نحوه برگزاری مجازی کلاس های دانشگاه ها

دانشگاه فرهنگیان شهرری

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری مجازی کلاس های دانشگاه ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برگزاری کلاس های دانشگاه ها به صورت آموزش مجازی اتفاق خوبی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور رخ داد. نحوه برگزاری مجازی کلاس های دانشگاه ها از مدت ها پیش در ایران در حال انجام بود، اما متاسفانه توجه و اقبال خاصی به این سبک از آموزش نشان داده نمی شد.
این روزها در مجلس طرح تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان تعطیلات فروردین مطرح شده که هنوز نتیجه آن مشخص نشده است. به همین دلیل برگزاری مجازی کلاس های درس در دستور کار قرار گرفته است.

دانشگاه ها به جهت جلوگیری از شیوع این ویروس تدابیر خاصی اندیشیده اند و اطلاع رسانی کردند. در ابتدا بعضی از کلاس های درس را تعطیل کردند و سپس در چند مرحله این تعطیلی دانشگاه ها را تمدید کردند.

با توجه به زمان بر بودن مقابله با این ویروس بسیاری از دانشگاه‌ها کلاس‌ های درس خود را تا پایان سال تعطیل کردند، اما جهت به تعویق نیفتادن تقویم آموزشی بسیاری از این دانشگاه‌ها از برگزاری کلاس‌ها درس دانشجویان به صورت مجازی خبر دادند.

همچنین این امکان فراهم می باشد که از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان تماس بگیرید و به صورت تلفنی از نحوه برگزاری مجازی کلاس های دانشگاه ها کسب اطلاع کنید.

برگزاری کلاس های دانشگاه به شکل مجازی

برگزاری کلاس های دانشگاه به شکل مجازی تقریبا در اکثر دانشگاه های سراسری آغاز شده است. دانشگاه پیام نور نیز اپلیکیشن “پیام من” را به این منظور راه اندازی کرده است. دانشگاه آزاد نیز علی رغم تعطیلی دانشگاه از برگزاری کلاس های مجازی و غیرحضوری تا پایان سال خبر داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه ای از برگزاری کلاس‌ های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی از هفته آینده خبر داد.

دکتر مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونان توسعه مدیریت و منابع استان های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت:
دانشگاه آزاد اسلامی برای مقابله با این ویروس تمهیداتی را در نظر گرفته است. شیوع ویروس کرونا باعث شده تا خدمات آموزشی دانشگاه ها با یک اختلال مقطعی مواجه شود و بر این اساس مقرر شد تا دانشگاه آزاد اسلامی در سریع ترین زمان ممکن با تغییر مسیر و تغییر شیوه آموزشی، کلاس های خود را از حضوری به مجازی و غیرحضوری تبدیل کند. در ادامه به برنامه تعدادی از دانشگاه ها جهت آموزش مجازی اشاره می کنیم.

نحوه برگزاری مجازی کلاس های دانشگاه

برگزاری غیر حضوری کلاس های دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف طی اطلاعیه ای به شرح ذیل از نحوه برگزاری مجازی کلاس های دانشگاه خبر داد.

با توجه به اعلام تعطیلی کلاس‌های دانشگاه‌های استان تهران توسط وزارت بهداشت از یکشنبه ۴ اسفند لغایت چهارشنبه ۷ اسفند ۹۸ و با توجه به شرایط موجود و احتمال ادامه‌ی این شرایط، پیرو مصوبه هییٔت ریٔیسه و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای دانشگاه مبنی بر جلوگیری از وقفه بیشتر در امور آموزشی و تشکیل کلاس‌ها، مقرر گردید اساتید محترم (اعضای محترم هییٔت علمی و اساتید محترم مدعو) با استفاده از یک یا تعدادی از راهکارهای پیشنهادی زیر نسبت به پیگیری موارد آموزشی و ارایٔه آموزش‌های لازم برای دروس نظری (غیرعملی) معادل حداقل دو هفته درسی تا پیش از پایان اسفند ۹۸ به صورت غیرحضوری اقدام نمایند.

ارائه محتوای آموزشی شامل یک یا تعدادی از موارد زیر

  • ویدیوهای آموزشی •اسلایدهای درسی (ترجیحا به همراه صوت توضیحات)
  • جزوات و یادداشت‌های درسی (ترجیحا به همراه صوت توضیحات)

ارائه کلاس به صورت برخط با استفاده از یکی از ابزارهای زیر

  • سامانه کلاس‌های مجازی دانشگاه vclass.ecourse.sharif.edu
  • سامانه کلاس‌های مجازی دانشگاه •سامانه‌های ارتباطات تصویری با قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش مانند اسکایپ

برگزاری مجازی کلاس های دانشگاه پیام نور

محمدعلی کریمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور در مصاحبه ای در مورد برگزاری مجازی کلاس های دانشگاه پیام نور اعلام کرد:
این دانشگاه در راستای توصیه مراجع بهداشتی و درمانی و با هدف کاهش ضرورت مراجعه دانشجویان به دانشگاه شرایطی ایجاد کرده تا حضور دانشجو در مراکز این دانشگاهی به حداقل رسانده شود که از جمله این موارد می‌توان به اعلام نتایج آزمون‌ها، برنامه‌های کلاسی، ارتباط با استادان، کارمندان و مدیران در سامانه «پیام من» http://apps.pnu.ac.ir ، اشاره کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور بیان کرد: اپلیکیشن “پیام من”، اولین اپلیکیشن رسمی دانشگاه پیام نور است و دانشجویان از طریق این اپلیکیشن به راحتی می‌توانند به نمرات، پرونده تحصیلی، بانک‌های مقالات و کتب، برنامه‌های کلاسی، اطلاعیه ها، همایش ها، برنامه‌های کارآفرینی استارتاپ ها، … دسترسی یابند.

وی با عنوان اینکه این سامانه برای تلفن‌های هوشمند و معمولی طراحی شده و امکان استفاده از آن به سهولت امکان پذیر است، از دانشجویان این دانشگاه خواست با توجه به شرایط حساس کنونی و احتمال افزایش ابتلا به بیماری کرونا از حضور فیزیکی در مراکز وواحد‌ها اجتناب کنند.

کریمی همچنین به سامانه امانت دیجیتال (تولید کتاب مجازی) به نشانی lib.pnu.ac.ir اشاره کرد و گفت: با استفاده از این سامانه دانشجویان می‌توانند با پرداخت مبلغ 100 هزار ریال در هر ترم به مدت 6 ماه، امکان استفاده از محتوای الکترونیکی کلیه عناوین منتشره را داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور همچنین یادآور شد: دانشجویان دانشگاه همچنین می‌توانند نسخه مجازی کتاب‌های انتشارات دانشگاه پیام نور را از اپلیکیشن کتابخوان دانشگاه به آدرس apps.pnu.ac.ir تهیه کنند.

همچنین این امکان فراهم می باشد که از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان تماس بگیرید و به صورت تلفنی از نحوه برگزاری مجازی کلاس های دانشگاه ها کسب اطلاع کنید.

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری مجازی کلاس های دانشگاه ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید