مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور 1400

مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور 1400

جهت مشاوره در زمینه مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کنکور 1400 برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم به صورت مشترک برگزار می شود. مشاوره کنکور 1400 برای مطالعه دروس و رسیدن به موفقیت داوطلبان در این مسیر از اهمیت بسیاری برخوردار است. با توجه به سختی کنکور 1400 و اهمیت مشاوره و برنامه ریزی اصولی برای داوطلبان در هر یک از گروه های آزمایشی در این مقاله روش های صحیح مطالعه، مدیریت زمان و بهترین روش های تست زنی را به طور کامل شرح خواهیم داد. مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

مشاوره کنکور 1400 | شروع برای کنکور 

ممکن این است این سوال برای برخی از داوطلبان پیش بیاید که بهترین وقت برای شروع مطالعه و مشاوره کنکور 1400 چه زمانی می باشد. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه مقاله بهترین زمان و بهترین روش شروع مطالعه برای کنکور 1400 را برای شما به طور کامل شرح داده ایم تا با استفاده از برنامه ریزی صحیح و اصولی در این مسیر قدم گذاشته و به اهداف خود دست یابید.

بهترین زمان برای شروع کنکور 1400 از تابستان می باشد زیرا شما فرصت کافی برای مرور و جمع بندی پایه دهم و یازدهم خواهید داشت و با شروع ماه مهر و مدارس زمان کافی برای مطالعه پایه دوازدهم را دارید. اما اگر فصل تابستان را از دست داده اید نگران نباشید با استفاده از تکنیک های ارائه شده در این مقاله می توانید برنامه ریزی صحیحی برای مرور و جمع بندی دروس داشته باشید.

در گام بعدی مهم ترین دروس اختصاصی و ضریب آن را در هر یک از زیر گروه ها مشخص کنید و در برنامه ریزی خود 3 تا 4 درس اختصاصی و 2 درس عمومی قرار دهید.

اگر شما هم دچار سردرگمی هستید و نمی دانید از کدام درس برای مطالعه شروع کنید پیشنهاد می شود در یکی از آزمون های آزمایشی ثبت نام کرده و میزان عملکرد و تسلط خود را در دروس عمومی و اختصاصی تخمین بزنید و برنامه ریزی خود را مطابق آن و متناسب با ضریب هر یک از دروس انجام دهید.

نحوه برنامه ریزی برای کنکور 1400

برای موفقیت در کنکور سراسری و قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر باید طبق برنامه ریزی استاندارد به مطالعه دروس بپردازید. در ادامه مقاله نحوه برنامه ریزی اصولی برای داوطلبان کنکور 1400 را توضیح داده ایم تا با بهره گیری از آن بتوانید برای خود بهترین برنامه ریزی را داشته باشید.

استفاده از دفتر برنامه ریزی

مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور 1400

پیش از شروع مطالعه در گام نخست یک دفتر برنامه ریزی برای خود تهیه کنید و زمان های مطالعه، زمان استراحت و تفریح، زمان های آزاد و … را برای خود مشخص کنید و تمامی ساعات خود را در آن یادداشت کنید این کار به شما کمک می کند در پایان هفته و ماه بتوانید میزان عملکرد خود را به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار دهید.

برنامه ریزی متاسب با توانایی ها و اهداف خود

یکی از نکات حائز اهمیت در مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور 1400 شخصی سازی برنامه و برنامه ریزی متناسب با توانایی های فردی و قابل اجرا بودن آن است. تعیین یک برنامه با ساعات مطالعه بالا که توانایی اجرای آن را نداشته باشید، به تدریج باعث ناامیدی شما خواهد شد.

در برنامه ریزی حتما اهداف خود را در نظر بگیرید و مطالعه خود را مطابق با آن انجام دهید. توجه داشته باشید اگر هدف شما قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی است، روزی 4 ساعت مطالعه برای آن کافی نیست.

مشاوره کنکور 1400 داشتن تعادل در مطالعه 

یکی از مسائل مهم برای موفقیت در کنکور 1400 ایجاد تعادل و تنوع در مطالعه دروس عمومی و اختصاصی می باشد. برای موفقیت در کنکور تمام زمان خود را برای مطالعه دروس اختصاصی نگذاید و در برنامه مطالعاتی دروس عمومی و اختصاصی را به صورت متعادل بگنجانید و از اهمیت دروس عمومی غافل نشوید.

توصیه می شود در برنامه ریزی خود 3 درس اختصاصی و 2 درس عمومی قرار دهید و پس از هر درس اختصاصی به خواندن یکی از دروس عمومی بپردازید.

اختصاص دادن زمانی برای مرور و جمع بندی

در دفتر برنامه ریزی خود حتما زمانی برای دوره و مرور درس های خوانده شده در طول هفته اختصاص دهید. دروسی که یکبار مطالعه شود در حافظه کوتاه مدت ذخیره می شوند برای آنکه مطالب در حافظه بلند مدت شما ذخیره شود و بر آنها تسلط یابید حتما زمانی را برای مرور اختصاص دهید.

مشاور کنکور 1400 تعادل مطالعه تستی و تشریحی مطالب

در برنامه ریزی زمانی را به تست زدن اختصاص دهید. برای دروسی که بر آنها تسلط دارید و در آن قوی هستید، بیشتر زمان خود را برای تست زدن بگذارید تا مطالب به خوبی در ذهن شما تثبیت گردد. برای مباحثی که بار اول مطالعه می شود بهتر است وقت بیشتری را به مطالعه تشریحی و درسنامه اختصاص دهید و پس از تسلط بر مباحث، در مراحل بعدی تست بزنید.

هدف گذاری

یکی از نکات مهم در مشاوره کنکور 1400 و موفقیت در کنکور تعیین اهداف است. پیش از شروع برنامه ریزی اهداف خود را تعیین کنید، بودجه بندی و ضریب رشته مورد نظر خود را در هر یک از زیرگروه ها بررسی نمایید و مشخص کنید برای هر یک دروس عمومی و اختصاصی باید چه میزان زمان بگذارید و مطالعه خود را بر اساس آن شروع کنید.

مشاوره کنکور 1400 | بهترین منابع آموزشی

مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور 1400

استفاده از بهترین منابع آموزشی برای موفقیت در کنکور 1400 و تسلط بر مباحث از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به تنوع منابع آموزشی برای هر یک از دروس عمومی و اختصاصی، در ادامه مقاله به معرفی بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی برای هریک از داوطلبان گروه های آزمایشی تجربی، انسانی و ریاضی پرداخته ایم.

مشاوره بهترین منابع دروس عمومی کنکور 1400

دروس عمومی در کنکور شامل 4 درس ادبیات فارسی، دینی، عربی و زبان انگلیسی می باشد با توجه به اهمیت و ضریب بالای آنها استفاده از بهترین منابع تستی برای تسلط بر هر یک از دروس عمومی دارای اهمیت بسیاری می باشد. در ادامه بهترین منابع کمک آموزشی برای دروس عمومی را مشاهده می کنید.

بهترین منابع دروس عمومی کنکور 1400
ادبیات فارسی : انتشارات نشر الگو، انتشارات خیلی سبز، انتشارات گاج
عربی : انتشارات خیلی سبز، انتشارات مهر و ماه
دین و زندگی : انتشارات خیلی سبز، انتشارات گاج
زبات انگلیسی : انتشارات مبتکران شهاب اناری

بهترین منابع دروس اختصاصی کنکور تجربی 1400

با توجه به اهمیت کنکور تجربی استفاده از برترین منابع تستی برای تسلط برمباحث، به داوطلبان کمک بسیاری برای موفقیت در کنکور خواهد کرد. در جدول زیر برترین کتاب های کمک آموزشی دروس اختصاصی کنکور تجربی گردآوری شده است:

بهترین منابع دروس اختصاصی کنکور تجربی 1400
زیست شناسی : انتشارات خیلی سبز، انتشارات نشرالگو، فاگوزیست
شیمی : کتاب های تک جلدی واجب مبتکران
فیزیک : انشارات نشر الگو، میکرو طبقه بندی گاج
ریاضیات : انتشارات مهر و ماه، میکرو پاج
زمین شناسی : انتشارات خیلی سبز

مشاوره بهترین منابع دروس اختصاصی کنکور انسانی 1400

در جدول زیر لیست بهترین منابع تستی دروس اختصاصی کنکور انسانی گردآوری شده است. با توجه به تنوع دروس اختصاصی کنکور انسانی بهتر است ابتدا کتاب درسی را به خوبی مطالعه کنید و سپس برای تسلط بر مباحث خوانده شده از منابع تستی استفاده کنید.

بهترین منابع دروس اختصاصی کنکور انسانی 1400
فلسفه و منطق : انتشارات خیلی سبز، انتشارات مبتکران
علوم اجتماعی : انتشارات خیلی سبز، انتشارات مهر و ماه
تاریخ و جغرافیا : انتشارات خیلی
روان شناسی : انتشارات خیلی سبز، انتشارات مهر و ماه
اقتصاد : انتشارات خیلی سبز
ریاضی : انتشارات خیلی سبز

بهترین منابع دروس اختصاصی کنکور ریاضی 1400

بهترین منبع کمک درسی برای کنکور ریاضی 1400 در جدول زیر گردآوری شده است:

بهترین منابع دروس اختصاصی کنکور ریاضی 1400
ریاضیات : انتشارات نشر الگو، انتشارات تخته سیاه، میکرو طبقه بندی گاج
شیمی : کتاب های تک جلدی واجب مبتکران، انتشارات خیلی سبز
فیزیک : فیزیک کامل میکرو طلایی گاج

مشاوره و تکنیک های طلایی برای موفقیت در کنکور 1400

مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور 1400

برای موفقیت در کنکور 1400 و رسیدن به اهداف خود باید مطابق یک برنامه ریزی اصولی و متناسب با اهداف خود به مطالعه بپردازید. در ادامه مقاله به بیان تکنیک های طلایی برای موفقیت در کنکور 1400 خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید بدون استفاده از یک برنامه ریزی استاندارد امکان موفقیت در این مسیر، میسر نخواهد بود.

داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی برای دریافت برنامه ریزی متناسب با اهداف و توانمندی های خود می توانند با کارشناسان مجرب صدای مشاوران در زمینه مشاوره و برنامه ریزی تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

تکنیک های طلایی برای تست زدن

برای موفقیت در کنکور سراسری و تسلط بر مباحث از اهمیت تست زدن غافل نشوید زیرا با تست زدن با تیپ های مختلف سوالات کنکور سراسری آشنا می شوید و مباحث خوانده شده دوباره برای شما مرور می شود.

  • توصیه می شود پس از مطالعه هر مبحث، تعدادی تست بزنید تا با الگوی تستی مبحث خوانده شده آشنا شوید.
  • برای آنکه کلیه مطالب را مرور کنید، تست ها را به صورت گزینشی انتخاب کنید.
  • برای تثبیت مطالب تست ها را با حجم کم و تعداد دفعات بالا کار کنید.
  • پس از تست زدن به تحلیل سوالات بپردازید و پاسخنامه را به صورت دقیق بررسی نمایید.

تکنیک های طلایی حاشیه نویسی و خلاصه کردن مطالب

خلاصه کردن و حاشیه نویسی مطالب برای مرور و جمع بندی ماه های پایانی کنکور که شما زمان زیادی برای مطالعه کلیه دروس ندارید، اهمیت زیادی دارد. توصیه می شود مباحث را در حاشیه کتاب درسی خلاصه نویسی کنید که با هر مطالعه بتوانید مطالب را به طور کلی مرور کنید. در خلاصه نویسی تمام مطالب را یادداشت نکنید و فقط به یادداشت نکات کلیدی و مهم اکتفا کنید.

مشاوره تکنیک های طلایی مطالعه دروس عمومی کنکور 1400

برای کسب رتبه قبولی خوب و تحصیل در دانشگاه های برتر از مطالعه دروس عمومی غافل نشوید. در ادامه مقاله روش های مطالعه هر یک از دروس عمومی بیان شده است:

ادبیات فارسی : 

سوالات ادبیات فارسی در کنکور سراسری شامل مباحث قرابت معنایی، آرایه های ادبی، دستور زبان فارسی، تارخ ادبیات و املا و لغت می باشد. ادبیات را به صورت موضوعی بخوانید و برای تسلط بیشتر بیشترین زمان خود را به تست زدن اختصاص دهید.

عربی :

سوالات عربی شامل مباحث ترجمه و قواعد می باشد. برای مطالعه قواعد از درسنامه کتاب های کمک آموزشی یا جزوه های آموزشی استفاده کنید و سپس تست بزنید و نکات پاسخنامه تشریحی را به خوبی مطالعه نمایید.

دین و زندگی :

سوالات درس دینی در دو قالب حفظی و مفهومی که مربوط به بخش آیات و احادیث است طرح می شود. برای به خاطر سپردن مباحث مربوط به آیات و احادیث پس از هر بار مطالعه تعدادی تست بزنید تا با الگوی تستی مطالب به خوبی آشنا شوید.

زبان انگلیسی :

درس زبان انگلیسی یکی از دروس پر اهمیت عمومی است که اکثر داوطلبان توجه خاصی به آن ندارد در صورتی که کسب درصد بالا در این درس می تواند رتبه شما را بسیار جا به جا کند. برای به خاطر سپردن لغات از فلش کارت ها استفاده کنید و مطالعه خود را در بازه های زمانی متفاوتی انجام دهید.

تکنیک های طلایی مطالعه دروس

شما با انواع دروس حفظی، تمرینی و خواندنی سروکار دارید که شیوه مطالعه هر یک از این دروس با یکدیگر متفاوت است. در ادمه مقاله روش های صحیح مطالعه هر یک از دروس شرح داده شده است:

مباحث حفظی : مانند لغات زبان و تاریخ ادبیات که برای به خاطر سپردن آنها نیاز به تکرار و مرور این مباحث در بازه های زمانی مختلف دارید.

مباحث خواندنی : برای تسلط بر دروس خواندنی بهتر است مباحث را حاشیه و خلاصه نویسی کنید زیرا تسلط بر آنها به مرور و استدلال نیاز دارد.

مباحث تمرینی : برای تسلط بر دروس تمرینی مانند فیزیک و شیمی نیاز به تمرین و تست فراوان دارید. برای یادگیری مباحث تمرینی بیشتر زمان خود را برای تست زدن اختصاص دهید.

اهمیت مشاوره و برنامه ریزی کنکور 1400

مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور 1400

برای بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری ممکن است پیش بیاید که با وجود ساعت های مطالعه بالا و تلاش زیاد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از شیوه های صحیح مطالعه دروس، تکنیک های تست زنی، مدیریت زمان و نداشتن برنامه ریزی اصولی به نتیجه دلخواه خود در کنکور نرسیده و عملکرد خوبی نداشته اند.

مشاوره تحصیلی نقش مهمی در هدایت تحصیلی داوطلبان، آموزش شیوه های صحیح مطالعه، کنترل استرس و اضطراب داوطلبان و ارائه راهکارهای برای موفقیت و رسیدن به اهداف داوطلبان دارد در کنکور دارد. با کمک مشاوره تحصیلی می توان توانایی ها، نقاط قوت و ضعف دانش آموزان را شناخت و متناسب با توانمندی های فردی برای آنها برنامه ریزی نمود.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور 1400، با خرید بسته های مشاوره از تخفیفات ویژه ما برخوردار شوید. برای دریافت برنامه ریزی تخصصی و فردی متناسب با توانمندی های خود بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور 1400

مزایای مشاوره و برنامه ریزی تلفنی

  • عدم تعیین وقت قبلی
  • هزینه مقرون به صرفه
  • دریافت برنامه ریزی تخصصی از مشاوران مجرب
  • امکان دسترسی آسان برای افرادی که امکان مشاوره حضوری ندارند

سوالات متداول داوطلبان

  • بهترین منابع تستی برای موفقیت در کنکور کدام است؟

بهترین منابع کمک آموزشی برای موفقیت در کنکور 1400 در مقاله بالا بیان شده است.

  • مشاوره کنکور 1400 دارای چه اهمیتی است؟

دانش آموزان با کمک مشاوره می توانند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند و عملکرد خود را بهتر نمایند.

  • روش های مطالعه دروس عمومی چگونه است؟

در مقاله بالا روش های صحیح مطالعه هر یک از دروس عمومی به صورت کامل شرح داده شده است.

جمع بندی

در این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با مشاوره و برنامه ریزی کنکور 1400 و تکنیک های طلایی موفیت در کنکور در اختیار شما قرار داده شد. برای دریافت برنامه ریزی تخصصی کنکور می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان صدای مشاوران دریافت نمایید.

جهت مشاوره در زمینه مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید