پشت کنکور بمانیم یا نه

مزایای پشت کنکور ماندن

جهت مشاوره در زمینه پشت کنکور بمانیم یا نه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کنکور سراسری برگزار شد و حالا تمام دغدغه دانش آموزانی که در آن شرکت کرده بودند این است که آیا باید پشت کنکور بمانم یا نه ؟ تفکر اکثر کسانی که در کنکور شرکت می کنند این است که با یک سال ماندن پشت کنکور، در نهایت موفق به کسب رتبه بهتری می شوم! اما آیا واقعا چنین است؟ برای پاسخ به سوال آیا باید پشت کنکور بمانیم یا نه لازم است چند نکته را در ادامه بررسی نماییم.

پشت کنکوری ها

برای پشت کنکور ماندن یا نماندن باید به چند مساله دقت کنید تا بتوانید تصمیم درستی برای خودتان و زندگیتان بگیرید. دقت کنید که این تصمیم می تواند یکی از مهم ترین تصمیم های زندگیتان باشد و می توانید برای تمام عمر از گرفتن آن پشیمان باشید یا این که هر بار به تصمیمی که گرفته فکر می کنید، با خود بگویید چقدر عالی که این تصمیم را گرفتم. در ادامه چند نکته حائز اهمیت را باهم بررسی می کنیم تا به پاسخ سوال پشت کنکور بمانیم یا نه پاسخ دهیم.

اولین مساله حائز اهمیت در پشت کنکور ماندن این است که کنکور خود را چگونه پشت سر گذاشتید؟ در پاسخ به این سوال سه پاسخ متفاوت وجود دارد که برای هر کدام راه حل متفاوتی نیز وجود دارد.

پشت کنکوری ها

  • کنکورم را خوب دادم: در صورتی که کنکور خود را خوب پشت سر گذاشته اید، پس کلا از فکر پشت کنکور ماندن خارج شوید زیرا به احتمال زیاد در  رشته مورد علاقه تان در یک دانشگاه خوبی قبول خواهید شد.
  • نمی دانم چه کار کردم: در این صورت پشت کنکور ماندن یکی از راه های پیش روی شماست اما باید صبر کنید تا پس از اعلام نتایج تصمیم نهایی خود را بگیرید.
  • کنکورم را خراب کردم: اما در صورتی که کنکور خود را خراب کردید، گزینه پشت کنکور ماندن یکی از پررنگ ترین گزینه های پیش روی شما خواهد بود و از هم اکنون باید به آن فکر کنید.

معایب پشت کنکور ماندن

پشت کنکور ماندن به شناخت شما از خودتان بر می گردد. در صورتی که می دانید با یک سال ماندن پشت کنکور می توانید بیشتر تلاش کنید و درس بخوانید، دوباره کنکور دادن برای شما گزینه مناسبی محسوب می شود اما باید ریسک های این مسیر را نیز بشناسید و با آگاهی تصمیم بگیرید. در ادامه چند مورد از معایب پشت کنکور ماندن را باهم بررسی می کنیم.

  1. برای کنکور دوباره، شما دیگر در جو درس خواندن دوستان و هم کلاسی های خود نیستید و این باعث می شود تا اشتیاق شما به درس خواندن کمتر شود و انگیزه نداشته باشید.
  2. یکی دیگر از مشکلات و معایب پشت کنکور ماندن برای بار دوم این است که از طرف خانواده و اطرافیان سرزنش می شوید که چرا در همان سال اول در دانشگاه ثبت نام و انتخاب رشته نکردید. گاها خانواده ها بدون این که قصد بدی داشته باشند داوطلب پشت کنکور را با دیگران مقایسه می کنند که این شدیدا باعث کاهش انگیزه دانش آموز می گردد.
  3. وقتی پشت کنکور میمانید ممکن است تصور کنید یک عالمه وقت دارید و همین تصور بیجا مانع درس خواندن شما می شود. چون در این شرایط همیشه در این فکر هستید که هنوز یک سال وقت دارم و می توانم دیرتر شروع به درس خواندن کنم.
  4. در سال اول کنکور به دلیل این که شما دانش آموز هستید و تمامی دروس در مدرسه تدریس می شوند، شما آمادگی بیشتری برای تست زدن دارید اما برای سال های بعدی مطالب رفته رفته در ذهن شما کمرنگ می شوند و در صورتی که به طور مداوم درس نخوانید و به تست زدن ادامه ندهید، بسیاری از مطالب مهم را فراموش خواهید کرد.

مزایای پشت کنکور ماندن

مزایای پشت کنکور ماندن

پشت کنکور ماندن علاوه بر معایبی که دارد، دارای مزایایی هم هست که پشت کنکور های سال های گذشته به آن اقرار نموده اند. مزایای پشت کنکور ماندن و کنکور دادن دوباره را باهم بررسی می کنیم.

  1. در صورتی که پشت کنکور بمانید، یک سال تمام وقت آزاد برای درس خواندن دارید زیرا نه مدرسه می روید و نه سرتان به کلاس های کنکور گرم می شود. در این شرایط اگر واقعا قصد درس خواندن به طور مستمر را داشته باشید، شانس قبولی تان به حد زیادی بالا می رود.
  2. یکی از مزایای کنکور دادن دوباره این است که شما حداقل یک بار در جلسه کنکور با تمام استرس هایش شرکت کرده اید و این بار هیچ چیزی برایتان جدید و عجیب نیست و نگرانی بسیار کمتری از این بابت خواهید داشت.
  3. با سوالات کنکور بیشتر آشنا هستید و می دانید باید برای موفقیت چگونه درس بخوانید.
  4. این بار شما از خطایا گذشته درس گرفته اید و دیگر آن ها را تکرار نمی کنید، بنابر این شانس قبولی شما در کنکور بسیار بالا تر می رود.

قوانین پشت کنکور ماندن

در صورتی که قصد ماندن پشت کنکور را دارید در صورتی که خانم یا آقا هستید، قوانین متفاوتی برای شما وجود دارد. آن دسته از داوطلبان کنکور که خانم هستند می توانند هرچقدر که مایل باشند پشت کنکور بمانند و سال های بعد دوباره و چند باره کنکور بدهند.

اما داستان برای متقاضیان آقا متفاوت است. آقایان پشت کنکور در صورتی که برای خدمت نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند می توانند هرچقدر که مایل هستند پشت کنکور بمانند، اما در صورتی که مشکل نظام وظیفه داشته باشید فقط یک سال دیگر مجاز به شرکت در کنکور هستید. درصورت تمایل به شرکت چند باره در کنکور باید در یکی از دانشگاه های پیام نور، آزاد و یا غیر انتفاعی ثبت نام نمایید تا شامل معافیت تحصیلی شوید و به محض قبولی در کنکور ار دانشگاه انصراف دهید و برای انتخاب رشته اقدام کنید.

جمع بندی

پشت کنکور ماندن

در نهایت با توجه به این که چطور شخصیتی دارید و این که آیا می توانید با وجود تمام مزایا و معایب پشت کنکور ماندن، این کار را انجام دهید، با مشورت خانواده و مشاوران خوب تصمیم خود را بگیرید. این را بدانید که در این راه تنها نیستید و مجموعه صدای مشاوران در هر شرایطی آماده کمک رسانی به شما کنکوری های عزیز می باشد.

با آرزوی موفقیت تک تک شما عزیزان

سوالات متداول 

  1. در صورتی که کنکور خود را خراب کردیم، آیا باید پشت کنکور بمانیم؟
    پاسخ این سوال در متن مقاله موجود است.
  2. چند سال می توانیم پشت کنکور بمانیم؟
    خانم ها و آقایان (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه) می توانند هرچقدر که بخواهند پشت کنکور بمانند.

جهت مشاوره در زمینه پشت کنکور بمانیم یا نه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید