پروژه کسری خدمت سربازان بنیاد نخبگان 98 – 99

پروژه کسری خدمت

جهت مشاوره در زمینه پروژه کسری خدمت سربازان بنیاد نخبگان 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

فارغ التحصیلان برتر دانشگاهی در صورت داشتن شرایط ، می توانند عضو بنیاد ملی نخبگان شوند . و از پروژه کسری خدمت سربازان بنیاد نخبگان 98 – 99 استفاده نمایند . هدف از این امر استفاده از توانایی دانش آموختگان برگزیده در توسعه علمی کشور است که خود فارغ التحصیلان می توانند با استفاد از این طرح ، بخشی از خدمت وظیفه خود را در قالب انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند. در ادامه به معرفی بنیاد ملی نخبگان و طریقه عضویت در این بنیاد و چگونگی استفاده از کسری خدمت بنیاد نخبگان را توضیح می دهیم . 

معرفی بنیاد ملی نخبگان 

در سال 1385 ، به منظور استفاده از توانایی های نخبگان در توسعه علمی ، هنر ، ادب و فرهنگ به تاکید مقام معظم رهبری ، بنیاد ملی نخبگان شکل گرفت . بنیاد ملی نخبگان در حوزه های مختلف از جمله  فارغ التحصیلان برتر  دانشگاه ها ، مخترعان و نوآوران ، هیئت علمی و برگزیدگان هنری ، ادبی ، قرآی و حوزوی حمایت می کند .

فعالیت ها و اقدامات مختلفی در این بنیاد تحقق می یابد . فعالیت هایی در زمینه تربیتی و آموزشی مانند برپایی کارگاه‌‌های توانمندسازی و مهارت‌آموزی با هدف توسعۀ زیست‌بوم کارآفرینی و اشتغال‌زایی نخبگانی؛ برگزاری نشست اجتماعات نخبگانی که سرآمد آن دیدار سالانه نخبگان با مقام‌معظم‌رهبری است؛ اجرای طرح دوست علمی در رشته‌های مختلف با حضور مستعدان‌برتر دانشگاهی و با هدف ارائۀ آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان مناطق مختلف کشور خاصه مناطق کم‌برخوردار و محروم، انجام بازدیدهای تخصصی و فرهنگی متناسب با رشته و علاقۀ اجتماع نخبگانی (مستعدان برتر و نخبگان)، برگزاری نکوداشت سرآمدان ایرانی در حوزه‌های مختلف و برپایی اردوهای جهادی به منظور تزریق تفکر نخبگانی به بخش‌های مورد نیاز با رویکرد محرومیت‌ زدایی از اهداف شکل گیری بنیاد نخبگان می باشد . 

شرایط عضویت در بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه 

دانش آموختگانی که شرایط زیر را داشته باشند می توانند با عضویت در بنیاد ملی نخبگان از تسهیلات خدمت نظام وظیفه استفاده نمایند . 

1- از تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد و یا دکتری بیش از سه سال نگذشته باشد

2- فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد حداقل 130 امتیاز و فارغ التحصیلان دکتری تخصصی حداقل 180 امتیاز از جدول شماره یک را دریافت کرده باشند . 

تبصره یک : دانش‌آموختگان دوره‌های «دکتری حرفه‌ای» و نیز دوره‌های «تخصص بالینی، تخصص پزشکی و فوق تخصص» موردتأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ به‌ترتیب معادل با دانش‌آموختگان دوره «کارشناسی ارشد» و دورة «دکتری تخصصی» محسوب می‌شوند.

تبصره دو : دانشجویان دورۀ دکتری تخصصی که از پیشنهاد رسالۀ دکتریِ خود با موفقیت دفاع کرده باشند، در صورت کسب دست‌کم 150 امتیاز از جدول 1 مشمول مزایای این شیوه ­نامه می­ شوند.

تبصره سه : چنانچه دانش‌آموخته دوره دکتری تخصصی حداقل 120 امتیاز ، دانش‌آموختة دورة کارشناسی‌ ارشد حداقل 80 امتیاز و دانشجوی دورة دکتری تخصصی حداقل 100 امتیاز از جدول 1 را کسب کرده باشد ، پرونده وی درکارگروه نظام وظیفة دانشگاهی (موضوع ماده 4) بررسی و تصمیم­ گیری نهایی درباره اعطای تسهیلات به او ، به نظر کارگروه بستگی دارد.

تبصره چهار : در دوره خدمت نظام‌ وظیفه تخصصی، فرد باید در ایران حضور داشته باشد. هرگونه خروج از کشور تنها با مجوز بنیاد نخبگان نیروهای مسلح امکان پذیر است.

تبصره پنج : مشمولان، همزمان با انجام خدمت نظام‌ وظیفه تخصصی مجاز نیستند (مگر در دوره گذراندن رساله دکتری) به تحصیل اشتغال داشته باشند. در صورت ادامه تحصیلِ فرد مشمول در حین خدمت نظام‌ وظیفه تخصصی در دوره تحصیلیِ دیگر، بهره‌مندی از این تسهیلات در پایان دوره بعد ، منوط به احراز شرایط این شیوه‌ نامه برای‌ مقطع جدید خواهد بود . 

تبصره شش : حداق امتیازات حاصل از جمع فعالیت های آموزشی ، المپیادها و آزمون های ورودی و آزمون های علوم پزشکی ، صفر منظور می گردد. 

دانش آموختگانی که دارای شرایط بالا باشند برای انجام خدمت ضرورت بایستی طرح پژوهشی ، فرهنگی و … و دوره آموزشی خود را بگذرانند و کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند . برای اطلاع دقیق از شرایط و مراحل عضویت در سایت بنیاد نخبگان و استفاده از تسهیلات نظام وظیفه و جداول امتیازات می توانید به سایت بنیاد ملی نخبگان به نشانی bmn.ir مراجعه نمایید . 

مراحل درخواست استفاده از تسهیلات نظام وظیفه در بنیاد ملی نخبگان 

متقاضیان بایستی اطلاعات خود را در سامانه اطلاعاتی به نشانی sina.bmn.ir سایت بنیاد بارگذاری نمایند .

متقاضیانی که 90 درصد حد نصاب مجموع امتیارات را دارا باشند به عنوان برگزیده اولیه انتخاب می شوند .

اطلاعات برگزیده اولیه بررسی می شود . اگر صحت اطلاعات را داشته باشد و تمامی شرایط عضویت را دارا باشد ، به عنوان برگزیده نهایی انتخاب می شود .

در موارد خاص کارگروه نظام وظیفه دانشگاهی ، بعد از بررسی و محاسبه امتیازات متقاضیان ، برگزیدگان نهایی را مشخص می نمایند . برگزیدگان نهایی بعد از تکمیل کاربرگ اطلاعات فردی دانش آموخته برتر و تایید معاونت برنامه ریزی ، بنیاد نخبگان ،  مشمولان را به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می کند . 

زمان ارسال درخواست برای بهره مندی از تسهیلات نظام وظیفه 

متقاضیان در هر زمان که فارغ التحصیل شوند می توانند اطلاعات خود را در سامانه برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه  بار گذاری نمایند . و بنیاد بعد از حداکثر 45 روز سوابق متقاضیان را بررسی و نتیجه را اعلام می کند . 

 

 

 

 

جهت مشاوره در زمینه پروژه کسری خدمت سربازان بنیاد نخبگان 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید