کسر خدمت ایثارگری

کسر خدمت ایثارگری

جهت مشاوره در زمینه کسر خدمت ایثارگری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دغدغه اصلی مشمولان نظام وظیفه که نتوانسته اند معاف شوند، این است که میزان کسر خدمت ایثارگری چقدر است؟ در این مقاله پاسخ این سوال به همراه انواع کسری خدمت برای سرباز ها، نحوه استفاده از کسر خدمت ایثارگری، مشمولان کسری خدمت سربازی و نحوه استعلام کسری خدمت سربازی توضیح داده می شود. با این مقاله همراه باشید.

انواع کسری خدمت

با توجه به این که مهم ترین شرط برای استفاده از قوانین کسر خدمت، غیبت نداشتن مشمولان می باشد، در صورت بر قرار بودن این شرط برای شما، می توانید با مطالعه این مقاله بفهمید که آیا شامل قانون کسر خدمت ایثارگری می شوید یا نه. انواع کسری خدمت ها از قرار زیر است که کسر خدمت ایثارگری نیز از این دسته می باشد.

  1. کسر خدمت ایثارگری
  2. کسر خدمت جانبازان و مشمولان
  3. کسر خدمت نخبگان
  4. کسر خدمت فرزند
  5. کسر خدمت مناطق امنیتی و مناطق محروم و بد آب و هوا

انواع کسری خدمت

شرایط اخذ کسر خدمت ایثارگری

کسری خدمت ایثارگری تنها شامل ایثارگران و خانواده فرد می شود پس اولین قدم برای اخذ کسر خدمت ایثارگری این است که ثابت کنید عضو خانواده ایثارگران هستید که برای این کار باید کارت ایثارگری یا برگ سوابق ایثارگری داشته باشید.

تسهیلات ایثارگری صرفا برای فرزند و برادر فرد ایثارگر قابل استفاده است که البته حتی برادر نیز تنها در شرایط خاصی می تواند کسر خدمت ایثارگری برادرش را بگیرد. ملاک اصلی کسر خدمت ایثارگر، حضور فرد در جبهه و در عملیات می باشد.

 استخدام صدا و سیما با طرح خدمت سربازی امریه 99

مشمولان کسر خدمت ایثارگری

از سال 59 تا سال 67 که ایران در جنگ تحمیلی با عراق بود، سربازان زیادی به جبهه های جنگ اعزام شدند. سربازانی که در مناطق جنگی و عملیاتی حضور داشتند در سه گروه زیر دسته بندی شدند.

  1. سربازانی که در سال های جنگ به جبهه رفتند
  2. کارمندان دولتی که در سال های جنگ در مناطق و شهر های جنگی شاغل بودند
  3. سربازانی که پس از قطعنامه در مناطقی که دچار درگیری بودند، حضور داشتند

دو گروه اولی که گفته شد می توانند از کسر خدمت ایثارگری استفاده نمایند اما دسته سوم قانون جداگانه ای دارند. افرادی که از تاریخ 67/05/27 به بعد در برخی از شهر های استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه حضور داشتند، 80 درصد سابقه حضورشان در این مناطق به عنوان سوابق ایثارگری محاسبه می شود.

نکته: سابقه این افراد تنها تا سال 75 به شرط آن که فرد در یگان های رزمی و امور رزمی بوده باشد، مورد قبول سازمان نظام وظیفه است.

استعلام کسری خدمت ایثارگری

استعلام کسری خدمت ایثارگری

یگان های صادر کننده گواهی کسر خدمت ایثارگری، تاییدیه این گواهی را به سامانه جامع وظیفه عمومی ارسال می کنند تا ثبت و کسر خدمت ایثارگری فرزندان ایثارگران سریع تر انجام شود. به این ترتیب دیگر برای استعلام کسری خدمت ایثارگری نیازی به مراجعه به معاونت های وظیفه عمومی نیست و و از طریق سیستم جامع یگان خدمتی سرباز قابل مشاهده خواهد بود.

نشانی سایت سازمان نظام وظیفه و سربازی کشور vazifeh.police.ir می باشد.

قوانین کسر خدمت ایثارگری

گروهی از مشمولان سربازی که سابقه ایثارگری والدین شان به اندازه معافیت از خدمت سربازی نیست، بر اساس آیین نامه ستاد کل نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران، می توانند طبق شرایط زیر از تسهیلات کسری خدمت ایثارگری بهره مند شوند.

  1. در صورتی که جمع مدت سوابق یک رزمنده در بیش از یک سازمان، به حد نصاب معافیت یک فرزند برسد، هر یک از این سازمان ها بایستی به طور جداگانه، مدت جبهه و جانبازی را سازمان نظام وظیفه عمومی ارائه نمایند تا مدت زمان حضور فرد در جبهه و میزان کسر خدمت ایثارگری او، توسط این سازمان تجمیع شود.
  2. آن دسته از ایثارگرانی که حد نصاب معافیت فرزند خود را ندارند، می توانند برای دریافت کسر خدمت ایثارگری فقط یک فرزند خود اقدام نمایند.
  3. در صورتی که جمع مدت حضور در جبهه و جانبازی فرد به حد نصاب معافیت یک فرزند نرسد و فرد ایثارگر متقاضی دریافت کسر خدمت ایثارگری برای فرزند خود باشد، هر یک از سازمان ها بایستی به صورت جداگانه برای فرزند مشمول، کسری خدمت ایثارگری صادر نمایند.

نکته: به منظور مساعدت به خانواده هایی که فرزند پسر دوقلو یا چند قلو دارند در صورتی که به صورت همزمان به خدمت سربازی اعزام شوند در صورتی که درخواست خود را ثبت نمایند، امکان تقسیم کسری خدمت بین آن ها وجود دارد.

نکته: مشمولان ایثارگری که غیبت نداشته اند، به ازای هر کدام از موارد زیر به مدت 12 روز از کسر خدمت برخوردار می شوند.

  1. هر درصد جانبازی
  2. هر ماه اسارت
  3. هر ماه رزمندگی

سقف کسر خدمت ایثارگری

سقف کسر خدمت ایثارگری

میزان کسر خدمت ایثارگری دارای یک حد مشخص می باشد و نمی توان بیش از سقف کسر خدمت ایثارگری، انتظار کسر روز های خدمت سربازی خود را داشته باشید. میزان سقف کسری خدمت سربازی سالانه 45 روز تا سه ماه می باشد که در مجموع یک فرد مشمول می تواند با توجه به مسئولیت هایش و میزان همکاری اش با بسیج، سقف کسر خدمت ایثارگری را تا 6 ماه افزایش دهد.

قانون کسر خدمت ایثارگری تا سال 1401 اجرا خواهد شد ولی احتمالاتی وجود دارد که این قانونی از سال 1401 از قوانین نظام وظیفه و کسری خدمت سربازی، حذف شود.

نحوه استفاده از کسر خدمت ایثارگری

کسر خدمت ایثارگری فقط شامل کارکنان وظیفه در حین خدمت می باشد و سازمان نیرو های مسلح صرفا می بایست در صورت ارائه گواهی حین خدمت، تاییدیه کسر خدمت را صادر نموده و در سامانه وظیفه عمومی ثبت نمایند و هیچ یگانی مجاز به صدور گواهی کسر از خدمت ایثارگری برای مشمولین وظیفه قبل از شروع خدمت فرد نمی باشند .

جمع بندی

در این مقاله در ارتباط با کسر خدمت ایثارگری مشمولان سربازی صحبت نمودیم. نحوه استفاده از کسر خدمت ایثارگری، مشمولان کسری خدمت سربازی، نحوه استعلام کسری خدمت و … همه در این مقاله گفته شد. در صورتی که در این باره سوالی دارید، می توانید با کارشناسان مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل نمایید.

آیا کسر خدمت سربازی شامل مشمولین  غایب می شود ؟

کسر از خدمت سربازی شامل مشمولین وظیفه غایب نمی شود.

شرایط  ایثارگرانی که از تلفیق  استفاده کرده اند چگونه است؟

ایثارگرانی که از تلفیق برای معافیت استفاده کرده اند دیگر نمی توانند برای معافیت فرزند بعدی از آن استفاده نمایند

کسر خدمت ایثارگری شامل سربازان فراری می شود ؟

این افراد در صورتی که جرم فرار حین خدمت مرتکب شده باشند به شرط رسیدگی به جرم فرار آنان توسط مراجع قضایی، می توانند از کسری خدمت بهره مند شوند.

جهت مشاوره در زمینه کسر خدمت ایثارگری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید