ترک تحصیل دانشجویان

ترک تحصیل دانشجویان

جهت مشاوره در زمینه ترک تحصیل دانشجویان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله قصد داریم ترک تحصیل دانشجویان و انصراف از تحصیل آنان را یکدیگر بررسی نماییم. ترک تحصیل دانشجویان برای دانشگاه های مختلف متفاوت  است در ادامه راهنمای انصراف از تحصیل دانشجویان را برای شما آورده ایم. همچنین دلایل ترک تحصیل دانشجویان و شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان ترک تحصیل کرده در این مقاله قرار گرفته است.

دانشجویان عزیز شما می توانید برای آگاهی از تمامی شرایط و ضوابط بازگشت دانشجویان ترک تحصیل کرده و یا انصرافی، با مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل نمایید و از تمامی شرایط برای بازگشت مطلع شوید.

علت ترک تحصیل دانشجویان

علت ترک تحصیل دانشجویان می تواند متفاوت باشد ولی در صورتی که دانشجیان قصد انصراف دائم داشته باشند می توانند فرم انصراف دائم را که در این مقاله قرار دارد، پر کرده و تقاضای خود را ثبت نمایند. در صورتی که دانشجو قصد انصراف از تحصیل به صورت موقت و یا برای مدت زیادی را داشته باشد با توجه به دانشگاه محل تحصیل، برای او شرایطی قرار می گیرد که با توجه به آن شرایط می تواند از تحصیل انصراف دهد.

شرایط هر دانشگاه با دیگر دانشگاه ها متفاوت است در صورتی که قصد انصراف و یا ترک تحصیل دارید می توانید در این مقاله شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد و سراسری را مطالعه نمایید.

ترک تحصیل می تواند علل مختلفی داشته باشد از مهم ترین علل ترک تحصیل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. علل ترک تحصیل
  2. ترک تحصیل فردی
  3. اجتماعی
  4. سیستمی
  5. شغلی
  6. فرهنگی و…

دانشجویان می توانند برای پیدا کردن راه حل و جلوگیری از فرایند ترک تحصیل با مشاوران مجموعه صدای مشاوران تماس گرفته و از مشورت این مجموعه برخوردار شوند تا با جلوگیری از فرایند ترک تحصیل بتوانند در جامعه خود تاثیر مثبتی بر جای بگذارند.

دلایل ترک تحصیل دانشجویان

دلایل ترک تحصیل برای هر فرد متفاوت است و با توجه به شرایط دانشجویان می تواند دلایل مختلفی را داشته باشد. از اصلی ترین علل و دلایل ترک تحصیل که در بالا به آن اشاره شد دلایل شغلی می باشد. افراد به دلایل مشغله شغلی نمی توانند در زمینه تحصیلی پیشرفت نمایند. دانشگاه های کشور برای حل این مشکل متقاضیان تحصیل، اقدامی انجام داده تا دانشجویان بتوانند به صورت پاره وقت اقدام به تحصیل نمایند.

ترک تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد برای ترک تحصیل  و یا انصراف از تحصیل باید دارای شرایط ویژه ای باشند. ترک تحصیل از دانشگاه آزاد ملزم این مسئله است که دانشجو باید شهریه ترم تحصیلی را پرداخت نماید شهریه ترم تحصیلی برای هر دانشگاه دانشگاه آزا به صورت ثابت می باشد و از طرف وزارت مربوطه تعیین می شود. شرایط انصراف و ترک تحصیل از دانشگاه سراسری، با دانشگاه آزاد متفاوت می باشد. در ادامه شرایط انصراف و ترک تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد را برای اطلاع شما آورده ایم.

شرایط ترک تحصیل دانشجویان

 شرایط ترک تحصیل دانشجویان به شرح زیر می باشد.
دانشجو در صورت تمایل می تواند درخواست انصراف از تحصیل نماید . دانشجوی منصرف از تحصیل باید هزینه انصراف را برابر آخرین دستورالعمل مربوط بپردازد .
دانشجوی انصرافی می تواند به فاصله سه ماه انصراف خود را پس بگیرد در غیراینصورت واحد دانشگاهی باید حکم انصراف را صادر و به دانشجو ابلاغ نماید. ( صدور حکم انصراف قبل از گذشت سه ماه با درخواست کتبی دانشجو و ولی او بلامانع است.)
  •  قبل از انقضای مهلت مقرر واحد دانشگاهی موظف است مراتب انصراف دانشجو را به اطلاع والدین دانشجو برساند .
  • پس از صادر شدن حکم انصراف ، تقاضای بازگشت به تحصیل دانشجو پذیرفته نمی باشد و رابطه چنین دانشجویی با دانشگاه قطع خواهد شد. در صورت مشمول بودن دانشجو ، واحد دانشگاهی مکلف است یک ماه پس از صدور حکم بلافاصله مراتب را به اداره وظیفه عمومی اطلاع دهد.
  • ترک تحصیل یا  عدم مراجعه دانشجو به واحد دانشگاهی ( بدون اخذ مرخصی) در یک نیمسال انصراف از تحصیل محسوب می شود و دانشجو حق ادامه تحصیل را ندارد.
  • در موارد استثنایی که ترک تحصیل دانشجو موجه اعلام شود، باید حداقل یک ماه قبل از پایان همان نیمسال دلایل آن را به واحد دانشگاهی اعلام نماید. در صورت تایید موجه بودن ترک تحصیل دانشجویان توسط واحد دانشگاهی، آن نیمسال جزو مرخصی تحصیلی دانشجو محسوب خواهد شد.

ترک تحصیل دانشجویان دانشگاه سراسری

ترک تحصیل دانشجویان سراسری با دانشگاه آزاد متفاوت است ضوابط ترک تحصیل برای داشنجویان سراسری مانند آزاد است و دانشو در صورتی که یک نیم سال تحصیلی  در کلاس درس حاضر نشود به معنی انصراف و ترک از تحصیل می باشد و مطابق با ضوابط دانشگاه مورد نظر با وی رفتار خواهد شد. در ادامه راهنمای درخواست و پیگیری فرم انصراف از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه تهران را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

راهنمای درخواست انصراف از تحصیل دانشجو

دانشجویان و متقاضیان انصراف از تحصیل می توانند با استفاده از راهنمای زیر که به صورت فلوچارت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد اقدام به ثبت انصراف از تحصیل در دانشگاه سراسری نمایند.

انصراف از تحصیل دانشجویان

دانشجویان برای ثبت درخواست انصراف از تحصیل می توانند از طریق لینک زیر وارد سامانه شوند در زیر لینک مستقیم ورود به سامانه انصراف از تحصیل برای شما دانشجویان قرار گرفته است.

این سامانه مربوط به دانشگاه تهران می باشد و داوطلبان می توانند برای ثبت درخواست انصراف از تحصیل به سامانه مدیریت شناسه یکتا  وارد شده و با وارد کردن شماره دانشجویی و کد هویتی انصراف از تحصیل خود را ثبت نمایند.

دانشجوی گرامی برای ثبت “ درخواست انصراف از تحصیل“، پس از ورود به سامانه جامع آموزش باید به سربرگ پیشخوان خدمت مراجعه کرده و گزینه “درخواست بررسی مسائل آموزشی دانشجو” را مطابق شکل، انتخاب کنند.

ترک تحصیل دانشجویان

  • دانشجوی گرامی بعد از انتخاب نوع درخواست وارد صفحه ثبت درخواست و ارسال به کارشناسی می‌شوید.

انصراف از تحصیل دانشگاه تهران

  • دانشجویان بعد از ثبت درخواست در مرحله قبل و ارسال آن به کارشناس، برای پیگیری انجام کار باید فرم مربوطه توسط کارشناس گروه امضا شود.
  • نکاتی که دانشجویان برای به نتیجه رسیدن انصراف تحصیلی خود لازم است رعایت نمایند.
  • لازم است درخواست برای 1 ماه در پیشخوان کارشناس باقی بماند. در صورت فوریت در انجام درخواست انصراف باید فرم تعهد زودتر از موعد را نیز نزد کارشناس تکمیل نمایند.
  • پس از انجام مراحل اداری و باطل کردن کارت دانشجویی توسط کارشناس مربوطه، گزارش مربوط به تسویه حساب در پیشخوان دانشجو فعال می‌گردد و می‌توانید اقدام به تسویه حساب‌ها کنید
  • این مرحله پس از وجود خروجی گزارش تسویه حساب در پیشخوان قابل پیگیری است.
  • این مرحله همزمان  با مرحله تسویه حساب امور دانشجویی قابل انجام می باشد. بنابراین دانشجو باید منتظر بماند تا کارشناس امور دانشجویی درخواست را مجدد به دانشجو ارسال کند و بعد از اتمام تسویه حساب‌ها درخواست را برای انجام مراحل بعدی ارسال نماید.

راهنمای انصراف از تحصیل دانشجویان

  • دانشجویان پس از مشاهده گزارش موارد تسویه حساب و انجام تسویه حساب‌ها، درخواست را جهت تایید نهایی تسویه حساب به کارشناس مربوطه ارجاع می نماید.
  • دانشجوی گرامی، پس از انجام مراحل اداری در قسمت خاتمه یافته می‌توانید از گردش نامه خود در اتوماسیون اداری مطلع شوید.

ترک تحصیل دانشجویان

راهنمای درخواست انصراف از تحصیل دانشجویان

بخشودگی بدهی دانشجویان ترک تحصیل کرده دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور از بخشودگی بدهی دانشجویان ترک تحصیل کرده دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت : با توجه به تسهیلات به وجود آمده اگر دانشجویی قبل از سال 96 در دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده باشد و تا 15 آبان 98 برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه کند دیگر نیازی به پرداخت شهریه ثابت ندارد و کل شهریه ثابت شامل بخشودگی می شود .

فرم تقاضای ترک تحصیل دائم دانشجو- انصراف از تحصیل

دانشجویان ترک تحصیل کرده

دکتر ابوالحسن ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران ، با بیان اینکه بازگشت دانشجویان ترک تحصیل کرده دارای شرایط خاص است، توضیح داد:

شرط اول ارائه دلیل قابل قبولی برای ترک تحصیل است. شرط دوم این است که تعداد واحدهای باقی مانده کم باشد . شرط سوم کم بودن فاصله بین ترک تحصیل و بازگشت به تحصیل به منظور از بین نرفتن دانش فرد است.

وی با اشاره به اینکه تعداد دانشجویانی که قصد بازگشت به تحصیل دارند افزایش یافته است، گفت : اگر دلایل فرد قانع‌کننده باشد، با بازگشت به تحصیل فرد موافقت می‌شود. برای مثال مساله نظام وظیفه پسران می تواند یک دلیل قانع کننده باشد.

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم ادامه داد: ما به استان‌ها این اختیار را داده‌ایم که دانشجویان واجد شرایطی که قصد بازگشت به تحصیل را دارند پذیرش کنند و این فرآیند را تسهیل کردیم. بنابراین احتمال افزایش تعداد دانشجویانی که قصد بازگشت به تحصیل دارند، وجود دارد.

بازگشت به تحصیل دانشجویان ترک تحصیل کرده

بازگشت به تحصیل دانشجویان ترک تحصیل کرده فعلا فقط برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که ضمن بازگشت به تحصیل باید به واحد دانشگاهی خود بازگردند.

جهت مشاوره در زمینه ترک تحصیل دانشجویان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
19 دیدگاه برای “ترک تحصیل دانشجویان”
  1. سلام من امسال دانشگاه مجازی دولتی رشت قبول شدم ثبت نام کردم شهریه ثابتمم ریختم دانشگاه برامون انتخاب واحد کرده ولی الان پشیمونم میخوام انصراف بدم چن سال دیگه کنکور بدم الان من باید چیکار کنم تکلیف شهریه که ریختم چی میشه؟

    • سلام دوست محترم شمابایدانصراف وبا دانشگاه تسویه نمایید احتمال عودت شهریه کم می باشد

  2. سلام وقتتون بخیر
    من امسال دکتری پیوسته روزانه قبول شدم ولی پشیمونم از انتخاب رشته ایی که کردم اگر بخوام انصراف بدم بعدا کنکور شرکت کنم چوناین رشته دکتری پیوسته بوده برای شرکت توی دوره ی روزانه دکتری و ارشد مشکلی ایجاد میکنه؟ یعنی دیگه نمی تونم روزانه ارشد و دکتری شرکت کنم؟
    اکر صبر کنم تا اخراج کنن چطور؟

  3. سلام من دانشگاه شبانه قبول شدم و ثبت نام الکترونیکی انجام دادم و چندجلسه هم در کلاس ها شرکت کردم اما الان پشیمونم و دیگ نمیخام ادامه بدم.ایا باتوجه ب اینکه بدلیل کروناهنوز ثبت نام حضوری انجام ندادم بازهم باید برای انصراف ب دانشگاه مراجعه کنم؟یا اینکه عدم حضور من همان انصراف تلقی میشه؟

    • سلام دوست محترم ایا شما مدارک به دانشگاه ارسال نموده اید؟

  4. سلام من دانشگاه آزاد قبول شدم و ثبت نام کردم و مدارکم رو برای دانشگاه فرستادم و شهریه هم پرداخت کردم چند جلسه هم در کلاسا شرکت کردم اما الان پشیمونم و می‌خوام انصراف بدم.ممکنه راهنمایی کنید که برای انصراف باید چه کاری انجام بدم؟؟

  5. سلام من سال ورودی رشته گرافیک دانشگاه شاهد سال ۷۷ بودم که فقط پایان نامه ام را ارایه ندادم. راهی برای ادامه تحصیل من وجود داره یا باید تقاضای فوق دیپلم بدم.

    • سلام دوست محترم به اموزش مراجعه نمایید شانس موافقت کم هست

  6. سلام. من دانشگاه آزاد ثبت نام کردم و میخوام انصراف بدم و معافیت داعم پزشکی بگیرم میخواستم ببینم بعد از گرفتن معافت داعم سربازی دوباره میتونم ثبت نام کنم.
    شهریه پرداخت نکردم و ترم اول هستم.

    • سلام دوست محترم برای مشاوره جامعتر بامشاوران در ارتباط باشید

  7. سلام .من در دانشگاه آزادی ثبت نام کردم که تازه یک رشته را آورده و وقتی فهمیدم که سند پذیرشم از دانشگاه دیگری است رفتم در آن دانشگاه ادامه تحصیل بدهم .و رئیس دانشگاه به من گفت هیچ مشکلی پیش نمیاید چون مدرک تحصیلی ندارن و به اسم آن دانشگاه دیگری ثبت نام کردن. میخواستم نظر شما باهم بدانم .

    • سلام دوست محترم از سنجش دانشگاه ازاد پیگیری وضعیت خودباشید

  8. من ترم دوم ارشد روزانه هستم آیا برای انصراف باید جریمه پرداخت کنم؟عواقب عدم پرداخت جربمه چیست؟فقط فتوکپی مدارکم رو برای ثبت نام پست کردم

  9. سلام ، ببخشید دانشجویی که بدون انصراف ترک تحصیل کنه و بعد مدتها برای تحویل مدارک به دانشگاه برگرده بازهم شامل جریمه میشه؟ و اون موقع جریمه افزایش پیدا میکنه ؟

  10. سلام. من ترم یک کاردانی مکاترونیک دانشگاه فنی اراک هستم. می‌تونم انصراف از تحصیل بدم و سال بعد برای دانشگاه آزاد در یک رشته دیگه اقدام کنم؟
    توی این مدت نظام وظیفه من چی میشه؟

  11. سلام
    من دانشجوی ارشد دانشگاه یاسوجم
    من به خاطر مشکلات مالی و راه دور نتونستم سر امتحانا حاضبگر بشم و صفر برام رد کردن دو ترم مشروط شدم
    ترم سوم انتخواب واحد گفتن برم انجام بدم،رفتم انجام دادم
    الان دیگه قصد ادامه تحصیل ندارم با اینکه دو ترم مشروطی خودش حکم اخراح رو داره ولی میگن چون انتخواب واحد کردی اخراجت نمیکنیم اگه میخوای بری خدمت باید انصراف بدی،رفتم انصراف بدم گفتن باید نزدیک چهل میلیون پول بدم برای انصرافم
    منم ندارم ،الان میخوام برم خدمت،پلیس بعلاوه ۱۰ گفته برو از دانشگاه نامه بیار،دانشگاه هم میگه تا وقتی پول ندی نامه نمیدمت

    من الان چیکار کنم
    دیگه کلا قصد ادامه تخصیل ندارم،میخوام برم خدمت بعدم مغازه
    میشه راهنماییم کنین
    ممنون با تشکر

  12. سلام
    من ارشد دولتی ترم سه ام دو ترم مشروط شدم ولی به جای اخراج گفتن یرو انتخواب واحد کن
    الان هم میخوام برم خدمت گفتن باید انصراف بدی اخراجت نمیکنیم
    رفتم انصراف بدم کفتن باید چهل میلیون پول بدم،منم ندارم
    پلیس بعلاوه ی ۱۰ هم گفته برو از دانشگاهت نامه بیار ک دیگه دانشجو نیستس
    اینا هم گفتن تا پول ندی نامه نمیدیم،الان من میخوام برم خدمت چیکار کنم
    ممنون بابت وقتتون

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید