معرفی دوره های دانشگاه پیام نور

دوره های دانشگاه پیام نور

جهت مشاوره در زمینه معرفی دوره های دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

معرفی دوره های دانشگاه پیام نور موضوع مقاله پیش رو است. در ابتدا بهتر است آشنایی اجمالی با این رشته پیدا نموده و سپس با دوره های تحصیلی این دانشگاه آشنا شوید.
دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. این دانشگاه براساس روش آموزش از راه دور و نیمه حضوری تاسیس شده است. ثبت نام دانشجویان در این دانشگاه، در رشته های بسیار زیاد و متنوعی امکان پذیر است. شیوه آموزشی این دانشگاه، آموزش باز و از راه دور می باشد.

این دانشگاه دارای بیش‌ از 500 مرکز در سراسر کشور است که به‌ صورت نیمه‌ حضوری به ارائه آموزش به دانشجویان می پردازند.

پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور تابع قانون بومی گزینی می باشد.

در دانشگاه پیام‌نور کلاس‌ها به سه شیوه غیر حضوری ، نیمه‌ حضوری و حضوری تشکیل می‌شوند.

شرکت در کلاس های دارای واحد عملی اجباری و در واحد های نظری اختیاری می باشد.

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه های کشور می باشد که تحصیل در آن رایگان نیست و برای تحصیل در آن دانشجو ملزم به پرداخت شهریه می باشد.

پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور تابع قانون بومی گزینی می باشد. یعتی دانشجویان لزوما یا باید در دانشگاه شهر خودشان تحصیل کنند، و یا حداکثر می توانند در دانشگاه های شهرهای اطراف پذیرش بگیرند. به همین دلیل دانشگاه پیام نور امکاناتی از قبیل خوابگاه را به دانشجویان خود ارائه نمی کند.

نکته دیگری که داوطلبین می بایست به آن توجه کنند نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور است.
امتحانات سراسری بوده و سوالات آن برای همه دانشجویان کشور یکسان است. لذا دانشجویان باید منابع مرجع و یکسان درسی را مطالعه کنند.

دوره های تحصیلی دانشگاه پیام نور

دوره های تحصیلی در دانشگاه پیام نور شامل مقاطع کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.  تا چند سال پیش دانشگاه پیام نور در سه مقطع تحصیلی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا در ۷۶ شهر دانشجو می‌پذیرفت.  اما در سال ۹۷ و پس از سیاست های انقباضی که این دانشگاه در پیش گرفت ، پذیرش در ۲۸ درصد از رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه متوقف شد.

 دانشگاه پیام نور در دوره های تحصیلی خود به دو صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد. دانشجویان دانشگاه پیام نور به دو گروه دانشجویان رسمی و دانشجویان فراگیر تقسیم می شوند.

 دانشجویان رسمی دانشگاه پیام نور

افرادی که با شرکت در کنکور سراسری در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند دانشجویان رسمی نام دارند. البته دانشگاه پیام نور از سال ۱۳۹۲ اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور نمود و مبنای این پذیرش را صرفا سوابق تحصیلی داوطلبان اعلام کرد.

 دوره های فراگیر پیام نور

دانشجویان دوره های فراگیر پیام نور با شرایط ویژه و خاصی در این دانشگاه پذیرش می شوند. داوطلبان تحصیل در کارشناسی ارشد می‌توانند بدون حضور در کنکور سراسری و بدون توجه به سوابق تحصیلی آنها در یکی از مراکز ثبت نام نموده و به عنوان دانش پذیر مشغول به تحصیل شوند.  به این دانشجویان دروس ترم اول رشته مورد نظر ارائه می شود،  در صورت قبولی در امتحانات پایان ترم  می‌توانند به عنوان دانشجوی فراگیر در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نمایند.  در سالهای اخیر نیز ذکر عنوان دانشجوی فراگیر از مدرک تحصیلی دانشجویان در این دانشگاه حذف شده است.

همچنین قابل ذکر است این دانشگاه اقدام به پذیرش رشته های غیر حضوری یا مجازی نیز میکند.  در این روش دانشجویان با استفاده از اینترنت در کلاس‌های درس شرکت نموده و نیاز به حضور در مجموعه دانشگاه را ندارند.

ضمنا شما می توانید هر گونه سوال در زمینه  معرفی دوره های دانشگاه پیام نور را از مشاورین سایت صدای مشاور بپرسید.  به همین منظور هر روزه از ساعت ۸  صبح تا ۱۲ شب مشاورین سایت صدای مشاوران آماده پاسخگویی تلفنی به سوالات شما هستند.

جهت مشاوره در زمینه معرفی دوره های دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید