نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور 1401

نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور 1401

جهت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله شما می توانید از نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور 1401 مطلع شوید. این دانشجویان باید شرایط ویژه ای را برای ثبت نام در نظر داشته باشند. از این شرایط می توانید با استفاده از مقاله ای که در ذیل برای شما تهیه و تنظیم شده است، مطلع شوید. در انتها از مدارک لازم برای ثبت نام دانشجویان انصرافی در دانشگاه نیز صحبت شده است.

ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور

ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور مشروط به قوانین و مقررات ویژه ای می باشد. دانشجویانی که مدت زیادی از انصرافشان می گذرد نیازمند تطبیق واحد های درسی بنابر نظر مدیر آموزش می باشد. در ادامه این مقاله توضیح کامل و جامعی از نحوه و روش ثبت نام دانشجویان انصرافی داده شده است. ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور سراسری 1401 در صورتی انجام خواهد شد که انصراف از تحصیل خود را ثبت نمایند. در ادامه نحوه انصراف از تحصیل برای شرکت در کنکور سراسری را مشاهده خواهید کرد.

مطلب مرتبط

ترک تحصیل دانشجویان

ثبت نام دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد به این صورت می باشد که دانشجو می بایست واحد های گذرانده شده را با واحد های جدید تطبیق سازی نماید. این فرایند به علت تغیرات در واحد های درسی می باشد . در صورتی دانشجو این عمل را انجام می دهد که بیشتر از 5 سال از انصرافش گذشته باشد. در صورتی که دانشجو فرم رسمی انصراف از تحصیل را به دانشگاه ارائه کرده باشد می‌بایست نامه و درخواست خود را به کمیسیون موارد خاص ارائه دهد. در این موارد بازگشت دانشجوی انصرافی به دانشگاه مشکل تر از سایر موارد می باشد.

دانشجویان می توانند برای اطلاع از مقررات ثبت نام دانشجویان انصرافی با کارشناسان مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل نمایند و پاسخ پرسش های خود را به بهترین شکل دریافت نمایند. 

در صورت در دسترس نداشتن تلفن ثابت می توانید به سایت صدای مشاوران مراجعه نموده و بسته های تخفیفی خریداری نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشجویان انصرافی

مدارک لازم برای ثبت نام دانشجویان انصرافی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به این صورت می باشد که باید فرم انصراف را تکمیل و پس از تایید مراجع به همراه داشته باشند. دانشجویان انصرافی نیز مانند سایر دانشجویان باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند.

  1. اصل و تصویر شناسنامه دانشجو از کلیۀ صفحات (3 سری)
  2. اصل و تصویر کارت ملی دانشجو از پشت و روی کارت (3 سری)
  3. اصل یا گواهی موقت مدرک دیپلم و پیش­ دانشگاهی (هر دو مدرک لازم است) مبنی بر اینکه بر حسب ضوابط، دوره ی پیش­ دانشگاهی را حداکثر تا تاریخ 1400/6/31 به پایان خواهند رساند. (3 سری تصویر از هر یک)
  4. اصل و تصویر ریز نمرات کامل دیپلم و پیش­ دانشگاهی (هر دو ریز نمره لازم است) با مهر و تأئید سازمان آموزش و پرورش یا آموزش و پرورش منطقه (3 سری )
  5.  فرم تکمیل شده تایید محل تحصیل سه سال آخر، از دفترچه شماره یک آزمون سراسری  با مهر و امضای آموزش و پرورش
  6. مراجعه به “دفاتر پستی” یا “دفاتر پیشخوان خدمات دولت” به همراه کپی مدارک (1) دیپلم و (2) پیش ­دانشگاهی جهت درخواست تأئیدیه تحصیلی جداگانه برای دیپلم و پیش ­دانشگاهی (فیش پستی درخواست هر دو تائیدیه در زمان ثبت نام لازم است) و همراه داشتن رسیدهای پستی آنها
  7.  12  قطعه عکس 4*3 پشت نویسی شده کامل و جدید
  8. تکمیل فرم ­های ثبت نام (قابل تهیه در محل ثبت نام) و ارائه در زمان مراجعه جهت تشکیل پرونده فیزیکی
  9.  مشخص بودن وضعیت نظام وظیفۀ دانشجویان پسر و ارائۀ گواهی های معتبر نظام وظیفه برای ایشان
  10.  واریز شهریه تعیین و اعلام شده

نحوه ثبت نام کنکور دانشجویان انصرافی

نحوه ثبت نام کنکور دانشجویان انصرافی به این صورت می باشد که در صورت قبولی در آزمون سراسری، این فرم از مدارک الزامی برای ثبت‌نام در دانشگاه خواهد بود. کسانی که در آزمون سراسری سال 1400 در رشته روزانه قبول شده‌اند، در صورت شرکت در آزمون سراسری سال 1401 به شرط انصراف تا 25 اسفند ماه 1400 فقط می‌توانند رشته‌های غیر روزانه را انتخاب کنند.

طبق دفترچه راهنمای ثبت‌نام، دانشجویان رشته‌های روزانه که بدون انصراف تا 25 اسفند ماه 1400 در آزمون سراسری 1401 قبول شوند، متخلف محسوب شده و اجازه ثبت‌نام در رشته جدید را ندارند. همچنین دانشجویانی که انصراف می‌دهند، حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبلی نخواهند داشت. داوطلبان می توانند با توجه به رشته امتحانی مورد نظر مانند ریاضی، تجربی ، انسانی، هنر و زبان بعد از انصراف اقدام به ثبت نام نمایند.

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی

دانشجویان روزانه ورودی سال1397 و قبل ازآن برای شركت دوباره در آزمون سراسری علاوه بر داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه و دفترچه راهنمای ثبت نام، باید تا پایان اردیبهشت ماه سال1400 از تحصیل در رشتة خود انصراف قطعی داده باشند. در غیر این صورت، قبولی آنها در رشته جدید باطل خواهد شد. و ثبت نام دانشجویان انصرافی کن لم یکن تلقی خواهد شد.

به دانشجویانی كه در آزمون سراسری شركت كرده اند اما در زمان اعلام شده انصراف قطعی نداده اند، توصیه می شود انتخاب رشته نكنند. شرط انصراف از تحصیل، مربوط به دانشجویان دوره های تحصیلی دیگر غیر از روزانه نیست. دانش جویان فعلی دورههای تحصیلی دیگر به جز دوره روزانه كه بدون انصراف در آزمون امسال شركت كرده اند، در صورت قبولی، قبل از ثبت نام در رشته جدید، باید از رشته قبلی خود انصراف دهند.

جمع بندی 

در مقاله بالا تمامی شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام دانشجویان انصرافی را می توانید مشاهده نمایید. برای ثبت نام دانشجویان انصرافی نیازمند مدارکی می باشند که در مطلب بالا از تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشجویان انصرافی صحبت شده است و با آگاهی از آن ها می توانید در دانشگاه مورد نظر ثبت نام خود را تکمیل کرده و با آگاهی نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

جهت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید