آخرین رتبه قبولی در کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی 97

آخرین رتبه قبولی در کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه قبولی در کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله قصد داریم آخرین رتبه لازم برای قبولی در کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی و حداقل درصد دروس و آخرین رتبه لازم جهت قبولی در رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی روزانه در کنکور 97- 98,رشته تکنولوژی پرتوشناسی,رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی,رتبه لازم برای پرتو درمانی , حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی رشته تکنولوژی پرتوشناسی,معرفی رشته پرتوشناسی را دراختیار داوطلبان قرار دهیم. علاقمندان به رشته تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی می توانند برای رفع هرگونه سوال و ابهام در رابطه با رشته تکنولوژی پرتوشناسی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایند.

آخرین رتبه قبولی در کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی 97

آخرین رتبه قبولی در کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی 97 از طریق ارائه آخرین کارنامه قبولی در کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی را در این مقاله ملاحظه خواهید نمود. رشته تكنولوژی پرتوشناسی، نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشكی آموزش می‌دهد. دانشجویان پرتوشناسی با دستگاه‌های تصویربرداری و نحوه كارشان آشنا می‌شوند و پس از دو سال می‌توانند به عنوان كاردان تصویربرداری، در بخش‌های رادیولوژی شروع به كار نمایند. اگر مسؤول تكنولوژی رادیولوژی، آموزش لازم را ندیده باشد علاوه بر اینكه پرتوگیری بیمار را بالا می‌برد و به او آسیب می‌رساند، نمی تواند تصاویر مناسبی نیز از اعضای بدن تهیه نماید و در نهایت، دكتر رادیولوژیست نمی‌تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آن ها تشخیص پزشكی دهد.

تفاوت کارشناسی و کاردانی رشته تکنولوژی پرتوشناسی

تفاوت توانمندی‌های كاردان و كارشناس این رشته نیز در آن است كه در تكنولوژی پرتوشناسی از دستگاه‌های متفاوتی استفاده می‌شود و از اعضای مختلف بدن تصویربرداری میی شود. برخی از این تصویر برداریها از دست، پا و انگشتان، اما برخی از تصویربرداری‌ها تداخلی است؛ مثل تصویربرداری از سیستم‌ گوارش، عروق و ادرار كه این‌گونه‌ تصویربرداری‌ها، اختصاصی و نسبتاً دشوار می‌باشد و نیاز به دانش ویژه دارد. در این میان تصویربرداری‌های ساده بر عهده فارغ‌التحصیلان كاردانی و تصویربرداری‌های تخصصی و كار با دستگاه‌های M.R.I و C.P بر عهده فارغ‌التحصیلان كارشناسی می باشد.

لیست دروس رشته تکنولوژی پرتوشناسی 97-98

واحدهای درسی رشته تکنولوژی پرتوشناسی در ایران یا همان دوره لیسانس اپتومتری در ایران شامل:

  • لیست دروس پایه رشته تکنولوژی پرتوشناسی: آناتومی ، فیزیك عمومی، تشریح، فیزیولوژی انسان، بهداشت عمومی
  • لیست دروس اختصاصی رشته تکنولوژی پرتوشناسی : تصویربرداری پزشكی ، فیزیك پرتوها، فیزیك پرتوشناسی تشخصیص، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز، روش‌های پرتوگاری، رادیوگرافی با ماده حاجب، اصول تاریكخانه، اصول نگهداری و تعمیرات مقدماتی دستگاه‌های پرتوشناسی، ارزیابی تكنیكی فیلم‌های پرتونگاری، كارآموزی بیمارستانی.
  • لیست دروس اصلی رشته تکنولوژی پرتوشناسی : كمك‌های اولیه و مراقبت از بیمار در بخش پرتوشناسی، تشریح استخوان و مفاصل، اصطلاحات پرتوشناسی و ترمینولوژی پزشكی.

بازار کار رشته تکنولوژی پرتوشناسی

كار رادیولوژیست، یك كار بیمارستانی است و لازم است كه در درس‌های زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیك توانمند باشد. تسلط به درس‌های ریاضی و فزیك تا جایی مهم است كه برخی از استادان رادیولوژی معتقدند كه دانشجوی این رشته باید از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی انتخاب گردد. زیرا بدون آگاهی از اصول فیزیك كه بر مبنای آن، كار تصویر‌برداری انجام می‌گیرد، امكان اشتباه در این كار وجود دارد. كار رادیولوژیست در مقطع كاردانی و كارشناسی یك كار اجرایی است. البته كاردان این رشته بیشتر تصویربرداری ساده مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان را انجام می‌دهد و كارشناسان این رشته تصویربرداری اختصاصی یا تصویربرداری تداخلی مانند تصویربرداری از دستگاه گوارش یا عروق را بر عهده دارند. در ضمن كار با دستگاه‌هایی مثل توموگرافی و MRI در محدوده فعالیت كارشناس این رشته است.در كل فارغ‌التحصیلان كاردانی این رشته در مؤسسه‌های تصویرنگاری و بیمارستان‌ها می‌توانند به عنوان مسؤول آماده‌سازی دستگاه‌های مختلف رادیوگرافی، انجام عمل رادیولوژی، ظهور و ثبت كلیشه‌های رادیوگرافی فعالیت كنند. بازار کار این رشته اشباع نشده و هنوز ظرفیت پذیرش بالایی برای جذب نیرو دارد و کسب درآمد بستگی به میزان مهارت و تخصص و محل فعالیت فارغ التحصیلان دارد.

کارنامه آخرین رتبه قبولی کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی روزانه

کارنامه آخرین رتبه قبولی کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی در منطقه 1

داوطلب کنکور در رشته تکنولوژی پرتوشناسی رتبه در منطقه 7277 رتبه در کشور 29531
نام درس درصد
زیست شناسی 28
شیمی 47
فیزیک 18
ریاضی 59
ادبیات فارسی 48
عربی 27
دین و زندگی 6
زبان 39
زمین شناسی 9

کارنامه آخرین رتبه قبولی کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی در منطقه 2

داوطلب کنکور در رشته تکنولوژی پرتوشناسی رتبه در منطقه 790 رتبه در کشور 1090
نام درس درصد
زیست شناسی  29
شیمی  27
فیزیک  24
ریاضی  58
ادبیات فارسی  39
عربی  17
دین و زندگی  19
زبان  69
زمین شناسی 17

کارنامه آخرین رتبه قبولی کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی در منطقه 3

داوطلب کنکور در رشته تکنولوژی پرتوشناسی رتبه در منطقه 8390 رتبه در کشور 88790
نام درس درصد
زیست شناسی 42
شیمی 38
فیزیک 29
ریاضی 33
ادبیات فارسی 29
عربی 17
دین و زندگی 39
زبان 7
زمین شناسی 7

داوطلبان تحصیل در رشته تکنولوژی پرتوشناسی می توانند برای برنامه ریزی قبولی در رشته تکنولوژی پرتوشناسی و انتخاب رشته قبولی در رشته تکنولوژی پرتوشناسی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایند.

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه قبولی در کنکور رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید