کنکور قبول نشدن

کنکور قبول نشدم

جهت مشاوره در زمینه کنکور قبول نشدن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کنکوری جان حالا که نتایج کنکور سراسری اعلام شده اگر فکر میکنی قبول نشدن در کنکور به معنی اینه که دنیا به آخر رسیده و آرزوهات نابود شدن ، اگر فکر میکنی این همه تلاش کردی آخرش نتونستی به نتیجه دلخواهت برسی و رسیدی به آخر خط این مطلبو بخون تا بگم باید چیکار کنی. کنکور اولین و آخرین فرصت تو برای موفقیت نبوده. یادت باشه در های رو به گذشته بسته شدن هرچقدر هم غصه بخوری ، اشک بریزی و نا امید بشی نمی تونی گذشته رو تغییر بدی. پس ادامه این مطلبو بخون تا بفهمی بعد از مردود شدن در کنکور باید چیکار کنی.

کنکور همه چیز نیست

کنکور همه چیز نیست شاید شعار به نظر برسه ولی واقعا کنکور یه بخش از زندگی تو بوده. کنکور رو خیلیا بزرگش کردن که از این راه بتونن به پول برسن. میدونی یکی از راه های پول در اوردن استفاده از ترس آدماست؟ ترس از کنکور باعث شده از گذشته همه کلی استرس کنکور رو تحمل کنن و خیلی جاها نا امید بشن. قبول نشدن در کنکور به معنی پایان روند موفقیت تحصیلی تو نیست.

زندگی هر فرد از قسمت های مختلفی تشکیل شده . کنکور قبول نشدن به معنی نابودی آینده کاری و تحصیلی تو نیست. خودت بهتر میدونی که خیلی از افراد موفق حتی به دانشگاه نرفتن و تحصیلات آکادمیک ندارن ولی الان زندگی شاد و مفرحی دارند. صرفا با تحصیل در دانشگاه آدم ها موفق نمیشون. خیلی از کار های فنی وجود دارن که تعداد افراد متخصص توشون کمه! اگر علاقه داری میتونی دوباره کنکور بدی ولی اگر فکر می کنی علاقه به کار فنی خاصی داری میتونی شروع به یادگیری کنی.

کنکور قبول نشدم چیکار کنم

قبل از هر توضیحی بگم که سعی کن حالا که انتخاب رشته باید کنی با حتما اطلاعات کامل این کارو انجام بدی تا از حداقل شانس های قبولیت با هر رتبه ی کنکوری که به دست آوردی استفاده کنی. مقاله زیر اطلاعات خوبی درباره روند انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ارائه داه است. یه سری بزنی بد نیست.

آموزش جامع تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳

 

کنکور قبول نشدن اولش ترسناکه چون که فکر میکنی بعدش چه آینده ای در انتظارته. سعی کن آرامش خودتو حفظ کنی و جای غصه خوردن و گریه کردن، جای ترسیدن از آینده مسیرتو تغییر بدی یا از نو شروع کنی. بدون که برگشت به گذشته و مرو گذشته هیچ چیزی رو درست نمی کنه. بجای این کارا یه کاغذ و خودکار بردار و راهکار های تیتر بعدی رو بخون !

کار های بعد قبول نشدن کنکور

قبول نشدن کنکور ناراحت کننده است، درکت می کنم. به خودت اجازه بده که ناراحت باشی بالاخره مردود شدن در کنکور ناراحت کنندس. چیزی که من میخوام بگم اینه که الان که رتبه کنکورو نتیاج اولیه اش اومده و ناراحتی و یا الان که انتخاب رشته کنکور کردی و مردود شدی بهترین زمان برای تصمیم دوباره شروع کردنه!

باور کن این تنها راهه درسته ☻

تمام کارایی که میگم رو انجام  بده تا دوباره حس مثبت مفید بودن رو احساس کنی!

  • به خودت اجازه ناراحت بودن رو بده ! حق داری زحمت کشیده بودی و نتیجه دلخواهت رو نگرفتی ولی ناراحتی بیش از حد ممنوع!
  • بنویس! ناراحتی ها و تمام فشار هایی که وجود داره رو روی کاغذ بنویس. این یه راه روش تخلیه ذهنه.امتخانش کن.
  • آینده چی میشه؟ این سوالو بپرس از خودت نه برای ایجاد ترس از آینده بلکه برای شروع دوباره این سوال رو بپرس.
  • باور کن کنکور همه چیز نیست! مسیر زندگی قسمت های مختلفی داره که کنکور یک قسمت کوچیکش بوده.
  • دور شو ! از صحبت با آدم هایی که نا امیدت می کنن دوری کن!
  • بچسب! بچسب به آدم های پر انرژی و امید دهنده زندگیت و ازشون بخواه همراهیت کنن.

 

کنکور قبول نشدم

تمام کار های بالا رو که انجام دادی و آروم تر شدی

بعد از قبول نشدن در کنکور اصلی ترین کار

“شروع دوباره است”

کاغذی که برداشته بودی رو بذار جلوت و بنویس!

بنویس از اهدافت

آرزو هاتو لیست کن

حتی محال ترینشونم بنویس

 

آرزویی نداری؟ کنکور پزشکی قبول نشدی یا مهندس نشدی دیگه همه چیز رو تموم شده میدونی؟

خانواده تحت فشار قرارت دادن؟ دوستات رتبه هاشون خوب شده؟درکت می کنم تو شرایط سختی هستی ولی به طی کردن مسیر پزشک شدن از نو شروع کن.دوباره کنکور بده یا سعی کن بری خارج از کشور پزشکی و یا رشته مورد علاقتو بخونی و… .

اهداف پیشنهادی

  • دوباره کنکور بده. اگر واقعا دنبال قبولی تو رشته خاص هستی دوباره تلاش کن. مقاله زیر می تونه کمکت کنه که تصمیم بگیری کنکور بدی یا نه.
    پشت کنکور بمانیم یا نه؟!
  • زبان بخون. با گرفتن مدرک آیلتس میتونی اقدام به مهاجرت تحصیلی کنی.
  • یادگیری یک شغل یا رشته فنی رو شروع کن. ( آرایشگری ، نقاشی ، آشپزی و… )و یا ( جوشکاری، تعمیرات موبایل و وسایل دیجیتال ، طراحی سایت و…)

 

قبول نشدن در کنکورکنکور قبول نشدن از نگاه والدین

پدر و مادر عزیز باور کنید عدم قبولی در کنکور فاجعه بزرگی نیست و بچه های کنکوری زیادی بودند که در کنکور نتیجه دلخواهشون را به دست نیاوردن و الان در حال گذراندن زندگی شاد خودشون هستند. خوشبختی و آینده درخشان داشتن ارتباط مستقیم با قبولی در کنکور ندارد. نمی توان اثر نتیجه کنکور را بر روی آینده شغلی و تحصیلی افراد انکار کرد ولی سرزنش کردن فرزندانتان باعث افسردگی و ضربه های جبران ناپذیر جسمانی و روحی به آنان می تواند شود.

حتی اگر فرزند شما یک سال پشت کنکور بماند و دوباره کنکور بدهد و بتواند نتیجه دلخواه شما را کسب نماید باید بدانید که اگر این امر تحت فشار شما  و جو محیط ایجاد شده باشد، در آینده سلامتی روحی و جسمانی فرزند شما می تواند تحت خطر قرار بگیرد.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی شده است تا دید امید وارانه تری نسب به اتفاقاتی که بعد از کنکور در انتظار شما هستند به شما بدهیم. مسیر زندگی صرفا با کنکور قبول نشدن تغییر نمی کند و شما در هر لحظه ای که تصمیم بگیرید می توانید موفقیت را شروع نمایید.

 

“اگر تصمیم به انتخاب رشته یا پشت کنکور موندن داری بد نیست تا با مشاوران گروه صدای مشاوران مشورت کنی”

موفق باشید

جهت مشاوره در زمینه کنکور قبول نشدن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
1 دیدگاه برای “کنکور قبول نشدن”
  1. ناموسا حق خالص و تمام

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید