معرفی المپیاد ادبی دانش آموزی + منابع امتحانی المپیاد دانش آموزی ادبیات

معرفی المپیاد ادبی دانش آموزی + منابع امتحانی المپیاد دانش آموزی ادبیات

جهت مشاوره در زمینه معرفی المپیاد ادبی دانش آموزی + منابع امتحانی المپیاد دانش آموزی ادبیات

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

معرفی المپیاد ادبی دانش آموزی و همینطور منابع امتحانی المپیاد دانش آموزی ادبیات موضوعی است که در این مقاله به بررسی
آن خواهیم پرداخت.

معرفی آزمون المپیاد دانش آموزی ادبیات

المپیاد ادبی، مسابقه‌ای در سطح کشوری است که دانش‌آموزان را با متون ادبی ایران آشنا نموده و آن‌ها را به ادامه‌ی تحصیل در رشته ادبیات فارسی تشویق می‌کند. این المپیاد، پس از المپیاد ریاضی، قدیمی ترین المپیاد کشور است که در سال 66 بنیان گذاشته شد.

حضور در این المپیاد برای همه ی دانش آموزان آزاد بوده و محدودیتی ندارد. تنها می بایست شرایط لازم برای حضور در آزمون را دار باشید. مرحله‌ی نخست، شامل 100 پرسش تستی از کتاب‌های درسی دبیرستانی (حدود 30%) و همچنین منابع غیردرسی (حدود 70%) می باشد که هرساله این منابع توسط کمیته برگزاری اعلام می گردند. این مرحله از المپیاد عموما در بهمن ماه هرسال برگزار می‌شود و تقریبا 1000 نفر در این مرحله پذیرفته می شوند.

مرحله ی دوم این آزمون در اردیبهشت هر سال برگزار خواهد شد و پذیرفته شدگان مرحله‌ اول المپیاد برای راهیابی به دوره‌ تابستانه و کسب مدال به رقابت می پردازند. تمامی 40 نفر حضور یافته در دوره‌ی تابستانه مدال خواهند گرفت.

معرفی:

ادبیات فارسی، مهم ترین و عظیم ترین بخش از تاریخ تمدنی کشور ایران بوده و به همین جهت، یکی از مهم ترین کارها برای آشنایی نسل جوان با ادبیات فارسی ، برگزاری این المپیاد بوده است.

المپیاد ادبی در هر سال تحصیلی دقیقا مانند سایر المپیاد های علمی دانش آموزی در 3 مرحله برگزار می شود.

تعداد سوالات درسی و غیردرسی المپیاد ادبی در سال های مختلف یکسان نبوده ، ولی در اخیرا و با توجه به تغییراتی که در کمیته المپیاد ادبی به وقوع پیوسته است، سوالات غیر درسی به مراتب بیشتر از سوالات درسی شده اند. هر ساله تعداد سوالاتی که از منابع درسی در این المپیاد مطرح می شود کمتر و کمتر می شود. در ادامه پرداختن به این امر ضرورت دارد که؛ چنین رویه ای از آن جا لازم است که قبولی در این الممپیاد با صرف خواندن و حفظ کردن دروس امکان پذیر نباشد.

داوطلبین از همه ی رشته‌ها در مقطع متوسطه امکان شرکت در المپیاد دانش آموزی را دارند. 1000 نفر در مرحله اول پذیرفته می شوند و از بین آن 1000 نفر نیز 40  نفر برای شرکت در دوره تابستانی پذیرفته می‌شوند. در این دوره تابستانی کارگاه هایی برای دانش‌آموزان برگزار شده و از مطالبی که در کلاس ها تدریس می شود و یا منابع مطالعاتی دیگر آزمونی گرفته خواهد شد. در انتهای آزمون‌، کمیته المپیاد ادبی 12 مدال طلا برای دانش آموزان رشته انسانی و 6 مدال طلا برای دانش آموزانی که رشته آن ها به جز انسانی می باشد در نظر می گیرد.

 

منابع امتحانی المپیاد دانش آموزی ادبیات

منابع امتحانی المپیاد دانش آموزی ادبیات در مرحله اول شامل ادبیات1 و 2، زبان فارسی 1 و 2، تاریخ ادبیات1 (سال دوم انسانی)، عربی 1و2 می باشد. منابع درسی مرحله دوم ، شامل ادبیات 3 (رشته انسانی)، زبان فارسی 3 (رشته انسانی)، تاریخ ادبیات 2 (سال سوم انسانی) و آرایه‌های ادبی(سال سوم انسانی) می باشد.

منابع غیردرسی در سه بخش متون کهن، شعر معاصر و ادبیات داستانی دسته بندی می شوند. این منابع هرساله تغییر می کنند. اما عموما شاهنامه، تاریخ بیهقی، غزلیات حافظ، غزلیات سعدی، مثنوی معنوی، تذکره‌الاولیاء، کلیله و دمنه و گلستان سعدی از منابع همیشگی المپیاد دانش آموزی می باشند. معمولا هر سال یک منبع برای عربی و یک منبع برای سوالات زبان انگلیسی نیز معرفی می شوند.

آشنایی دانش‌آموزان با ادبیات فارسی کهن ، مهمترین گامی است که باید در راه المپیاد ادبی برداشت. در نقطه مقابل، ادبیات داستانی و شعر معاصر، برای دانش آموزان جذابیت بیشتری داشته و میتواند بخش دیگری از سوالات را پوشش دهد.

اگر به دنبال اطلاعات تخصصی در این زمینه هستید ؛ می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاورین مرکز صدای مشاوران تماس گرفته و از آخرین اخبار مطلع شوید.

جهت مشاوره در زمینه معرفی المپیاد ادبی دانش آموزی + منابع امتحانی المپیاد دانش آموزی ادبیات

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید