انتخاب رشته نیمه متمرکز در کنکور سراسری 97

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته نیمه متمرکز در کنکور سراسری 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته کنکور سراسری 97 به دو روش متمرکز و نیمه متمرکز انجام می شود. در رشته‌های نیمه‌متمرکز پذیرش دانشجو نیاز به مصاحبه، معاینه و آزمون عملی و علمی دارد. داوطلبانی که رشته‌های نیمه‌متمرکز را در برگه انتخاب رشته خود انتخاب نمایند، در صورتی که نمره لازم در کنکور سراسری را کسب کرده باشند، بصورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند. روش گزينش نيمه متمرکز، روشي است که اسامي پذيرفته شدگان نهايي به صورت قطعي و در يک مرحله اعلام نمي شود. در این مقاله به بررسی روش انتخاب رشته نیمه متمرکز در کنکور سراسری 97، می پردازیم و جنبه های مختلف این روش و سئوالاتی که ذهن داوطلبان کنکور را مشغول نموده را به تفضیل شرج خواهیم داد. با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی راجع به دانشگاه های نیمه متمرکز، انتخاب رشته نیمه متمرکز، نحوه مصاحبه دانشگاه نیمه متمرکز و…کسب خواهید کرد.

انتخاب رشته نیمه متمرکز در کنکور سراسری 97

پذیرش نیمه متمرکز کنکور سراسری 97

در این روش، نتایج به صورت قطعی و همراه با سایر رشته ها اعلام نخواهد شد. بعد از مصاحبه ها و معاینات و …، ارزیابی انجام شده، سپس قبولی داوطلب در اوایل دی ماه و یا بهمن ماه اعلام می گردد. اگر داوطلب، در رشته ی متمرکز قبول شده باشد ولی مایل به تحصیل در رشته نیمه متمرکز باشد، در این شرایط، باید در رشته متمرکز ثبت نام می کند و بعد که اعلام شد در رشته های نیمه متمرکز پذیرفته شده است، از آن رشته انصراف و رشته نیمه متمرکز را در بهمن ماه ثبت نام می کند. البته حالت دوم برای کسانی است که از قبولی متمرکز خود راضی هستند، این داوطلبان بهتر است برای انجام مصاحبه نیمه متمرکز نروند، چون در صورت قبولی، باید در رشته نیمه متمرکز تحصیل نمایند، چون قبولی آنها در رشته متمرکز لغو می شود.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته نیمه متمرکز

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کنند و بر اساس کارنامه کنکور، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دوره روزانه، شبانه و نیمه‌حضوری باشند، می‌توانند حداکثر 2 کد رشته از مجموع کد رشته‌های نیمه‌ متمرکز موجود در گروه آزمایشی خود را با توجه به شرایط و ضوابط این رشته‌ ها، علاوه بر کد رشته‌های متمرکز انتخاب کنند.

داوطلبان گروه هنر و یا زبان‌های خارجی که متقاضی شرکت در رشته های نیمه متمرکز می باشند، می‌توانند در هر یک از این گروه‌ها هم دو کد رشته نیمه متمرکز را انتخاب و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

 

زمان قطعی شدن قبولی نهایی در رشته‌های نیمه‌متمرکز

معرفی چند برابرِ ظرفیتِ رشته‌های نیمه متمرکز به عنوان قبولی نهایی رشته های متمرکز، محسوب نمی‌گردد، لیکن داوطلبانی که مراحل مختلف مصاحبه، معاینه و آزمون عملی را با موفقیت طی نمایند و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی به عنوان قبولی اعلام شوند، پذیرفته شده رشته نیمه متمرکز خواهند بود و این پذیرفته شدن به عنوان یک نوبت از حداکثر دو نوبت قبولی برای داوطلب محسوب می‌گردد. در گزینش نهایی هر یک از رشته های نیمه متمرکز علاوه بر نمرات آزمون، نتایج مراحل فوق مربوط به هر رشته نیز ملاک قرار داده می شود و اسامی پذیرفته شدگان اعلام می گردد.

انتخاب رشته نیمه متمرکز در کنکور سراسری 97

شرایط انصراف از رشته‌های نیمه متمرکز کنکور 97

کسانی که در مرحله اول (یعنی اعلام اسامی چند برابرِ ظرفیت) پذیرفته می‌شوند و انصراف می‌دهند، محرومیتی به آنان تعلق نمی‌گیرد ولی کسانی که در مصاحبه شرکت می‌کنند و پذیرفته می‌شوند و در نهایت انصراف می‌دهند، به آنها محرومیت تعلق می‌گیرد.

نکاتی درباره انتخاب رشته‌های نیمه متمرکز کنکور 97

– ارزش تحصیلی مدرک صادر شده در رشته‌ هایی با پذیرش متمرکز و نیمه متمرکز تفاوت ندارد.

– از دانشجویان دوره روزانه (متمرکز و نیمه‌متمرکز) شهریه‌ ای دریافت نمی‌شود.
– در صورت عدم ثبت نام داوطلب در دانشگاه قبولی در رشته‌های نیمه متمرکز، باعث یک سال محرومیت از شرکت در کنکور می شود.

رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری 97

  • گزینش رشته های نیمه متمرکز کشوری است و می توانند آنها را بدون محدودیت و فارغ از هر سمیه ی بومی در اولویت قرار دهید.
  • از لحاظ تعداد انتخاب محدودیت وجود ندارد اما در هر دوره و گروه آزمایشی تنها قبولی اولیه 2 رشته از آنها اعلام می شود در چیدن این رشته ها به موارد زیر دقت نمایید:
  • 1- داوطلبان رشته ی نیمه متمرکز مورد علاقه خود را، قبل از رشته های متمرکز خود قرار دهند
  • 2- اگر اولین رشته ای که قبول می شوند یک رشته نیمه متمرکز باشدکامپیوتر اولویت های بعدی شما را بررسی می کند و درصورتی که در اولویت های بعدی در رشته متمرکز هم قبول شده باشند نام داوطلب همزمان در قبول شدگان نیمه متمرکز (مشروط) و رشته متمرکز اعلام می شود.
  • 3- اگر در مرحله اول رشته نیمه متمرکز قبول شده باشند و در رشته های متمرکز نیز قبول شوند اما نظرشان در مورد رشته نیمه متمرکز عوض شد بهتر است در مرحله دوم گزینش شرکت نکنند چون اگر قبول شوند نمی توانند انصراف دهند.
  • 4- اگر اولین رشته ای که قبول می شوند یک رشته متمرکز باشد. قبولی در اولویت های بعد از آن چه رشته ی متمرکز و چه رشته نیمه متمرکز، لغو خواهد شد.

دانشگاه‌ها و یا رشته‌هایی که به صورت نیمه‌متمرکز دانشجو می‌پذیرند

رشته علوم‌ ورزشی ‌رشته موسیقی نظامی ‌رشته‌ ‌مدیریت هتلداری/ ‌دانشگاه علامه دانشکده صدا و ‌سیما
دانشگاه‌ اطلاعـات‌ و امنیت ملی رشته مددکاری اجتماعی/ دانشگاه علوم بهزیستی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) کارشناسی ارشد پیوسته الهیات و معارف اسلامی و ارشاد
تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه کاردانی علوم‌ انتظامی دانشگاه علوم پزشکی ارتش ‌بورسیه ارتش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
کاردانی های دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه امام صادق(ع)

 

نحوه مصاحبه نیمه متمرکز کنکور 97

سئوالاتی که در مصاحبه نیمه متمرکز پرسیده می شود، بستگی دارد به اینکه چه رشته و دانشگاهی را انتخاب نموده اید. به طور مثال اگر دانشگاه قضایی دادگستری انتخاب کنید سئوالاتی با موضوع عقیدتی سیاسی مطرح خواهد شد.

** نکته:  آن دسته از داوطلباني كه در كد رشته متمركز انتخابي، قبل از كد رشته هاي نيمه متمركز پذيرفته شده اند، در رديف واجدين شرايط رشته هاي نيمه متمركز  قرار نمی گیرندب.

** نکته: پذيرفته شدن داوطلب در هر يك از رشته هاي تحصيلي نيمه متمركز دوره هاي روزانه، به عنوان يك نوبت از حداكثر 2 نوبت قبولي براي فرد، محسوب خواهد شد. و لازم است تا تاريخ مقرر در رشته قبولي متمركز ثبت نام و تحصيل نمایند.

** نکته: داوطلباني كه در رديف پذيرفته شدگان نهايي رشته هاي متمركز شرايط خاص و يا رشته هاي داراي تعهد نظیر  رشته هاي بومي، قرار گرفته اند، پیشنهاد داده می شود که در مراحل مصاحبه، آزمون علمي و يا عملي رشته هاي نيمه متمركز خودداري کنندحضور نداشته باشند. زیرا مطابق مفاد سند تعهد محضري اخذ شده با آنان رفتار می شود.

نتايج نهايي رشته هاي نيمه متمركز حدودا در اواخر دي ماه و يا اوايل بهمن ماه هر سال اعلام مي شود، بنابراين پذيرش دانشجو و آغاز تحصيل براي رشته هاي تحصيلي نيمه متمركز از نيمسال دوم  و در بهمن ماه خواهد بود.

** نکته: از آنجا كه پذيرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصيلي (معدل كتبي ديپلم) خواهد بود، دروس امتحاني داوطلبان ديپلمه با توجه به نوع ديپلم آنان متفاوت است، چنانچه نوع ديپلم داوطلب با گروه آزمايشي كه متقاضي آن مي شود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل كتبي متفاوت خواهد بود.

داوطلبان گرامی می توانند جهت رفع هر گونه ابهام و انتخاب دانشگاه و رشته نیمه متمرکز در کنکور 97 با کارشناسان صدای مشاور تماس حاصل نمایند.

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته نیمه متمرکز در کنکور سراسری 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید