نحوه استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد 99 – 1400

نحوه استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه نحوه استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد 99 – 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

قصد داریم در این راهنمای آموزشی ، نحوه استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد 99 – 1400 را شرح دهیم. اطلاع رسانی نحوه استفاده از سهمیه ها و جزئیات مربوط به انواع سهمیه های کنکور و میزان تاثیر سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد سال 98 – 99 از طریق سازمان سنجش و دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد انجام می شود. میزان تاثیر سهمیه ها در قبولی انتخاب رشته کارشناسی ارشد را نمی توان نادیده گرفت. این سهمیه ها تاثیر بسیاری در افزایش احتمال قبولی داوطلبان در انتخاب رشته کنکور ارشد دارد. بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، تراز و رتبه داوطلب در سهمیه، همچننی رتبه داوطلب بدون سهمیه در کارنامه کارشناسی ارشد درج می شود. این سهمیه ها شامل سهمیه رزمندگان ، ایثاگران 25 و 5درصد، سهمیه آزاد و … است. سهمیه آزاد مربوط به داوطلبانی است که دارای هیچ از سهمیه های مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد نمی باشند.

داوطلبان دارای هر یک از انواع سهمیه، با توجه به گروه دارنده همان سهمیه، مورد بررسی و سنجش قرار می گیرند. برای استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ، لازم است سهمیه داوطلب از سوی ارگان مربوطه تایید شود.  

نحوه استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد سال 99 – 1400

نحوه استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد برای واجدین شرایط استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد، به این صورت است که می توانند برای دریافت کد رهگیری 12 رقمی اقدام نمایند. افرادی که تایید نهایی ارگان مربوطه را کسب نمایند ، برای استفاده از سهمیه رزمندگان گزینش شوند. مشمولین سهمیه رزمندگان کنکور کارشناسی ارشد 99 باید، حداقل 80درصد از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزنیش آزاد رشته انتخابی را کسب کرده باشد. در غیر این صورت، امکمان استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد را نداشته و جزء دارندگان سهمیه آزاد محسوب خواهد شد.

 با توجه به قوانین و ضوابط موجود و نحوه استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ، حد نصاب نمره متقاضیان مشمول سهمیه ایثارگران می بایست 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کد رشته محل باشد.

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد برای رزمندگان :

درصورت داشتن هر یک از شرایط زیر مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان در کنکور کارشناسی ارشد 99 خواهید بود:

** دارندگان حداقل 6 ماه سابقه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبه های حق علیه باطل که تاریخ رزمندگی از 31شهریور 59 لغایت 31 شهریور 67 حضور داشته اند.

 ** داوطلبانی که پرسنل کادر ثابت ، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح که علاوه بر مدت موظف ، از تاریخ 31 شهریور 59 تا 31 شهریور 67 حداقل 6ماه پیوسته یا 9ماه ناپیوسته به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم جبهه حضور داشته اند.

جهت مشاوره در زمینه نحوه استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد 99 – 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید