شرایط و نحوه تغییر رشته در پایه یازدهم

منابع آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی

جهت مشاوره در زمینه شرایط و نحوه تغییر رشته در پایه یازدهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از شرایط و نحوه تغییر رشته در پایه یازدهم سال 98 – 99 مطلع می شوید. اگر تمایل به تغییر رشته در پایه یازدهم را دارید، پیشنهاد می دهیم حتما این مقاله را به دقت مطالعه کنید. برای اطلاع از زمان آزمون، دانش آموزان متقاضی شرکت در امتحان تغییر رشته با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

شرایط و نحوه تغییر رشته در پایه یازدهم 98 – 99

واجدین شرایط تغییر رشته با توجه به راهنمای آموزشی نحوه تغییر رشته در پایه یازدهم سال تحصیلی 98 – 99 می توانند برای تغییر رشته اقدام کنند. نحوه تغییر رشته تحصیلی پایه یازدهم پیرو بخشنامه تغییر رشته یازدهم به دوازدهم انجام می شود. هر سال تعدادی از دانش آموزان به دلایل مختلف اقدام به تغییر رشته می کنند. برای طی کردن مراحل تغییر رشته لازم با قوانین تغییر رشته که هر سال تحت عنوان بخشنامه اعلام می شود، اقدام کنید. توجه داشته باشید که قانون تغییر رشته مربوط به دانش آموزان شخه نظری است. دانش آموزان سایر شاخه های متوسطه می توانند برای مشاوره تغییر رشته تحصیلی با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرند.

برخی از دانش آموزان بعد از انتخاب رشته نهم و تحصیل در رشته انتخابی، پس مدتی متوجه عدم تمایل به تحصیل در رشته انتخابی خود می شوند. در پایه یازدهم امکان تغییر رشته برای دانش آموزان فراهم شده است. وزارت آموزش و پرورش این امکان را فراهم کرده است تا دانش آموزان تغییر رشته تحصیلی در پایه یازدهم درون شاخه ای را انجام دهند و تحصیل در رشته ی جدید را آغاز نمایند. برای تغییر رشته شاخه نظری لازم است، دانش آموز در پایه یزدهم در حال تحصیل باشد. درصورتی که دانش آموز متقاضی، درون شاخه ای باشد، می تواند از طریق معرفی مدیر واحد آموزشی و موافقت کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش منطقه ، شهرستان و ناحیه محل تحصیل اقدام کند.

برای تغییر رشته لازم است از لیست دروس تغییر رشته در پایه یازدهم آگاه باشید. همچنین لازم است از نحوه اعلام درخواست تغییر رشته و تطبیق مطلع باشید. بسیاری از دانش آموزان از رشته ریاضی به تجربی تغییر رشته می دهند، آیا از شرایط تغییر رشته در سال جدید مطلع می باشید؟ برای اطلاع از پاسخ این سوالات و اینکه باید چه زمانی در امتحانات تغییر رشته شرکت کنید، و سایر سوالات مرتبط با تغییر رشته یازدهم، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

  1. شرط معدل برای تغییر رشته پایه یازدهم 
  2. تطبیق دروس و دیپلم نظام قدیم به نظام جدید
  3. امکان تغییر رشته از انسانی به ریاضی یا تجربی
  4. و…

نحوه تغییر رشته در پایه یازدهم 

1- تکمیل کردن فرم درخواست تغییر رشته یازدهم که حداکثر تا دو هفته پش از شروع متحانات خرداد ماه یا شهریور توسط دانش آموزان پایه یازدهم تکمیل شده و بعد از تایید اولیای دانش آموز، برای تایید نهایی و اقدام جهت تغییر رشته به مدیر واحد آموزشی تحویل داده شود.
اگر در دو مرحله خرداد و شهریور ماه در امتحان تغییر رشته شرکت کرده اید، با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. کارشناسان راهنمای شما خواهند بود.

برای دریافت فرم درخواست تغییر رشته یازدهم که توسط دانش آموز پر می شود و فرم درخواست تغییر رشته یازدهم که توسط مدرسه و یا واحد آموزشی پر شود، با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.

2- معرفی دانش آموزان متقاضی شرکت در امتحان تغییر رشته درون شاخه ای ، به این صورت است که بعد از ارائه نمونه برگ تکمیل شده درخواست تغییر رشته دانش آموز، مدیر واحد آموزشی تقاضای دانش آموز را در صورت تأیید، به صورت مکتوب ارسال می کند. این ارسال به اداره آموزش و پرورش شهرستان، منطقه، ناحيه خواهد بود. در صورت تأیید کمیسیون خاص شهرستان، منطقه، ناحيه مجوز شرکت در امتحان تغيير رشته دریافت می شود.

3- شرایط مربوط به نحوه شرکت دانش آموزان در امتحان تغییر رشته یازدهم،  تطبيق دروس رشته قبلی با رشته جدید، چگونگی ثبت نمرات امتحان تغییر رشته تغییرات داشته است. بنابراین توصیه می کنیم حتما برای مشاوره تغییر رشته یازدهم ، از طریق شماره تلفن های مندرج در همین صفحه با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

مجاز شدن تغییر رشته پایه یازدهم

همانطور که می دانید پیش از این، انتخاب و تغییر رشته تحصیلی فقط در پایه نهم تحصیلی امکان پذیر بود و هم اکنون وزرات آموزش و پرورش امکان تغییر رشته در پایه یازدهم را در شهریور ماه 97 اعلام نموده است. دستورالعمل بخشنامه مذبور نیز تا چند روز آینده در همین صفحه منتشر خواهد شد. اجرای بخشنامه فوق برای تمامی واحدهای آموزش و پرورش الزامی می باشد. بعد از تایید اداره آموزش و پرورش منطقه، ناحیه، شهرستان جهت شرکت دانش‌آموز در امتحان تغییر رشته ، باید مکان برگزاری امتحان دانش آموز با توجه به رشته‌ای که تقاضا کرده است، مشخص شود.

دانش آموزان عزیز پایه یازدهم می توانند برای اطلاع از تاثیر معدل در کنکور 99 و دریافت برنامه اخصاصی قبولی کنکور 99، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

  • آیا می دانید نحوه تکمیل نمونه برگ تقاضای تغییر شاخه و رشته به چه صورت است؟
  • نحوه تطبیق دروس رشته قبلی با رشته جدید چگونه است؟
  • نحوه ثبت نمرات امتحان تغییر رشته به چه صورت می باشد؟
  • شرایط برگزاری امتحان تغییر شاخه و یا تغییر رشته چیست؟
  • معرفی دانش‌آموزان متقاضی شرکت در امتحان تغییرشاخه- رشته به چه صورت است؟

این سوالات و بسیاری موارد دیگر از نکات ضروری در رابطه با انجام تغییر رشته پایه یازدهم می باشد ، دانش آموزانی که قصد تغییر رشته دارند می توانند برای مشاوره در این زمینه و کسب اطلاعات لازم و ضروری تغییر رشته ، از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان تماس حاصل فرمایند.

اصلاحیه کتاب شیمی یازدهم برای کنکور 98

سازمان سنجش آموزش کشور اصلاحیه بسیار مهم کتاب شیمی یازدهم را برای کنکور 98 اعلام کرد. توجه داشته باشید که این اصلاحیه دقیقا از سوالات مطرح شده در کنکور 98 است. دانش آموزان و معلمان گرامی، حتما اصلاحیه کتاب شیمی یازدهم را در کتاب درسی خودتان وارد کنید ، زیرا سوالات کنکور 98 و کنکورهای بعد از آن ، با توجه به اصلاحات جدید ، طرح خواهد شد.

دانش آموزان عزیز پایه یازدهم می توانند برای مشاوره و دریافت برنامه اختصاصی مطالعه دروس پایه دوازدهم و مطالعه همزمان کنکوری دروس، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

جهت مشاوره در زمینه شرایط و نحوه تغییر رشته در پایه یازدهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید