هزینه آزمون آیلتس در ایران

هزینه آزمون آیلتس در ایران

جهت مشاوره در زمینه هزینه آزمون آیلتس در ایران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله می توانید از هزینه آزمون آیلتس در ایران و سایر کشور ها مطلع شوید. در سال جدید هزینه آزمون IELTS از سوی سازمان سنجش مبلغی حدود 6 میلیون تومان اعلام شده است. این هزینه در کشور های دیگر با توجه به نرخ ارز و وجه رایج آن کشور محاسبه خواهد شد. در سال 2020 هزینه این آزمون حدود 220 دلار در نظر گرفته شده است. در ادامه از مبالغ دقیق هزینه آزمون IELTS در تمامی کشور های برگزار کننده این آزمون صحبت شده است. با ما همراه باشید…

هزینه آزمون آیلتس 2020

هزینه آزمون آیلتس 2020 چیزی حدود 220 دلار برآورد شده است و افراد می توانند با توجه به هزینه آزمون نسبت ثبت نام در آزمون IELTS اقدام نمایند. هزینه آزمون آیلتس در هر سال بر اساس نرخ جدید اعلام شده از سازمان سنجش تغییر می کند. برای اطلاع از آخرین وضعیت و هزینه ثبت نام در آزمون IELTS  می توانید با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نمایید.

هزینه آزمون آزمون آیلتس سال 99

سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نهاد ناظر برگزاری آزمون های بین المللی، نرخ جدید ثبت نام آزمون آیلتس در سال 99 را به مبلغ 6 میلیون و 151 هزار و 40 تومان محاسبه و به مراکز برگزاری آزمون، ابلاغ کرد.

سازمان سنجش تنها مرجع صادرکننده مجوز فعالیت جهت برگزاری آزمون های بین المللی در ایران است و فعالیت مراکزی که از این سازمان مجوز اخذ نکرده اند فاقد اعتبار و غیرقانونی است. تاکنون 9 مرکز خصوصی مجوز برگزاری آزمون IELTS را از سازمان سنجش دریافت کرده اند.

بر اساس بخشنامه شماره ۴۹۹۵۳ تاریخ ۵ آبان ماه ۱۳۹۹ سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نهاد ناظر برگزاری آزمون های بین المللی، نرخ جدید ثبت نام آزمون آیلتس مبلغ 6 میلیون و 151 هزار و 40 تومان محاسبه و به مراکز برگزاری آزمون، ابلاغ شده است.

وجه واریزی از سوی داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون آیلتس، به صورت علی الحساب بوده و این بدان معناست که چنانچه قبل از برگزاری آزمون تغییر قابل اعتنایی (افزایش یا کاهش) در نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و سایر شاخص های اقتصادی اعلام شود، مابه التفاوت نرخ قطعی ثبت نام از داوطلبان اخذ و یا به آنان عودت داده می شود.

برای اطلاع از دیگر شرایط ثبت نام آزمون آیلتس و هزینه های بروز این آزمون می توانید با سامانه مشاور تلفنی صدای مشاوران و شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نمایید و پاسخ سوال  خود را جویا شوید.

هزینه آزمون آیلتس به دلار

هزینه آزمون آیلتس به دلار با توجه به نرخ ارز در کشور متفاوت می باشد ولی با توجه به نرخ دلار آنریکا چیزی در حدود 220 دلار می باشد. در ادامه این مقاله می توانید از هزینه آزمون آیلتس در کشور های دیگر با نرخ ارز های مختلف را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که تغییرات در قیمت آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی، پیرو تغییرات در قیمت ارز اتفاق می‌افتند. در واقع در صورت افزایش یا کاهش قیمت ارز، تغییر در هزینه آزمون آیلتس و تافل نیز اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

هزینه آزمون آیلتس در کشورهای دیگر

  • کشور ترکیه: بسیاری از ایرانیان برای شرکت در آزمون آیلتس به کشور ترکیه سفر می‌کنند. هزینه آزمون آیلتس در ترکیه، ۹۰۰ لیر است. البته اگر بخواهید این آزمون را به صورت اینترنتی بدهید، باید مبلغ ۱۱۰۰ لیر بپردازید.
  • کشور گرجستان: به دلیل نزدیکی و راحت بودن سفر به گرجستان، بسیاری از ایرانیان برای شرکت در آزمون آیلتس به این کشور سفر می‌کنند. هزینه آزمون آیلتس در گرجستان، ۴۴۰ لاری گرجستان است.
  • کشور ارمنستان: ارمنستان نیز یکی از گزینه‌هایی است که مردم ایران برای شرکت در آزمون آیلتس انتخاب می‌کنند. هزینه آزمون IELTS در ارمنستان، ۸۹۴۰۰ درام ارمنستان است.
  • کشور آذربایجان: همانطور که می‌دانید کشور آذربایجان یکی از کشورهایی است که سفر به آن برای ایرانیان بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از سایر کشورها است. به همین دلیل آذربایجان نیز به عنوان مقصدی برای شرکت در آزمون آیلتس به شمار می‌رود. هزینه آزمون آیلتس در آذربایجان، ۳۳۵ منات است.
  • کشور عمان: کشورهای عربی همسایه، همواره یکی از مقاصدی بوده‌اند که مردم ایران به منظور شرکت در آزمون آیلتس به آنها سفر کرده‌اند. هزینه آزمون آیلتس در کشور عمان، ۸۵ ریال عمان است.
  • کشور بحرین: اگر کشور بحرین را برای شرکت در آزمون آیلتس انتخاب کنید، مبلغی که باید برای ثبت‌نام در این آزمون بپردازید، ۹۵ دینار بحرین خواهد بود.
  • کشور کویت: هزینه آزمون آیلتس در کویت، ۸۰ دینار کویت است.
  • کشور قطر : در کشور قطر باید مبلغ ۹۵۰ ریال قطر را به منظور شرکت در آزمون آیلتس بپردازید.
  • کشور مالزی: از آنجایی که اخذ ویزای مالزی نسبت به بسیاری از کشورها آسان‌تر است، بسیاری از افراد برای شرکت در آزمون آیلتس به مالزی سفر می‌کنند. هزینه آزمون آیلتس در مالزی، ۱۱۰۵ رینگیت است.
  • کشور روسیه: کشور روسیه نیز می‌تواند برای برخی از ایرانیان مقصد مناسبی برای شرکت در آزمون آیلتس باشد. هزینه این آزمون در کشور روسیه، ۱۸۰۰۰ روبل است.

اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با ثبت نام در آزمون IELTS

به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون های بین المللی نظیر ،IELTS و … می رساند با توجه به وجود تعدادی افراد و شرکت های سود جو که  با تبلیغات و وعده های واهی مبنی بر اخذ مدارک مورد نظر، با مشخصات داوطلب  اقدام به کلاهبرداری و اخذ مبالغ قابل توجهی از این افراد می نمایند، این سازمان به عنوان ناظر آزمون های  بین المللی در کشور، ضمن برخورد قانونی و معرفی این مراکز به مراجع قضائی، موارد ذیل را  برای اطلاع متقاضیان یادآوری می نماید:

1. تنها مدارکی از طریق این سازمان مورد گواهی و تأیید قرار خواهند گرفت، که قبلاً مجری آزمون از سوی این سازمان، مجوز برگزاری آن را دریافت نموده باشد؛ لذا قبل از پرداخت هرگونه وجه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور (بخش آزمون های بین الملل) نسبت به مجاز بودن آن مرکز اطمینان حاصل نمایید.

2. با داوطلبانی که مرتکب تخلف شوند برابر قانون برخورد خواهد شد و مشخصات آنان در فهرست متخلفان آزمون های این سازمان قرار خواهد گرفت. ضمنا این داوطلبان از 2 تا 10 سال از شرکت در آزمون هایی که این سازمان برگزار می نماید یا ناظر آن است، محروم خواهند شد. همچنین در صورتی که متخلفان در طول محرومیت اقدام به ثبت نام در یکی از مراکز نمایند، در هر مرحله از مراحل آزمون، از شرکت آنان در آزمون جلوگیری به عمل خواهد آمد.

3. مراکز برگزاری آزمون ها موظف به رعایت قوانین بوده و بایستی از ثبت نام این افراد خودداری نمایند و در صورت تخلف، مجوز آنان لغو می گردد.

4. داوطلبانی که با جعل مدارک هویتی سعی در گمراه نمودن مجریان آزمون نمایند و در آن شرکت کنند و تخلف آنان (حتی پس از دریافت مدرک ) اثبات گردد، برابر مقررات برگزاری آزمون ها، مدارک مربوط به آنها باطل و از شرکت در آزمون ها به مدت 2 تا10سال محروم خواهند شد و با توجه به اینکه جعل هرگونه اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و شرکت کردن به جای داوطلب اصلی، برابر قانون مجازات اسلامی (تعزیرات مصوب 1375) جرم تلقی می شود و مجازات کیفری به همراه خواهد داشت، این گروه از متخلفان برای  صدور احکام قضائی به مراجع قضائی معرفی می گردند.

یادآور می شود که براساس قوانین مؤسسات صاحب امتیاز آزمون های بین المللی، کلیه مراحل ثبت نام آزمون ها بایستی شخصا توسط شخص متقاضی انجام شود و در صورت عدم رعایت شرایط ثبت نام، از شرکت متقاضی در آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه با افراد یا شرکت های سودجو که به روش های مختلف اقدام به ثبت نام متقاضیان در آزمون های بین المللی می نمایند برخورد قانونی خواهد شد.

جمع بندی

در مقاله بالا از هزینه های آزمون آیلتس در سال جدید صحبت شده است این آزمون در کشور ایران و دیگر کشور ها برگزار خواهد شد . در ایران بنابر اعلام جدید سازمان سنجش هزینه شرکت در این آزمون نسبت به سال های گذشته مقدار زیادی تغییر کرده و چیزی در حدود 6 میلیون تومان می باشد.

هزینه آزمون آیلتس در سال 99 چقدر است ؟

هزینه آزمون آیلتس در سال 99 با توجه به اطلاعیه جدید سازمان سنجش 6 میلیون و 151 هزار و 40 تومان اعلام شده است.

هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس در کشور های مختلف چگونه است ؟

در این مقاله می توانید هزینه شرکت در آزمون آیلتس در تمامی کشور های برگزار کننده این آزمون را مشاهده نمایید.

نرخ تغییرات هزینه آزمون آیلتس در چند سال گذشته به چه صورت است ؟

در این مقاله می توانید از جدول تغییر نرخ ثبت نام آزمون آیلتس در چند سال گذشته مطلع شوید.

جهت مشاوره در زمینه هزینه آزمون آیلتس در ایران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید