دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 sanjesh.org

جهت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از تاریخ 17 تیر ماه در سایت سازمان سنجش قرار گرفت . داوطلبینی که با توجه به نتایج کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته باشند می توانند وارد سایت سازمان سنجش شوند از قسمت کارشناسی ارشد بر روی لینک دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 98 کلیک نمایند .

در این صورت دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ارشد دانلود خواهد شد و داوطلبان با کمک اطلاعات مندرج در این دفترچه می توانند انتخاب رشته را در موعد مقرر انجام دهند .

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بعد از دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98 ابتدا بایستی مندرجات دفترچه راهنما را به دقت مطالعه نمایند و با توجه به شریط و ضوابط و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها ومطالعه شرایط دانشگاه ها و موسسات و با توجه به وضعیت مجاز بودن در کارنامه اولیه خود انتخاب رشته را انجام دهند و در فرم پیش نویس وارد کنند و بعد از اطمینان از صحت انتخاب های خود می توانند انتخاب های خود را طبق اولویت وارد فرم انتخاب رشته اینترنتی نمایند.

مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98

دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98 شامل سه بخش کلیات و شرایط و ضوابط ، جداول کد رشته محل و در آخر شرایط دانشگاه ها و موسسات و فرم ها می باشد .

در بخش اول در ارتباط با روش گزینش ، بورسیه و رشته های که شرایط خاص دارند ، سهمیه رزمندگان و ایثارگران ، شرایط پذیرش اتباع خارجی ، شرایط پذیرش استعداد های درخشان در آزمون ارشد 98 ، تذکرات خیلی مهم در رابطه با معدل و اعلام نتایج اولیه ، انتخاب اینترنتی محل تحصیل ، فرم اینترنتی انتخاب رشته توضیحات ارائه شده است .

در بخش دوم شش جدول وجود دارد که جدول شماره یک مربوط به کد رشته محل های تحصیلی گروه علوم انسانی است ، جدول شماره دو مربوط به کد رشته محل های تحصیلی گروه علوم پایه است ،جدول شماره سه مربوط به کد رشته محل های تحصیلی گروه فنی و مهندسی است ، جدول شماره چهار مربوط به گروه کشاورزی و منابع طبیعی است ، جدول شماره پنج مربوط به گروه هنر و جدول شماره شش مربوط به گروه علوم دامپزشکی است .

بخش سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98 در مورد شهریه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ، شرایط پذیرش دانشجو در رشته های دانشگاه شبانه ، پیام نور ، غیر انتفاعی ها ، دوره های مجازی و پردیس های خود گردان ، شرایط برخی از از دانشگاه های غیرانتفاعی ، فرم مخصوص معدل برای دانشجویان سال آخر ، فرم تاییدیه فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی و درنهایت فرم پیش نویس انتخاب رشته اینترنتی می باشد . 

 روش گزینش دانشجو در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 98

گزينش دانشجو در هر يك از رشته هاي امتحاني دوره هاي كارشناسي ارشد از بين داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته هستند، بـا توجـه بـه نمره كل ( تراز ) و اولويت كد رشته هاي انتخابي و نتيجه بررسي صلاحيت هاي عمومي مطابق ضوابط مربوط انجام خواهد شد 

گزينش نهايي در كليه رشته هاي تحصيلي براساس 80 درصد نمره آزمون كتبي (حاصل از تراز نمرات دروس) درهر گرايش با توجه به ضرايب مربوط و 20 درصد معدل تراز شده انجام ميگيرد.

شرایط بورسیه و رشته های دارای شرایط خاص در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 98

متقاضيان بورسيه ، بايد عـلاوه بـر دارا بـودن شـرايط عمـومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام کنکور كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1398( دفترچه شماره 1 ) و همچنين  دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98 و احراز حد نصـاب نمـره علمـي لازم ،و اجد شرايط و ضوابط اختصاصي وزارتخانه و يا سازمان و يا ارگان بورس دهنده و يا مؤسسه آموزش عالي داراي شرايط خاص نيز باشند

 بـا توجـه بـه نمرات امتحاني در هر يك از كد رشته هاي انتخابي (حداكثر 2 كد رشته محل)، فهرست اسامي معرفي شدگان  تا چند برابر ظرفيت برای شـركت در مصاحبه، معاينه و ساير مراحل گزينش استخراج و در اواخر تيرماه سال جاري در سايت سازمان درج خواهد شد. 

شيوه های آموزشی دانشگاه ها در مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 98 

شيوه آموزشي و پژوهشي: شيوه آموزشي و پژوهشي، روشي است كه محتواي برنامه آن شامل واحدهاي درسي و پايان نامه مي باشد.
شيوه آموزش محور: تحصيل در اين شيوه با محوريت آموزش و به صورت واحدهاي درسي و بدون پايان نامه بوده كه گذراندن حداقل 2 و حداكثر 4 واحد سـمينار (تحقيـق وتتبع نظري) الزامي است و در ساير موارد عيناً مطابق آئين نامه آموزشي دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته مي باشد.

طول مدت دوره در هر دو شيوه حداكثر دو سال است. در موارد استثنايي افزايش طول مدت دوره با تشـخيص شـوراي تحصـيلات تكميلـي دانشگاه مجاز است و در هر صورت مدت دوره در هر دو شيوه نبايد از دو سال و نیم بیشتر باشد . 

 سهميه رزمندگان و ايثارگران در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 98

بيست و پنج درصد ظرفيت هر كدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسـر و فرزنـدان آنـان»، «جانبـازان 25 %و بـالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد.(سهميه ايثارگران بیست و پنج درصد ظرفيت)
پنج درصد ظرفيت هر كدرشته محل نيز به «جانبازان زير 25 %و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانـه در جبهه» اختصاص دارد. (سهميه ايثارگران پنج درصد ظرفيت)
در این مقاله سعی شد چکیده ای از مهم ترین مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98 ذکر شود برای مطالعه مطالب دفترچه انتخاب رشته به صورت کامل از طریق سایت سازمان سنجش می توانید فایل پی دی اف دفترچه را دانلود نمایید . 

 

 

جهت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید