کد سوابق تحصیلی دیپلم سراسری

کد عنوان دیپلم

جهت مشاوره در زمینه کد سوابق تحصیلی دیپلم سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کد سوابق تحصیلی دیپلم چیست؟ چه کسانی باید کد سوابق دیپلم را دریافت کنند ؟ این سوالات جزو سوالت پرتکرار بسیاری از داوطلبان گروه های آزمایشی کنکور سراسری  می باشد. با مطالعه این مقاله می توانید در رابطه با نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی خود اطلاعات جامعی به دست آورید.

 

” با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.”

کد سوابق دیپلم چیست

یکی از بخش هایی که داوطلبان ثبت نام در کنکور سراسری در همان ابتدای پر کردن فرم پیش نویس کنکور سراسری با آن مواجه می شوند کادری تحت عنوان کد سوابق تحصیلی می باشد. در سمت راست تصویر  فرم پیش نویس کنکور سراسری می توانید قسمت مربوط به کد سوابق تحصیلی دیپلم  را مشاهده نمایید:کد سوابق تحصیلی دیپلم

داوطلبان کنکور سراسری گروه های مختلف آزمایشی کنکور اعم از ریاضی ،تجربی ، انسانی ، زبان خارجه و هنر برای ورود و تحصیل در دانشگاه ها دولتی،دانشگاه های آزاد  اسلامی و سایر دانشگاه ی کشور باید به منظور تکمیل فرم ثبت نام و تکمیل و مدارک دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در زمان مقرر نسبت به دریافت کد دیپلم سراسری اقدام نمایند.

چه کسانی باید کد سوابق دیپلم را دریافت کنند ؟

در ادامه داوطلبان گروه های آزمایشی کنکور سراسری که دارای شرایط زیر می باشند باید نسبت به دریافت کد سوابق دیپلم یا کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند:

  • داوطلبان کنکور سراسری که دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی خود در رشته های ریاضی ، تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی خود را طبق تاریخ های جدول زیر دریافت کرده اند باید کد عنوان دیپلم دریات نمایند :
    مدرک دیپلم از سال تحصیلی 84 تا سال 97
    مدرک پیش دانشگاهی از سال تحصیلی 91 تا سال 97

کد عنوان دیپلم سراسری

  • هر داوطلب فقط یک بار می تواند برای اطلاعات خود اعلام مغایرت نموده و شماره پیگیری دریافت کند لذا در ثبت اطلاعات مغایرتی دقت نمایند.
  • هر داوطلب باید کد سوابق تحصیلی برای دوره متوسطه و دوره پیش دانشگاهی خود را به طور مجزا دریافت نماید . و هر دو کد را در ثبت نام در آزمون سراسری در سامانه سازمان سنجش درج نماید.
  • داوطلبانی که بعد از اخذ مدرک تحصیلی مشخصات  خود را تغییر داده اند نیازی به اصلاح مدرک تحصیلی ندارند و بر اساس اطلاعات مشخصات سجلی قبلی خود شناسایی می شوند .

نحوه دریافت کد سوابق دیپلم

در سال های اخیر دیگر نیازی نیست که داوطلبان کنکور سراسری به صورت دستی اقدام به وارد کردن سوابق تحصیلی دوران تحصیل خود نمایند بلکه سامانه ای تحت عنوان سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری به آدرس dipcode.medu.ir  به این منظور به وجود آمده است. داوطلبان می توانند به راحتی با وارد کردن یک کد به اطلاعات و سوابق تحصیلی دوران تحصیل خود دست پیدا نمایند.

نکته مهم : اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری می باشید و مدرک دیپلم خود را قبل از سال 84 دریافت کرده اید و یا دیپلم فنی حرفه ای ، دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا دیپلم کار و دانش را دارید دیگر مشمول سوابق تحصیلی نمی باشید و نیازی به دریافت کد سوابق دیپلم یا کد سوابق تحصیلی ندارید.

نحوه دریافت دیپلم المثنی

تفاوت کد سوابق تحصیلی با کد عنوان دیپلم چیست ؟

کد عنوان دیپلم هر کدام از رشته ها و مدارک تحصیلی  ریاضی ، تجربی ، کاردانش ، فنی و حرفه ای و … متفاوت است و در جدول بالا درج شده است.

کد سوابق تحصیلی دیپلم در واقع دیپ کدی می باشد که داوطلبان به راحتی می توانند با مراجعه به سایت و دریافت آن سوابق تحصیلی اعم از معدل و نمرات دروس درسی مختلف خود را مشاهده نمایند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کد عنوان دیپلم رشته های مختلف کنکور سراسری می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

کد عنوان دیپلم کنکور سراسری

جمع بندی

داوطلبان کنکور سراسری برای ثبت نام در کنکور سراسری نیاز به وارد کردن کد سوابق تحصیلی خود دارند. در این مقاله سعی شده است تا اطلاعات جامعی در رابطه به کد سوابق دیپلم یا همان کد سوابق تحصیلی کنکور سراسری به شما داده شود.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای

درباره “ کد سوابق دیپلم”باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

مقالات مرتبط با این مقاله

شما می توانید با مطالعه مقالات زیر اطلاعات جامع تری در رابطه با کنکور سراسری 1400 به دست آورید.

جهت مشاوره در زمینه کد سوابق تحصیلی دیپلم سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید