میزان سهمیه مناطق سیل زده برای داوطلبان کنکور 98

میزان سهمیه مناطق سیل زده برای داوطلبان کنکور

جهت مشاوره در زمینه میزان سهمیه مناطق سیل زده برای داوطلبان کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این صفحه از میزان سهمیه مناطق سیل زده برای داوطلبان کنکور 98 و نحوه اختصاص سهمیه سیل زدگان و زلزله زدگان مطلع می شوید. به نقل از رئیس کمیته آموزش و پرورش ، کمیته آموزش و تحقیقات مجلس برای اختصاص سهمیه به داوطلبان کنکور 98 ، جزئیات کامل را اعلام کرد.

میزان اختصاص سهمیه مناطق سیل زده برای داوطلبان کنکور 98

رئیس کمیته آموزش و پرورش میزان سهمیه اختصاص یافته مناطق سیل زده برای داوطلبان کنکور 98 را شرح داد. در مورد این موضوع اعلام نمود که اختصاص سهمیه برای کنکور باید با مجوز مجلس انجام شود ، شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تصمیم گیرنده نمی باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد، سهمیه کنکور ۹۸ برای مناطق سیل زده یک سهمیه منطقه ای می باشد و این سهمیه ملی نیست. سهمیه منطقه ای به این معنی است که داوطلب از پلدختر برای دانشگاه لرستان مشمول سهمیه تا 5 درصد است.  این سهمیه از دانشگاه‌های کل کشور داده نخواهد شد. در واقع اختصاص سهمیه کنکور به داوطلبان مناطق سیل زده در یک بازه زمانی سه ساله صورت می‌گیرد و دائمی نخواهد بود. این یک سهمیه موقت است.

سهمیه 5درصدی سیل زدگان و زلزله زدگان

سازمان سنجش درنظر دارد، سهمیه 5 درصدی به سیل زدگان اختصاص دهد. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی با تاکید بر اینکه سهمیه جدیدی در کنکور ایجاد نمی شود ، اعلام کرد که سازمان سنجش قصد دارد برای سیل زدگان نیز به همان میزان که سهمیه برای مناطق زلزله زده اعمال شده است، سهمیه اختصاص دهد.

درمورد آخرین وضعیت اختصاص سهمیه برای کنکور سراسری سیل زدگان باید بگوییم که سهمیه جدید در کنکور ایجاد نمی شود و از هیچ ظرفیتی کم نمی شود. سهمیه سیل زدگان و زلزله زدگان تاثیری بر سایر سهمیه ها ندارد. در کنکور سال گذشته، برای زلزله زدگان سهمیه به این صورت اعمال شد که اگر دانشگاه استان زلزله زده ، به طور مثال 50 نفر برای یک رشته ظرفیت داشت، علاوه بر ظرفیت های اختصاص داده شده برای رزمندگان و فرزندان شهدا، سهمیه 5درصدی نیز اضافه می شد. به این معنی که آن رشته به جای 50نفر ظرفیت ، 53 نفر داوطلب را می پذیرفت.

در کنکور سال 98 نیز سهمیه سیل زدگان به همین صورت اعمال می شود. توجه داشته باشید که این شرایط پذیرش ، فقط برای دانشگاه های استان های سیل زده است. نکته مهم دیگر اینکه این سهمیه بندی صرفا در کنکور 98 اعمال می شود یا نه، بستگی به تصمیم گیری سازمان سنجش دارد.

میزان سهمیه مناطق سیل زده برای داوطلبان کنکور

راهکارهای پیشنهادی برای اختصاص سهمیه سیل زدگان و زلزله زدگان :

1- سهمیه ای که برای دانش آموزان مناطق زلزله زده کرمانشاه در کنکور دوره قبل، در نظر گرفته شد؛ برای داوطلبان مناطق سیل زده نیز در نظر گرفته شود.

2- میانگین معدل سال های قبل در نظر گرفته می شود و اگر رتبه و معدل دانش آموزان مناطق سیل زده نسبت به سال قبل افت داشته باشد، بعد از بررسی نتایج کنکور، ضریبی برای کمک به دانش آموزان سیل یده در نظر گرفته شود.

 

جهت مشاوره در زمینه میزان سهمیه مناطق سیل زده برای داوطلبان کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید