مراحل اعزام به خدمت سربازی

مراحل اعزام به خدمت سربازی

جهت مشاوره در زمینه مراحل اعزام به خدمت سربازی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله می توایند از مراحل اعزام به خدمت سربازی و اطلاعات مربوط به آن مطلع شوید.سایت پیگیری خدمت سربازی به آدرسevazifeh.epolice.ir می باشد و شما می توانید با مراجعه به آن از شرایط اعزام به خدمت مطلع شوید. در ادامه از نحوه پیگیری تاریخ اعزام به خدمت مطلع خواهید شد. همه ی افراد مذکر که سن آن ها به 18 سال تمام رسیده باشد مشمول خدمت وظیفه عمومی می باشد. در ادامه می توانید همه ی مراحل اعزام به خدمت سربازی را مطالعه نمایید.

مراحل و مقررات اعزام به خدمت سربازی

مراحل و مقررات اعزام به خدمت سربازی به شرح زیر می باشد.

  •  مشمولان زیر دیپلم حداکثر تا اول ماه تولد در سالی که در آن به سن 18 سال تمام می رسند .
  •  مشمولان زیر دیپلم که بصورت حضوری مشغول به تحصیل بوده و سال اعزام آن‌ها سپری شده است، درصورت ترک تحصیل حداکثر تا1سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  •  مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها درصورت فراغت از تحصیل حداکثر تا 1 سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
    تذکر 1: دانشجویان مقاطع تحصیلی پیوسته کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری که با دریافت مدرک مقطع پایین تر فارغ‌التحصیل می‌شوند، حداکثر تا یک سال فرصت دارندکه وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  • مشمولان دانشجو درصورت ترک تحصیل، انصراف و یا اخراج از دانشگاه، حداکثر تا یک سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  • مشمولانی که در دانشگاه‌های خارج از کشور به تحصیل اشتغال دارند درصورت فراغت از تحصیل، انصراف، اخراج و یا ترک تحصیل، حداکثر یکسال مهلت دارند تا وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  • مشمولان دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم ، دیپلم و فوق دیپلم نوزدهم هرماه و دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر ، اول ماههای زوج به خدمت اعزام می شوند .
    تذکر 2: زمان‌های تعیین شده، آخرین مهلت برای معرفی مشمولان می باشد و با گذشت حتی یک روز از مهلت های فوق، مشمول وارد غیبت خواهد شد. بنابراین به مشمولان توصیه می‌شود حداقل 15 روز قبل از انقضای مهلت، با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+10 و ثبت درخواست خود، وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.

 نحوه رسیدگی درخواست اعزام به خدمت سربازی

با توجه به موارد زیر می توانید از نحوه رسیدگی درخواست اعزام به خدمت سربازی مطلع شوید.

  1. دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +10 و یا ازطریق درگاه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) به نشانی www.evazifeh.epolice.ir و تکمیل مدارک مورد نیاز درخواست اعزام به خدمت .
  2.  مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به همراه کلیه مدارک مورد نیاز.
  3.  ثبت درخواست در سامانه توسط کاربر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس+10 ) و تعیین تاریخ اعزام به خدمت .
  4.  ده روز قبل از موعد اعزام به خدمت سربازی ، مرکز آموزش از سوی سازمان وظیفه عمومی تعیین می شود و مشمولان یک هفته قبل از تاریخ اعزام به خدمت می بایست همراه با کارت ملی خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10 ) مراجعه نمایند و برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح را که نام مرکز آموزش و آدرس محل اعزام به خدمت مشخص شده است را دریافت نمایند.

نحوه پیگیری تاریخ اعزام به خدمت سربازی

انتخاب تعیین تاریخ اعزام به خدمت سربازی مشمولانی که در فرجه قانونی برای اعزام به خدمت اقدام می کنند همزمان با ثبت درخواست اعزام در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +10 ) می توانند تاریخ اعزام پیشنهادی خود را از نیز اعلام نمایند ، همچنین تاریخ اعزام پیشنهادی باید درفرجه قانونی باشد ، پس از تعیین تاریخ اعزام به خدمت ، برگ آماده به خدمت از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی (پلیس +10) صادر می شود .

جمع بندی 

افراد می توانند با مطالعه مطالب بالا از تمامی مراحل اعزام به خدمت سربازی مطلع شوند. این مطالب با استفاده از اطلاعات اعلام شده در سازمان نظام وظیفه می باشد و شما می توانید به آن ها استناد نمایید.

 

سن اعزام به خدمت سربازی چند سال است ؟

افراد مذکری که سن 18 سال تمام را دارند باید نسبا به اعزام به خدمت اقدام نمایند.

مراحل اعزام به خدمت سربازی چیست ؟

در این مقاله می توانید مراحل اعزام به خدمت سربازی را مشاهده نمایید.

جهت مشاوره در زمینه مراحل اعزام به خدمت سربازی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید