روش مطالعه صحیح برای دانش آموزان 98 – 99

بهترین ساعت برای مطالعه دانش آموزان چه زمانی است؟

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه صحیح برای دانش آموزان 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش مطالعه صحیح برای دانش آموزان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد، زیرا تاثیر مستقیم بر یادگیری فرد خواهد داشت. لازم است، هر دانش آموز با اصول صحیح مطالعه، آشنایی کافی داشته باشد تا بتوانید از زمان خود به بهترین شکل برای یادگیری مطالب درسی بهرمند گردد. در این مقاله به بررسی اصول و روش های مطالعه صحیح و کاربردی برای دانش آموزان می پردازیم. دانش آموزان عزیز درصورتی که برای مطالعه با مشکلی روبرو شده اید که در روند یادگیری شما تاثیر منفی داشته است و یا با وجود مطالعه بسیار موفق به کسب نمره عالی نمی شوید، می توانید با کارشناسان صدای مشاور تماس حاصل نمایید تا راه حل ها و شیوه هایی مناسب با توجه شرایط هر فرد، ارائه نمایند.

مطالعه صحیح برای دانش آموزان 98 – 99

قبل از هر چیز، برای انتخاب شیوه مطالعه صحیح، دانش آموزان نیاز به اطلاع از موارد مهم و عمومی دارند که برای تمامی دانش آموزان کاربرد داشته و در این مقاله به شرح آن خواهیم پرداخت. برای انجام مطالعه صحیح، هر دانش آموز، در ابتدای کار نیاز به تعیین نمودن هدف از مطالعه دارد، تعیین هدف اهمیت بسیاری دارد زیرا مشخص نمودن هدف، می تواند ایجاد انگیزده نموده و محرکی برای مطالعه با علاقه و تمرکز باشد. پس تعیین هدف مطالعه و مزایا و معایبی که مطالعه کردن و مطالعه نکردن برای شما به همراه دارد، به صورت کامل و با جزئیات، بسیار سودمند خواهد بود.

شیوه های مطالعه صحیح برای دانش آموزان

پیش خوانی دروس، قبل از تدریس توسط معلم و پس خوانی دروس بلافاصله بعد از تدریس، تاثیر زیادی در کیفیت یادگیری و درک بهتر مطالب دارد. زیر مطالب واقعا مهم خط بکشید و از خط کشی زیر هر لغت نه چندان مهم بپرهیزید. بعد از پایان مطالعه موارد مهمی که زیر آن خط کشیده بودید، مرور نمایید. تا ذهنتان منطالب را جمع بندی کرده و اطلاعات را بهتر ذخیره نماید. سعی کنید مکانی را برای مطالعه انتخاب کنید که ساکت باشد و اشیاء زیادی در زاویه دیدتان نباشد خصوصا سمت چپتان، با این روش تمرکز حواستان را افزایش خواهید داد. اگر از چراغ مطالعه استفاده می کنید زاویه نور را تنظیم نموده و چراغ مطالعه را سمت چپ با زاویه 45درجه قرار دهید تا سایه روی کتاب و دفترتان نیوفتد. اگر احساس خواب آلودگی می کنید، برای خود یک زمان دقیق برای بیداری تعیین کنید و چند دقیقه ای استراحت کنید سپس با هوشیاری کامل مطالعه نمایید. به هیچ وجه در حالت دراز کشیده و یا در تخت خواب مطالعه نکنید. می توانید قبل از مطالعه یک آهنگ شاد و پر انرژی گوش دهید. اگر در اتاقتان پنجره دارید در صورت امکان از هوای تازه استفاده کنید. هنگام مطالعه کتاب را در 30سانتی متری از چشمتان قرار دهید اگر فاصله نزدیک را به خوبی نمی بینید از عینک مطالعه استفاده کنید. از خودکارهایی که جوهرشان رنگ های زننده مانند قرمز و نارنجی و… دارد تا حد امکان استفاده نکنید زیرا چشمتان را خسته خواهد کرد. هر یک ساعت 15دقیقه استراحت کنید با این کار قدرت یادگیریتان افزایش میابد و با شسرعت و دقت بیشتری مطالعه خواهید کرد. سعی کنید وقتی در چشمتان احساس خستگی نمودید از پنجره اتاقتان به دورترین نقطه ای که در تیررس نگاهتان وجود دارد نگاه کنید سپس به جهات مختلف نگاهنتان را حرکت دهید این کار باعث رفع خستگی کره چشمتان می شود. نور چراغ اتاقتان آفتابی نباشد و درجه نور متناسب باشد. در حال راه رفتن کتاب نخوانید تمرکز حواستان را از دست می دهید. ممکن است برخی از دانش آموزان به هر دلیل کتاب را از آخر به اول مطاله نمایند، دانش آموزان توجه داشته باشند که این موضوع در مورد تمام دروس امکان پذیر نمی باشد مثلا اینکه هرگز کتاب تاریخ را از آخر به اول نخوانید. هر فردی در ساعات مشخصی از شبانه روز قدرت یادگیری بهتری دارد ساعت اوج یادگیری خود را پیدا کنید. بلافاصله بعد از غذا مطالعه نکنید چون خون به سمت معده رفته و به مغزتان نمی رسد و قطعا به خواب می روید یا به کندی یادمیگیرید با شکم گرسنه هم مطالعه نکنید زیرا افت قند خون و فشار مانع یادگیری و تمرکز حواس می شود. از ورزش کردن غافل نشوید اگر زمان برای ورزش و رفتن به باشگاه ندارید حداقل هر روز صبح بعد از بیدار شدن 20دقیقه نرمش کنید و سعی کنید حرکات کششی انجام داده و ضربان قلبتان را افزایش دهید تنفس عمیق داشته باشید، تا در طول روز شاداب و پر انرژی باشید.

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه صحیح برای دانش آموزان 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید