معرفی دوره های نوبت دوم یا شبانه

دوره های نوبت دوم یا شبانه

جهت مشاوره در زمینه معرفی دوره های نوبت دوم یا شبانه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دوره های نوبت دوم یا شبانه برای آن دسته از دانش آموزانی که مجاز به انتخاب رشته در رشته های روزانه و سراسری نشدند بهترین گزینه می باشد در این مقاله به معرفی دانشگاههای نوبت دوم یا شبانه و شرایط تحصیل خوابگاه ها امکانات رفاهی شهریه و سایر ویژگی های این دوره تحصیلی می پردازیم.

 برای بسیاری از داوطلب این سوال پیش می آید که تفاوت دوره های روزانه و شبانه چیست آیا کلاس های دوره شبانه در عصر ها یا شب برگزار می شود آیا دانشجویان این دوره ها نسبت به دوره های روزانه از امکانات یکسانی برخوردارند.
در این مقاله با پاسخ به همین سوالات شما را با دوره های نوبت دوم یا شبانه آشنا می کنیم.

تفاوت دوره های شبانه و روزانه

تفاوت دوره های شبانه و روزانه در امکانات رفاهی ارائه شده به دانشجویان نظیر وامهای دانشجویی کار دانشجویی و خوابگاه های تحت نظر دانشگاه می باشد. پس از قبولی در دوره های روزانه یا دانشگاه های سراسری دانشجو ملزم به حضور در کلاس ها می باشد. در اثر انصراف از دانشگاه داوطلب از شرکت در کنکور سال بعد محروم خواهد شد.

 در دوره های روزانه دانشجویان متعهد می شوند به ازای تحصیل رایگان و استفاده از امکانات آموزشی کشور پس از فارغ التحصیلی مدتی را در کشور کار کنند. البته زمان این تعهد برای دانشجویان و رشته های مختلف متفاوت می باشد اما عموماً برای دانشجویانی که در منطقه یک کشور تحصیل میکنند به ازای هر  هر ترم ۶ ماه باید در کشور کار کنند.  همچنین برای دانشجویان منطقه ۲ به ازای هر یک ترم یک سال کار در نظر گرفته شده است.  دریافت مدرک تحصیلی تنها با انجام این تعهد و یا پرداخت هزینه تحصیل رایگان در پایان دوره تحصیل امکان پذیر می باشد.

 دوره های شبانه یا  نوبت دوم نیز توسط دانشگاه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت و یا دیگر نهادهای آموزشی رسمی کشور ارائه می گردد. دانشجویان در این دوره ها مانند  دانشجو های دوره روزانه از تمامی امکانات تحصیلی دانشگاه برخوردار می باشند.  تنها تفاوت دانشجویان روزانه و شبانه در میزان امکانات رفاهی دانشگاه به دانشجویان است. ممکن است برای دانشجویان نوبت دوم مبلغ وام دانشجویی و یا استفاده از خوابگاه ها شرایط متفاوتی میان دانشجویان نوبت اول و نوبت تفاوت داشته باشد.

 اما تفاوت اصلی در میزان پرداخت شهریه دانشگاه می باشد که بر اساس نوع دانشگاهها مقطع تحصیلی متفاوت می باشد.
برخلاف نام دوره های شبانه این کلاس ها همانند کلاس های دوره روزانه برگزار شده  در واقع دانشجویان از همان کلاس‌های دوره روزانه استفاده می کنند.

شرایط دانشگاه های شبانه

همانطور که  توضیح داده شد شرایط دانشگاه های شبانه از لحاظ امکانات رفاهی کمی با دوره‌های روزانه متفاوت می باشد.  از مهمترین این تفاوت ها می توان به واگذاری خوابگاه به دانشجویان  نوبت دوم شبانه اشاره کرد.  اگرچه بعضی از دانشجویان نوبت دوم می توانند خوابگاه دریافت کنند اما نکته مهم اینجاست دانشگاه به هیچ وجه تعهدی نسبت به تامین خوابگاه برای دانشجویان ندارد.

 اگر دریافت خوابگاه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب رشته از شرایط اعطای خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم توسط دانشگاه مدنظر کسب اطلاع نمایید.

 دانشجویان دوره شبانه پس از پایان سال تحصیلی می توانند مدرک تحصیلی یا دانشنامه خود را از دانشگاه اخذ نمایند و هیچ گونه تعهدی نسبت به کار کردن در کشور ندارند زیرا هزینه تحصیل خود را پرداخت کردند.

نحوه ثبت نام دوره های شبانه یا نوبت دوم

نحوه ثبت نام دوره های شبانه یا نوبت دوم نیز مانند سایر رشته ها و دانشگاه های ایران می باشد. متقاضیان می بایست پس از مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری خود که در نیمه مرداد ماه در سایت سازمان سنجش منتشر می گردد، اگر واجد شرایط انتخاب رشته این دانشگاه ها و این دوره ها بودند، در فرم انتخاب رشته خود این دوره ها و دانشگاه مد نظر خود را درج نمایند. پس از قبولی می توانند اقدام به ثبت‌نام در این دانشگاه‌ها نمایند.

این امکان فراهم می باشد که از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان تماس بگیرید و به صورت تلفنی از ددانشگاه های نوبت دوم یا شبانه در کنکور سراسری کسب اطلاع کنید.

جهت مشاوره در زمینه معرفی دوره های نوبت دوم یا شبانه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید