اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی

 سایت اینترنتی ثبت نام مدارس نمونه دولتی

جهت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از نحوه اعتراض به نتایج نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ مطلع می شوید. بعد از اعلام نتایج این فرصت را خواهید داشت که درخواست خود برای بازبینی ثبت نمایید.

هر ساله شاهد نارضایتی عده ای از دانش آموزان در مورد نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ هستم. حال این سوال پیش می آید که آیا راهی برای پیگیری صحت نتایج آزمون نمونه دولتی وجود داد؟ در پاسخ باید گفت که اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی برای داوطلبانی که از نتایج اعلام شده آزمون خود رضایت ندارند امکان پذیر است و دانش آموزان و والدین می توانند صحت نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ را مورد بررسی مجدد قرار دهند. این مقاله به منظور راهنمایی والدین و دانش‌آموزان در مورد اعتراض به نتایج نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در اختیار شما قرار گرفته شده است.

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ششم و نهم متفاوت می باشد. سایت اعلام نتایج این دو پایه نیز از طریق دو سامانه مجزا انجام می شود. توجه داشته باشید که با توجه به ادغام آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان، دبیرستان نمونه دولتی و هنرستان های نمونه دولتی هم زمان اعلام می شود.

تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که نتایج آزمون نمونه دولتی حدود دو هفته تا یک ماه بعد از برگزاری آزمون نمونه دولتی یعنی در مرداد ماه از طریق سامانه اینترنتی مشخص شده به اطلاع داوطلبان رسانده می‌شود.

زمان اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

زمان اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ حداکثر 5 روز بعد از اعلام نتایج آزمون است. داوطلبان 5 روز فرصت دارند شکایت خود را در سامانه ثبت نام و اعلام و نتایج آزمون نمونه دولتی ثبت کنند و در غیر این صورت به اعتراض آنان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تمدید مهلت زمان ثبت درخواست‌ تجدید نظر آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در سامانه ثبت درخواست اعتراض و تجديدنظر آزمون پايه دهم مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی پس از پایان زمان مشخص شده، اعلام خواهد شد.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

برای همه داوطلبان کارنامه‌ای شامل تعداد پاسخ‌های صحیح و غلط، نمره کسب شده در هر درس، نمره تراز شده داوطلب و نمره تراز شده آخرین فرد پذیرفته‌شده در مدرسه مورد تقاضای او در سامانه ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی قرار خواهد گرفت. بعد از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ داوطلبانی که به نتیجه آزمون نمونه دولتی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه ثبت نام و اعلام نتایج اعتراض خود را ثبت کنند تا نتایج آزمون آنان مورد بازبینی قرار بگیرد.

داوطلبان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی باید کد رهگیری و کد ملی خود را داشته باشند. برای استان‌هایی که ثبت نام آنان اینترنتی بوده است، اعتراض به صورت اینترنتی ثبت می‌شود و استان‌هایی که دانش‌آموزان به صورت حضوری ثبت نام کرده‌اند، به شکایات آنان نیز به صورت حضوری ترتیب اثر داده خواهد شد.

سایت اعتراض به نتایج نمونه دولتی

سایت اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی در هر استان متفاوت بوده و بر اساس جدول زیر می باشد.

سایت اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی 99
نام استان آدرس سامانه مدارس نمونه دولتی
تهران azmoon.tehranedu.ir
اصفهان sanjesh.isfedu.ir
شهرستان های استان تهران sanjesh.teo.ir
خراسان جنوبی azmoon.skedu.ir
فارس sanjesh.farsedu.ir
هرمزگان 10.187.50.22
کردستان 10.249.7.204
خراسان رضوی nemone.razavi.medu.ir
خراسان شمالی azmoon.nkhedu.ir
سمنان semnan.medu.ir
خوزستان azmoon.khouzedu.ir
سیستان و بلوچستان 78.38.114.105
گیلان sanjesh.giledu.ir
مازندران 217.219.172.53
کرمان sanjesh.kermanedu.ir
مرکزی markazi.natije.ir
گلستان nemooneh.goledu.ir
کهگیلویه و بویراحمد azmoon.kbedu.ir
اردبیل 217.219.153.218
آذربایجان غربی 10.114.1.21
یزد result.yazdedu.ir
قزوین nemooneh.qazvinedu.ir
قم asazmoon.qomedu.ir
چهارمحال بختیاری sanjesh.chbedu.ir
کهکیلویه وبویراحمد azmoon.kbedu.ir

موارد اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی

پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی دانش‌آموزانی که از نتیجه آزمون خود راضی نیستند، می‌توانند به نتیجه آزمون خود اعتراض کنند. بهتر است دانش‌آموزان پیش از ثبت اعتراض خود، از موارد اعتراضی که می‌توانند ثبت کنند اطلاع یابند تا شکایت آنان مثمر ثمر واقع شود. مواردی که دانش‌آموزان می‌توانند به آن اعتراض کنند عبارتند از؛

الف) اشتباه در محاسبه درصد دروس: اشتباه در محاسبه درصد به این صورت است که دانش‌آموزان فکر می‌کنند گزینه‌هایی که در زمان آزمون انتخاب کرده بودند، این گزینه‌هایی نیست که سیستم خوانده است و به همین خاطر درصدی که در کارنامه برای آنان نوشته شده است و نیز نمره آنان آن چیزی نیست که انتظارش را داشتند.

ب) اشتباه در اطلاعات سهمیه دانش‌آموزان: همانطور که می‌دانید دانش‌آموزان برای ورود به مدارس نمونه دولتی از سهمیه‌هایی نظیر سهمیه شاهد و نیز سهمیه روستایی برخوردارند و ممکن است این موارد در نتیجه نهایی برای آنان به اشتباه محاسبه شده باشد که دانش‌آموزان می‌توانند در زمان اختصاص داده شده برای اعتراض به آن معترض شوند و اصلاح اطلاعات و تغییر نتیجه آزمون نمونه دولتی خود را بخواهند.

پ) دیگر اعتراضات: اگر دانش‌آموزان به مواردی غیر از آنچه ما ذکر کردیم نیز اعتراض داشته باشند می‌توانند در زمان اعتراض، در سامانه اعتراض خود را ثبت کنند و یا به صورت حضوری اعتراض خود را پیگیری کنند.

ذخیره مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

یک هفته بعد از ثبت نام قبول‌شدگان مدارس نمونه دولتی، آموزش و پرورش لیستی از افراد ذخیره را اعلام می‌کند که در صورت نیاز مدارس و عدم تکمیل ظرفیت یا اعلام ظرفیت اضافی آنان، دانش‌آموزان ذخیره می‌توانند در مدارس نمونه دولتی مورد تقاضای خود ثبت نام کنند.

جهت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهها بسته است.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید