کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران

کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران

جهت مشاوره در زمینه کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این اطلاعیه از خبر کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران در سال 98 – 99 مطلع می شوید. طبق جدیدترین اخبار رسیده از مجلس، مخالفت مجلس با کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران به طور قطعی اعلام شد. نمایندگان مجلس با این طرح مخالفت کردند و این که در حالی است که طبق برنامه ششم توسعه معافیت فرزندان آزادگان، رزمندگان و جانبازان به ازای هر ماه اسارت، هر ماه حضور و هر درصد جانبازی کسر خدمت یک ماهه است.

کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران در سال 98 – 99

کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران در سال 98 – 99 موضوع مورد بررسی اخیر در سال جاری بود. مجلس مخالفت خود را با کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران اعلام نمود. نمایندگان مجلس مخالفت آشکار ، با طرح اصلاح بند 88 قانون برنامه توسعه را بیان کرد. برهمین اساس، طرح مذکور را تصویب نکردند.

مجلس شورای اسلامی پیرو قانون برنامه ششم توسعه مصوب نمود که به ازای هر ماه حضور رزمندگان در جبهه ، هر درصد جانبازی جانبازان و هر ماه سابقه اسارت آزادگان یک ماه کسر از خدمت به فرزندان آنها داده شود. در ابتدای مطح شدن این مصوبه اعلام شد که این موضوع در صورت تایید رهبری اجرا میشود. با توجه به این موضوع لازم است، نیازهای دفاعی کشور در نظر گرفته شود. همچنین آمار و میزان مشمولین برآورد شده و به تناسب نیاز نیروهای مسلح و شرایط ایجابی این قانون اجرایی شود. کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران در سال 98 – 99 مورد تایید قرار نگرفت و با ساختار و روند جمعیت آماری کشور میزان مشمولین کاهش پیدا خواهد کرد.

شرایط کسر خدمت برای فرزندان ایثارگران در سال 98
  • فرزندان رزمندگان که دارای سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور باشند، مشمول استفاده از از 12 روز کسر خدمت خواهند شد.
  • فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت ، مشمول استفاده از 12 روز کسر خدمت خواهند بود.
  • فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی میتوانند از کسر خدمت 12 روزه برخوردار شوند.

درصورت وجود هرگونه سوال و برای رفع ابهام در زمینه کسر خدمت برای فرزندان ایثارگران می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

معاون پارلمانی وزارت دفاع گفت که اذن لازم برای اجرای قانون برنامه ششم مبنی بر کسر خدمت فرزندان ایثارگران به ازای هر ماه حضور در جبهه، اسارت و یا درصد جانبازی داده نشده است و لذا قانون برنامه در این باره اجرایی نمی‌شود.
سردار رضا طلایی نیک در جلسه علنی امروز (دوشنبه) و در جریان طرح اصلاح بند «د» ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه مربوط به کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران گفت: مجلس شورای اسلامی در بند «د» ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه مصوب کرد که به ازای هر ماه حضور رزمندگان در جبهه هر درصد جانبازی جانبازان و هر ماه سابقه اسارت آزادگان یک ماه کسر از خدمت به فرزندان آنها داده شود منتها در ابتدای این مصوبه اعلام شد که این موضوع در صورت اذن رهبری رخ می‌دهد، یعنی باید نیازهای دفاعی کشور سنجیده شود و آمار و میزان مشمولین برآورد شده و به تناسب نیاز نیروهای مسلح و شرایط ایجابی این قانون اجرایی شود. برای این موضوع اذن داده نشد چون با ساختار و روند جمعیت آماری کشور میزان مشمولین کاهش پیدا می‌کند.
طلایی‌ نیک افزود: ابهام این بود که آیا درصد جانبازی و میزان آزادگی و حضور در جبهه قابل جمع برای معافیت است که با این طرح این ابهام برطرف می‌شود، لذا مجلس شورای اسلامی در قانون خدمت وظیفه عمومی پیش از این درباره معافیت تعیین تکلیف کرده و ستاد کل هم اذن لازم را گرفته است. اگر کسی بیشتر از میزان معافیت از خدمت وظیفه عمومی، سابقه حضور در جبهه و آزادگی و جانبازی را داشت به ازای هر ماه سابقه بیشتر فرزند دیگرش هم کسر خدمت خواهد داشت. به عبارت دیگر مازاد سابقه ایثارگری می‌تواند برای سایر فرزندان خود در کسر خدمت استفاده کند. البته این موضوع در برنامه ششم اجرا نمی‌شود چون اذن داده نشده است مجلس شورای اسلامی در این طرح به ازای هر ماه سابقه ایثارگری ۱۲ روز کسر خدمت می‌دهد.
در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی علی‌رغم این توضیحات با کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران مخالفت کردند.
در این شرایط باید از یک طرف میزان نیاز دفاعی کشور تامین شده و از طرف دیگر سابقه ایثارگران برای معافیت فرزندانشان لحاظ شود. طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم اذن رهبری برای به ازای یک ماه کسر خدمت برای فرزندان ایثارگران داده نشد.
معاون پارلمانی وزارت دفاع یادآور شد: جلساتی در دفتر رییس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی با حضور مسئولانی از ستاد کل، فراکسیون ایثارگران و نمایندگان برگزار شد جمع‌بندی این بود که برای یک فرزند ایثارگران به ازای یک ماه حضور در جبهه یا اسارت و یا درصد جانبازی یک ماه معافیت داده شود یعنی اگر کسی بالای ۲۴ ماه آزادگی داشت قطعا یک فرزندش معاف می‌شود و اگر ۴۸ ماه آزادگی داشت دو فرزندش معاف می‌شوند یا اگر ۲۵ درصد جانبازی داشت یک فرزندش از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود. این شامل ۳۰ ماه سابقه جبهه هم می‌شود.

جهت مشاوره در زمینه کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید