تاریخ اعلام نتایج آزمون سراسری سال 98

سامانه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال

جهت مشاوره در زمینه تاریخ اعلام نتایج آزمون سراسری سال 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این اطلاعیه از اخبار مربوط به زمان و تاریخ اعلام نتایج آزمون سراسری سال 98 مطلع می شوید. کنکور سراسری 98 در تاریخ 13و 14 تیرماه برگزار شد. نتایج آزمون سراسری برای 1.119.152 نفر که شامل 164هزار و 241 نفر داوطلب ریاضی، 282هزار 306 نفر انسانی، 637هزار و 246نفر تجربی، 10هزار و 87 نفر زبان و 25هزار و 135 نفر در گروه هنر است، اعلام می شود.

زمان و تاریخ اعلام نتایج آزمون سراسری 98

زمان و تاریخ اعلام نتایج آزمون سراسری 98 ، به اطلاع داوطلبان گرامی می رسد. از میان یک میلیون و 119 هزار نفر شرکت کننده، 648هزار و 845 نفر داوطلب خانم و 470هزار و 170نفر از داوطلبان آقا می باشند. تعداد داوطلبان کنکور نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

** تاریخ اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 98 ، در دهه دوم مرداد به عنوان کارنامه اولیه کنکور سراسری منتشر خواهد شد. داوطلبان بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری می توانند نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام نمایند. 

** زمان اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال 98 ، بعد از اعلام نتایج اولیه و ببه عنوان اعلام نتایج انتخاب رشته در نیمه دوم شهریور 98 خواهد بود.

برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنید:

ظرفیت پذیرش بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری 98

ظرفیت پذیرش رشته ها و دانشگاه ها برای سال 98 افزایش یافت. بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری، داوطلبان بیشتری در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته می شوند. ظرفیت کل دانشگاه ها در رشته های با آزمون و بدون آزمون و بدون در نظر گرفتن دو دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی حدود 730هزار نفر است. لازم به ذکر است که ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در سال98 حدود 500هزار نفر است که در کل حدود یک میلیون و 200 هزار نفر ظرفیت کل آزموش عالی است! از مجموع ظرفیت اعلام شده، ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های دولتی 132 هزار نفر است. میتوان گفت در اعلام نتایج مرحله اول تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته هستند. پیشنهاد می دهیم حتما برای انجام انتخاب رشته صحیح و موفقیت در قبولی رشته و دانشگاه مورد علاقه خود، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید. کارشناسان مجرب این سامانه، راهنمای شما برای قبولی در انتخاب رشته کنکور و اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری 98 خواهند بود.

ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی در کنکور 98 شامل رشته های دکترای پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی بیش از 8هزار و 700نفر می باشد.

جهت مشاوره در زمینه تاریخ اعلام نتایج آزمون سراسری سال 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید