همه چیز درباره کنکور سراسری تجربی + معرفی زیرگروه ها و ضرایب

همه چیز درباره کنکور سراسری تجربی

جهت مشاوره در زمینه همه چیز درباره کنکور سراسری تجربی + معرفی زیرگروه ها و ضرایب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

همه چیز درباره کنکور سراسری تجربی و همچنین معرفی زیرگروه ها و ضرایب رشته های مختلف این زیرگروه ها در این مقاله به تفصیل شرح داده شده است. گروه آزمایشی علوم تجربی یکی از گروه‌های پنجگانه آزمون سراسری ورود به دانشگاه است که به طور جداگانه آزمون ورودی برگزار می‌کند و رشته‌هایی در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

رشته تجربی پرطرفدارترین رشته تحصیلی در دبیرستان می باشد. محبوبیت این رشته هر روز بیشتر میشود. سیر صعدودی شرکت کنندگان در سال های اخیر به صورت زیر بوده است.

۶۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر سال۹۷
۵۸۰ هزار و ۳۰۱ نفر سال ۹۶
۵۱۹ هزار و ۴۴۸ نفر سال۹۵

معرفی اجمالی گروه آزمایشی علوم تجربی

داوطلبان این رشته باید به دروس زیست شناسی و شیمی علاقه زیادی داشته و همچنین در دروس دیگر مانندریاضی هم وضعیت خوبی داشته باشند تا بتوانند در کنکور تجربی رتبه خوبی کسب کنند و به رشته های برتر این گروه آزمایشی دست پیدا کنند. در سال های گذشته به دلیل موقعیت شغلی و مالی که در انتظار رشته های خوب این گروه آزمایشی است، داوطلبین زیادی را به خود جذب کرده و رقابت در آن دشوارتر از سایر رشته ها شده است.

رشته تجربی در کنکور دارای پنج زیر مجموعه است که ضرایب دروس در زیرگروه­ های مختلف متفاوت است.

در حال حاضر در کشور ما بهترین بازار کار مربوط به رشته های تجربی است که معروف ترین آن ها رشته های پرطرفدار و پردرآمد پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی قرار دارند.

کنکور تجربی 270 سوال داشته و حدود 4 ساعت نیز زمان پاسخگویی برای آن ها در نظر گرفته شده است. دفترچه عمومی شامل دروس ادبیات، دین و زندگی، عربی و زبان انگلیسی است و مجموع سوالات دفترچه عمومی 100 مورد و زمان پاسخگویی به آن ها 75 دقیقه است. دفترچه تخصصی نیز شامل سوالات زیست شناسی، ریاضی، فیزیک، زمین شناسی و شیمی بوده و با 170 سوال طراحی می شود.

تاثیر معدل در کنکور تجربی

تاثیر معدل در کنکور سراسری تجربی 99 طبق اعلام سازمان سنجش حداکثر 30 درصد با توجه به سوابق تحصیلی داوطلب می باشد که نمره امتحان نهایی هر درس داوطلب بر نتیجه درصدی همان درس در کنکور تاثیر می گذارد. این تاثیر معدل شامل دروس سال دوازدهم دانش آموزان نظام جدید می باشد.

داوطلبانی که دیپلم خود را قبل از سال ۸۴ یا سال ۸۴ گرفته اند و یا داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۹۱ دریافت کرده اند معدل آن ها در نتیجه کنکور تاثیر داده نمی شود.
ضمنا اگر داوطلبی رشته مدرک دیپلم وی با گروه آزمایشی کنکور او متفاوت باشد، این تاثیر برای او لحاظ نمیشود.(مثلا شخصی که با دیپلم ریاضی یا انسانی  قصد شرکت در کنکور تجربی را دارد)

برای کسب اطلاعات بیشتر و دانستن همه چیز درباره کنکور سراسری تجربی می توانید با مشاورین ما از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره 9092301613 از خطوط ثابت در تهران و شماره تلفن 9099071613 در سراسر کشور تماس حاصل فرمایید.

معرفی زیرگروه های رشته تجربی

گروه آزمایشی علوم تجربی­ که یکی از 5 گروه آزمایشی کنکور سراسری است، به دلیل تنوع رشته ­ها و اهمیت بالای هر درس برای هر رشته این گروه را به ۵ زیرگروه متفاوت تقسیم کرده ­اند.

زیرگروه 1 رشته تجربی

در این زیرگروه عموما رشته­ های مربوط به علوم پزشکی قرار گرفته اند. این زیرگروه را می توان مهم ترین زیرگروه رشته تجربی دانست زیرا رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری در این زیرگروه قرار دارند.

لیست رشته های این زیر گروه به شرح ذیل است.

دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، پزشکی، دکترای عمومی دامپزشکی، دندانپزشکی آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی  آموزش کودکان استثنایی، تکنولوژی اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی سنجی، پرستاری، تکنولوژی پرتودرمانی، تکنولوژی پرتوشناسی، روان شناسی، زیست شناسی جانوری، زیست شناسی دریا، زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی گیاهی، زیست فناوری، ساخت پروتزهای دندانی، شنوایی شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، علوم تربیتی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، مامایی، هوشبری، میکروبیولوژی.

زیرگروه 2 رشته تجربی

این زیرگروه نیز به دلیل وجود رشته داروسازی از جمله زیرگروه های پرطرفدار گروه آزمایشی علوم تجربی به حساب می آید. علاوه بر رشته داروسازی؛ آموزش شیمی ، بهداشت عمومی ، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ، تکنولوژی پزشکی هسته ای ، شیمی کاربردی ، شیمی محض ، فناوری اطلاعات سلامت ، مهندسی بهداشت محیط ، مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار نیز در این زیرگروه جای می گیرند.

زیرگروه 3 رشته تجربی

این زیرگروه شامل رشته های زمین شناسی و اقیانوس شناسی می باشد.

زیرگروه 4 رشته تجربی

زیرگروه 4 رشته تجربی با سایر زیر گروه ها متفاوت بود و می توان گفت رشته های عمومی را در خود جای می دهد.

ادیان و مذاهب، اقتصاد، امنیت اقتصادی، تاریخ اسلام، تاریخ تمدن ملل اسلامی، حسابداری، زبان و ادبیات عربی، شیعه شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم انتظامی، علوم قرآن و حدیث، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی.

فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت، هتلداری از جمله رشته های این زیرگروه هستند.

زیرگروه 5 رشته تجربی

زیرگروه آخر نیز شامل رشته های آموزش تربیت بدنی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، پژوهشگری امنیت، تربیت مروج سیاسی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، حفاظت اطلاعات، ضد تروریسم، علوم دامی، علوم سیاسی، علوم فنی امنیت، علوم ورزشی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی خاک، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، علوم و مهندسی محیط زیست، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، گیاه پزشکی، مددکاری اجتماعی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مربیگری عقیدتی، مطالعات امنیتی، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی، مهندسی صنایع مبلمان، مهندسی طبیعت، مهندسی فضای سبز، اقتصاد کشاورزی می باشد.

همه چیز درباره کنکور سراسری تجربی را می توانید از مشاورین ما از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره 9092301613 از خطوط ثابت در تهران و شماره تلفن 9099071613 در سراسر کشور بپرسید.

ضرایب زیرگروه های کنکور تجربی

در هر یک از زیرگروه ­ها، ضرایب دروس عمومی یکسان و اختلاف آن­ها در ضرایب دروس تخصصی است.

دروس عمومی برای همه زیرگروه­ ها ضرایب یکسانی دارند و برای همه آن­ ها ادبیات ضریب 4 و عربی ضریب 2 و دین و زندگی ضریب 3 و زبان ضریب 2 دارد.

ضرایب زیرگروه های کنکور تجربی

جهت مشاوره در زمینه همه چیز درباره کنکور سراسری تجربی + معرفی زیرگروه ها و ضرایب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید