ممنوعیت ثبت نام کاردانی پیوسته فنی حرفه ای و کاردانش برای شاخه نظری

شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مهر 98

جهت مشاوره در زمینه ممنوعیت ثبت نام کاردانی پیوسته فنی حرفه ای و کاردانش برای شاخه نظری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

وزارت آموزش و پرورش درخواست ممنوعیت ثبت نام کاردانی پیوسته فنی حرفه ای و کاردانش را برای شاخه نظری در سال 98 را اعلام نمود. در این صفحه از جزئیات کامل خبر ممنوعیت ثبت نام برای دانش آموزان فارغ التحصیل شاخه نظری ، در دوره های کاردانی پیوسته که ویژه هنرجویان شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش است، مطلع می شوید.

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ایمیتوانند در مهلت ثبت نام بدون کنکور کاردانیو در  زمان  تعیین شده برای ثبت نام و برگزاری کنکور کاردانی فنی و حرفه ای کاردانشاقدام نمایند. حتما پیش از ثبت نام  دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای و غیرانتفاعیرا مطالعه نمایید. با توجه به منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای و کاردانش 98 برای شرکت در دوره های فنی و حرفه ای آماده شوند. جهت مشاوره ادامه تحصیل در رشته های مذکور می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

درخواست ممنوعیت ثبت نام کاردانی پیوسته فنی حرفه ای و کاردانش 98

آموزش و پرورش نامه ای خطاب به وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری و رئیس شورای سنجش و پذیرش مبنی بر اعلام درخواست ممنوعیت ثبت نام کاردانی پیوسته فنی حرفه ای و کاردانش برای شاخه نظری صادر نمود. در این نامه تاکید شده است که این فرایند برای ماموریت دانشگاه فنی و حرفه ای و اهداف آموزشی فنی و حرفه ای دوره متوسطه انحراف ایجاد می کند. آموزش های نظری در 4 رشته شاخه نظری سپری می شود. با توجه به اینکه دانش آموزان شاخه نظری، هیچ آموزش فنی و حرفه ای ندیده اند، اگر امکان ثبت نام کاردانی پیوسته را داشته باشند، اهمیت آموزش های مهارتی در هنرستان ها که با هزینه سنگین انجام می شود، زیر سوال می رود. به همین دلیل خواستار اصلاح مصوبه اخیر شد. متن نامه به شرح زیر است:

با توجه به مصوبه هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش درمورد ثبت نام کاردانی پیوسته فنی حرفه ای و کاردانش برای شاخه نظری در دوره های کاردانی پیوسته ویژه هنرجویان شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش ، این مصوبه با استناد به موارد زیر مغایرت دارد و در آینده خسارت های جبران ناپذیری بر تربیت تکنسین در کشور وارد می شود:

این مصوبه با استناد بالا دستی بویژه سیاست های کلی اشتغال، و ساست های کلی تحول در نظام آموزش و پرورش و قانون برنامه پنجم و قانون برنامه ششم توسعه درخصوص انتزاع آموزشکده های فنی و حرفه ای و قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی و مصوبه اخیر هیات وزیران درمورد آئین نامه اجرایی قانون مذکور با تاکید بر آموزش فنی و حرفه ای در دوره متوسطه با رویکرد تربیت نیوری انسانی کمک تکنسین و تکنسین مورد نیاز در کشور و نیز رعایت سطوح صلاحیت حرفه ای و مهارت ها د راین آموزش ها، مغایرت آشکار دارد.

ممنوعیت ثبت نام کاردانی پیوسته فنی حرفه ای و کاردانش برای شاخه نظری

هنرجویان شاخه فنی و حرفه ای سه سال تحصیل در هنرستان حدود 2300 ساعت آموز شتخصصی و مهارتی مربوط به هر رشته را می گذرانند. 

دوره های کاردانی پیوسته در رشته های فنی و حرفه ای دوره متوسطه طراحی شده است. اما دانش آموزان شاخه نظری هیچ یک از مهارت های گذرانده شده توسط هنرجویان هنرستانی را نمی گذرانند. ثبت نام کاردانی پیوسته فنی حرفه ای و کاردانش برای شاخه نظری صحیح نمی باشد.

آموزش های نظری در 4 رشته شاخه نظری سپری می شود. با توجه به اینکه دانش آموزان شاخه نظری، هیچ آموزش فنی و حرفه ای ندیده اند، اگر امکان ثبت نام کاردانی پیوسته را داشته باشند، اهمیت آموزش های مهارتی در هنرستان ها که با هزینه سنگین انجام می شود، زیر سوال می رود.

تصویر نامه ممنوعیت ثبت نام کاردانی پیوسته فنی حرفه ای و کاردانش برای شاخه نظری 

نامه وزارت آموزش و پرورش خطاب به به وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری و رئیس شورای سنجش و پذیرش مبنی بر درخواست ممنوعیت ثبت نام کاردانی پیوسته فنی حرفه ای و کاردانش برای شاخه نظری :

نتیجه بررسی درخواست ممنوعیت ثبت نام کاردانی برای شاخه نظری

در تاریخ 98/02/22 بعد از بررسی نامه درخواست وزرات آموزش و پروش به وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس شواری سنجش و پذیرش، اطلاعیه ای جدید صادر شد و نکات زیر درمورد ثبت نام دانش آموزان فارغ التحصیل شاخه های نظری در ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای و غیرانتفاعی اعلام شد که به شرح زیر است:

** دانش آموزان و یا فارغ التحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند.

** داوطلبان شاخه نظری ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌ راهنمای ثبت نام توجه داشته باشند که فقط می توانند نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته اقدا کنند. معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه ای و کاردانش در رشته هایی که پذیرش آنها صرفا براساس سوابق تحصیلی انجام می شود، تراز خواهد شد. برای مشاهده متن کامل خبر و لیست منابع آزمون کاردانی روی لینک مقابل کلیک کنید: اطلاعیه جدید ثبت نام کاردانی و لیست منابع آزمون کاردانی 98.

برای ثبت نام در دوره های فنی و حرفه ای و کاردانش و اطلاع از اخبار جدید با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه ممنوعیت ثبت نام کاردانی پیوسته فنی حرفه ای و کاردانش برای شاخه نظری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید