جدیدترین شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد سال 99

تغییر رشته

جهت مشاوره در زمینه جدیدترین شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد سال 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جدیدترین شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد سال 99 اعلام شد. در این مقاله از جزئیات کامل شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مطلع می شوید. واجدین شرایط می توانند درخواست خود را با تکمیل فرم تقاضانامه اعلام نمایند. بررسی درخواست تغییر رشته در دانشگاه آزاد از سوی شورای آموزشی دانشگاه آزاد انجام می شود. برای پیگیری درخواست تغییر رشته دانشگاه آزاد به شورای آموزشی مراجعه کنید و یا برای کسب راهنمایی و پیگیری درخواست تغییر رشته، با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید. توجه داشته باشید که برای تغییر رشته دانشگاه آزاد نیاز به موافقت دانشگاه مبدا و مقصد خواهید داشت. لازم است به گروه آموزشی دانشکده یا واحد دانشگاه آزاد مربوطه مراجعه کنید. فرم تقاضانامه تغییر شته دانشگاه آزاد را از مدیر گروه دریافت کنید.

جدیدترین شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد سال  99

جدیدترین شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد سال  99 اعلام شد. شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد را به دقت مطالعه نموده و واجدین شرایط برای تعییر رشته ارشد اقدامات لازم به عمل آورند.

  • شرط میانگین مجموع نمرات واحدهای پاس شده توسط دانشجو ، کمتر از 12 نباشد.
  • برای تغییر رشته به رشته جدید دانشگاه آزاد درخواستی، لازم است موفق به کسب نمره قبولی در همان سال ورود به دانشگاه شده باشید.
  • کسب نمره قبولی دانشجو در رشته قبلی، باید بالاتر از نمره آخرین نفر مورد پذیرش در رشته درخواستی باشد.
  • متقاضیان تغییر رشته دانشگاه آزاد لازم است از 6 هفته پیش از شروع نیم سال تحصیلی ، مدارک لازم را به بخش آموزش دانشگاه آزاد رشته قبلی خود ارائه نمایند.
  • دانشجویانی که تغییر رشته می دهند امکان بازگشت به رشته قبلی را ندارند. در انتخاب رشته جدید و تغییر رشته دقت نمایید.
  • در صورتی مجاز به تغییر رشته می باشید که حداقل یک سوم یا یک ششم (حدود 24 واحد) از واحدهای درسی را گذرانده باشید.
  • برای تغییر رشته به هر یک از رشته های دانشگاه آزاد زمان معینی وجود دارد.برای اطلاع از زمان مورد نظر برای تغییر هر یک از رشته ها، با شماره تلفن های همین صفحه تماس بگیرید.
  • لازم است بدانید، آیا زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته جدید را خواهید داشت ؟
  • امکان تغییر رشته در دوره کارشناسی ناپیوسته وجود ندارد.
  • اگر با درخواست تغییر رشته دانشجو موافقت شود لازم است برای معادل سازی دروس گذرانده اقدام نماید.
  • دروس مشترک با رشته جدید مورد درخواست برای تغییر رشته در دانشگاه آزاد ، معادل سازی خواهد شد.
  • برای ثبت درخواست تغییر رشته ، لازم رشته مورد تقاضا در دانشگاه ازاد مورد نظر موجود باشد.
  • متقاضیانی که به دستگاه های اجرایی خاص متعهد می باشند لازم است، برای تغییر رشته موافقت دستگاه اجرایی ذیربط را کسب کنند.
  • برای تغییر رشته و تغییر دانشگاه آزاد باید دانشگاه مبدا یا همان دانشگاه رشته قبلی و دانشگاه مقصد که دانشگاه رشته جدیداست موافقت کنند.

 

نحوه تغییر رشته کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی

  • اولین قدم برای تغییر رشته دانشجویان این است که به واحد آموزشی دانشگاه خود مراجعه نموده و فرم تقاضا نامه برای تغییر رشته را دریافت نمایند و همانطور که گفتیم برای تغییر رشته موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد ضروریست و داوطلب بعد از تکمیل فرم می تواند نتیجه درخواست خود را از طریق شورای آموزشی پیگیری نماید.
  • نکته قابل توجه این است که متقاضیان تغییر رشته حتما می‌بایست شش هفته قبل از آغاز ترم تحصیلی جدید مدارک خود را برای اقدامات لازم تغییر رشته به واحد آموزشی تحویل دهند.
  • آموزش واحد دانشگاهی حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ دریافت تقاضا، درخواست متقاضی را مورد بررسی قرار داده و پرونده تکمیل شده دانشجو را به همراه ریز نمرات  به گروه آموزشی مورد تقاضا یا شورای آموزشی واحد دانشگاهی ارسال می کند.
  • گروه یا شورای آموزشی واحد دانشگاهی موظف است حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ دریافت مدارک ، نتیجه را به آموزش واحد دانشگاهی اعلام کند. در صورت موافقت با تغییر رشته، واحد دانشگاهی کلیه مدارک را جهت تصویب نهایی به سازمان مرکزی ارسال می کند.
  • سازمان مرکزی نیز موظف است حداکثر یک هفته قبل از شروع نام نویسی ، نتیجه را به واحد دانشگاهی اعلام دارد و در صورتی که با درخواست دانشجو موافقت گردد می توان نسبت به معادل سازی دروس گذرانده شده با رشته جدید اقدام نموده و نیازی به گذراندن مجدد این دروس نخواهد بود.

تغییر رشته کارشناسی دانشگاه تهران

گروهی از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تهران به دنبال تغییر رشته تحصیلی خود می باشند . تغییر رشته کارشناسی دانشگاه تهران در سال 99 طبق اطلاعیه ای که منتشر شده با شرایط خاصی انجام می پذیرد . دانشجویانی که در مقطع کارشناسی دانشگاه تهران در رشته های مختلف تحصیلی می نمایند می توانند رشته تحصیلی خود را تغییر دهند. طبق شیوه نامه جدید که دانشگاه تهران در سال 99 منتشر نموده است برای تغییر رشته کارشناسی دانشگاه تهران دانشجویان باید دارای شرایط خاصی باشند.

در مقاله زیر میتوانید نحوه تغییر رشته کارشناسی دانشگاه تهران و تغییر رشته از میکروبیولوژی به علوم آزمایشگاهی  را مطالعه نمایید.

تغییر رشته کارشناسی دانشگاه تهران ۹۹ – ۱۴۰۰

تغییر رشته از میکروبیولوژی به علوم آزمایشگاهی

جمع بندی مقاله

در این مقاله به بررسی نحوه تغییر رشته دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته ایم. برای تغییر رشته کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی باید یکسری شرایط و ضوابط خاصی را داشته باشید که به صورت دقیق این شرایط در اینمقاله برای شما عزیزان ارائه شده است.

 

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

 

جهت مشاوره در زمینه جدیدترین شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد سال 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید