شرایط ثبت نام آزمون ادواری/ ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون ادواری

شرایط و مدارک ثبت نام آزمون ادواری

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام آزمون ادواری/ ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون ادواری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله قصد داریم به شرح شرایط ثبت نام آزمون ادواری/ ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون ادواری بپردازیم، داوطلبان برای اطلاع از شرایط آزمون ادواری و رفع هرگونه سوال و ابهام در این رابطه می توانند با تلفن ثابت کارشناسان تماس حاصل فرمایند. داوطلبان توجه داشته باشند که كليه ثبت نام هاي آزمون هاي ادواري ، اخذ پروانه صنعت ساختمان و آزمون تفاهم نامه های صنايع دستي ؛صنعت فرش وقالي بافان؛ صنعت نان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به صورت الكترونيكي بر روي اين سايت ثبت نام آزمون ادواری انجام مي گيري، شايان ذکر است اين آزمون ها صرفا براي گرفتن مدرک در حرفه مربوطه از سازمان آموزش فني و حرفه اي است و يک آزمون استخدامي نيست. پیشنهاد ما به داوطلبان آزمون ادواری این است که حتما مقالات مربوط به دانلود دفترچه ثبت نام آزمون ادواری، آزمون ادواری، زمان اعلام نتایج آزمون ادواری و تاریخ و زمان ثبت نام آزمون ادواری را مطالعه نمایید.

داوطلبان آزمون ادواری می توانند از طریق تماس با تلفن ثابت  ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹ با کارشناسان تماس حاصل فرمایند تا ثبت نام در آزمون ادواری را برای ایشان انجام داده و یا به رفع هرگونه سوال و ابهام درمورد شرایط و مدارک ثبت نام بپردازند.

شرایط ثبت نام آزمون ادواری

شرایط کلی ثبت نام آزمون ادواری به شرح ذیل است:

  • داشتن حداقل میزان تحصیلات متناسب با حرفه آزمون بر اساس جدول شماره 3 دفترچه ثبت نام آزمون ادواری
  • متقاضیان شاخه کاردانش وزارت آموزش و پرورش با ارائهي معرفی نامه از آموزش وپرورش از بند فوق مستثنی هستند.
  • دارا بودن گواهینامه مهارت پیش نیاز براساس جدول شماره 3
  • برخورداري از توانایی جسمی لازم متناسب با استاندارد حرفه مهارتی
  • حداقل شرط سنی 15 سال تمام
  • دارا بودن مجوز اقامت با کد معتبر براي اتباع خارجی
  • مقررات نظام وظیفه شامل: کارت پایان خدمت، کارت معافیت کفالت، پزشکی دائم ، معافیت دائم زمان صلح و معافیت تحصیلی
  • عدم منع قانونی مشمولان از نظر مراجع نظام وظیفه
  • متولدین سال 1378 و بعد از آن
  • برای اطلاع از شرایط نحوه ثبت نام آزمون ادواری فنی و حرفه ای روی همین لینک کلیک نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون ادواری

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون ادواری به شرح ذیل می باشد:

  • داوطلب باید یک قطعه عکس جدید خود را با مشخصات ذیل اسکن نموده و فایل آن را براي ارسال در سامانه ثبت نام الکترونیکی آزمون هاي ادواري آماده نماید. متقاضیان باید توجه داشته باشند، عکس ارسالی در گواهینامه مهارت صادرهي قبول شدگان الصاق خواهد شد. بنابراین لازم است موارد زیر در ارسال عکس رعایت شود:
  • عکس با فرمت جی پی جی با دی پی آی 100 و سایز 4*3
  • حجم تصویر ارسالی باید کمتر از 70 کیلو بایت باشد.
  • تصویر باید در جهت صحیح و بدون چرخش تهیه شده و فاقد هرگونه حاشیه زائد باشد.
  • متقاضیان پس ازآماده نمودن فایل تصویري و اطلاعات لازم به سامانه ثبت نام الکترونیکی آزمون هاي ادواري به نشانی http://advari.irantvto.ir مراجعه نمایند. ( مسئولیت هرگونه اشتباه در ارسال عکس به عهده فرد متقاضی می باشد)
  • تصویر متقاضی باید واضح و مشخص بوده و اثر مهر، منگنه و سایر مواردي که منجر به مخدوش شدن و نامشخص بودن چهره متقاضی می شود در تصویر وجود نداشته باشد. مسئولیت هرگونه اشتباه در ارسال عکس به عهده فرد متقاضی می باشد بنابراین توجه داشته باشید که به هیچ عنوان ثبت نام خود را به کافی نت ها و اشخاص عادی واگذار نکنید زیرا در صورتی که هر اشتباه غیر عمدی رخ دهد ثبت نام شما لغو خواهد شد. برای انجام ثبت نام دقیق و صحیح می توانید از طریق تلفن ثابت 9099071613 با کارشناسان تماس بگیرید تا ثبت نام شما را انجام دهند.
  • پس زمینه تصویر باید کاملاً سفید باشد.
  • عکس متقاضیان تمام رخ، مربوط به سال جاري و با رعایت شئونات کامل اسلامی باشد.
  • بعد از مطالعهي توضیحات راهنماي ثبت نام، نسبت به ورود اطلاعات بر اساس استان یا حرفه اقدام نمایند.
  • کارت اعتباري می بایست مربوط به خوشه مورد نظر متقاضی جهت ثبت نام باشد.
  • با توجه به محتواي استانداردهاي آموزشی، حداقل مدرك تحصیلی لازم جهت شرکت در هر یک از حرفه هاي موردآزمون مشخص گردیده. لذا متقاضیان باید بر این اساس نسبت به انتخاب حرفه آزمونی اقدام نمایند. جدول شماره 3
  • متقاضی آزمون ادواري می تواند در طول یک سال فقط دو مرتبه براي شرکت در آزمون یک حرفه ثبت نام نماید.
  • مراحل ثبت نام الکترونیکی باید به صورت کامل طی شود، در غیر اینصورت ثبت نام ناقص بوده و شخص مجاز به شرکت در آزمون نمی باشد و براي وي کارت ورود به جلسه صادر نخواهد شد.
  • متقاضیان بایدفرم تکمیل شده ثبت نام و کارت ورود به جلسه را تا قبولی نهایی و زمان دریافت گواهینامه مهارت نزد خود نگهداري نمایند
  • تشکیل پرونده جهت معرفی به آزمون عملی:
  • قبول شدگان آزمون کتبی جهت تشکیل پرونده با به همراه داشتن مدارك ذیل به مرکز انتخابی هنگام ثبت نام خود مراجعه نمایند:
  •  سایز عکس 4*3 تمام رخ، با زمینه سفید، غیر اسکن، جدید و با رعایت شئونات اسلامی (عکس اسکن شده در سامانه ثبت نام)
  • اصل و تصویر شناسنامه
  •  اصل و تصویر کارت ملی
  • اصل و تصویر مدرك تحصیلی و یا گواهی اشتغال به تحصیل
  • اصل و تصویر کارت پایان خدمت، معافیت پزشکی، یا گواهی اشتغال به خدمت
  • اصل و تصویر گواهینامه مهارت پیش نیاز مطابق جدول شماره
  • اصل و تصویر مجوز اقامت اتباع خارجی
  • مدارک مستند مبنی بر مردود شدن در آزمون هاي قبلی براي متقاضیانی که در آزمون حرفه هایی داراي # شرکت نموده اند.
  • پوشه ساده
  • در صورت عدم مراجعه داوطلب در زمان مقرر ( یک هفته پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی ) جهت تشکیل پرونده، نمره قبولی متقاضی کان لم یکن تلقی گردیده و از ادامه شرکت ایشان در آزمون عملی ممانعت به عمل خواهد آمد.
  • وجه ثبت نام به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.

 

شیوه و نحوه انجام ثبت نام آزمون ادواری

شیوه و نحوه انجام ثبت نام آزمون ادواری به دو روش به شرح ذیل می باشد:

1- در صورت اطمينان داشتن از وجود حرفه مورد نظر براي ثبت نام در آزمون و همچنين آگاهي از خوشه حرفه مورد نظر و خريد مستقيم کارت اعتباري بر روي دکمه زير کليک نماييد در غير اينصورت از روش دوم براي خريد کارت استفاده نماييد. در صورت عدم تطابق خوشه کارت اعتباري با خوشه حرفه مورد نظر اين حرفه در فرايند ثبت نام با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس حاصل فرمایید.

2- شیوه و نحوه ثبت نام آزمون ادواری براي خريد کارت اعتباري به این ترتیب است که لازم است ابتدا از وجود حرفه مورد نظر اطمينان حاصل نماييد و سپس با توجه به خوشه حرفه مورد نظر اقدام به خريد کارت اعتباري ثبت نام نماييد .(در صورت عدم تطابق خوشه کارت اعتباري با حرفه مورد نظر ، شما قادر به انتخاب اين حرفه در فرايند ثبت نام نخواهيد بود)

براي اين منظور مرحله آزموني که مي خواهيد در آن ثبت نام نماييد را انتخاب نماييد و سپس با انتخاب حرفه مورد نظر بر روي خريد کارت کليک نماييد.

به موازات برگزاری آزمون های پایان دوره آموزشی مراکز و واحدهای آموزش دهنده درادارات کل آموزش فنی وحرفه ای استان ها، که به طورمرتب وماهیانه انجام می شود.

برای متقاضیانی که بدون شرکت دردوره های آموزشی کلاسیک می خواهند گواهینامه مهارت فنی وحرفه ای رادریافت نمایند درطول سال متناسب با تعداد متقاضیان برنامه برگزاری آزمون همراه با سایر شرکت کنندگان، پیش بینی می شود که به آزمون های ادواری معروف می باشد.

تاریخ و زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون ادواری

تاریخ و زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون ادواری به شرح ذیل می باشد:

رديف مرحله آزمون بازه ويرايش آزمون
1 96 آزمون ادواری (آنلاین) 1396/03/28 تا 1396/12/29
  • در فرایند ثبت نام در صورتی که ثبت نام شما ناقص ماند، می توانید با همان شماره پرونده و شناسه پرداخت از آخرین مرحله ای که اطلاعات خود را ذخیره کرده اید وارد فرایند ثبت نام شده و ثبت نام خود را کامل کنید.
  •  در صورتی که با کارت اعتباری خود وارد فرایند ثبت نام شدید و به هر دلیلی از ثبت نام خود منصرف شدید در صورتیکه هنوز به مرحله آزمون نرسیده و حرفه ای انتخاب نکرده اید می توانید از این کارت برای ثبت نام در سایر مراحل آزمونی استفاده کنید در صورتی این کار امکان پذیر هست که کارت خود را از لینک برگشت دادن کارت اعتباری در منوی ثبت نام برگشت دهید و در صورت انتخاب حرفه تنها زمانی می توانید از این کارت برای سایر مراحل آزمونی استفاده کنید که در طول بازه ثبت نام کارت خود را برگشت دهید . تذکر مهم : با برگشت دادن کارت اعتباری اطلاعات ثبت نامی فعلی شما از بین خواهد رفت و شما دیگر قادر به شرکت در این مرحله آزمونی نخواهید بود و کارت شما برای ثبت نام در سایر مراحل آزمونی معتبر خواهد شد.
  • درصورتی که آزمون با عنوان “96 آزمون ادواری (آنلاین)” را براي ویرایش انتخاب نمایید، در صورتي که کارت اعتباري را براي اين آزمون استفاده کنيد آزمون خود را نمي توانيد تغيير دهيد.

 

تعداد نوبت های مجاز ثبت نام آزمون ادواری

تعداد نوبت های مجاز ثبت نام آزمون ادواری افراد بومی و یا ساکنین در هر استان ( با ارایه مستندات قانونی ) ، در طول یک سال ،حداکثر دو ( ۲ ) نوبت می توانند در آزمون ادواری هر حرفه شرکت کنند و درصورتی که پس از دو نوبت شرکت در آزمون ادواری موفق به کسب حداقل نمره قبولی در آزمون نشوند، برای تکمیل مهارت خودمی بایست به مراکز آموزش ( دولتی و یا غیر دولتی ) مراجعه نمایند و پس ازطی دوره آموزشی مطابق استاندارد مهارت وشغل مربوطه، مطابق فرآیند تعیین شده، در آزمون پایان دوره شرکت و در صورت موفقیت گواهینامه مهارت فنی وحرفه ای دریافت نمایند.

انواع متقاضیان ثبت نام آزمون ادواری

متقاضیان ثبت نام آزمون ادواری ممکن است، دانش آموزان شاخه کاردانش باشند که به هردلیل درآزمون پایان دوره های آموزشی خودمردود شده و به آموزش دردوره های بزرگسالان هدایت شده اند. معمولا این گونه افراد کسری مهارت خودرابه صورت خودآموزجبران می کنند زیرایک باردوره آموزشی راگذرانده اند ولی نمره قبولی را درآزمون کسب نکرده اند.

گروه دوم افراد شاغل در بازارکار که متقاضی اخذ دیپلم کاردانش می باشند،

گروه سوم افرادی که می خواهند دریکی ازرشته های شاخه کاردانش دردبیرستان های بزرگسال ادامه تحصیل بدهند.

گروه چهارم سایرافرادی که تمایل دارند گواهینامه مهارت آموزش فنی وحرفه ای سازمان را دریافت نمایند و مهارت خود را به صورت استاد-شاگردی ویا خودآموز کسب کرده اند.

مراحل ثبت نام در آزمون های صنعت ساختمان – آزمون المپیاد – تفاهم نامه های صنايع دستي- قالي بافان- بافندگان فرش و ادواري 

چنانچه متقاضی ثبت نام در آزمون ادواری و شرکت در آزمون های صنعت ساختمان ، تفاهم نامه های ( صنايع دستي ؛ قالي بافان ؛ بافندگان فرش)؛ و ادواري هستید مي بايست با طي مراحل ذيل نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

1- مراجعه به سامانه ثبت نام الكترونيكي به آدرس : advari.irantvto.ir

2- شناسايي وانتخاب حرفه آزموني مورد تقاضا كه در استان قابل اجرا مي باشد از بخش جستجوي حرفه در منوي ثبت نام و يا از طريق دفترچه راهنما که از طريق سايت قابل دريافت مي باشد و همچنين آگاهي يافتن از خوشه حرفه مورد تقاضا . (حرفه هاي آزموني زير مجموعه سه خوشه خدمات ، صنعت و کشاورزي قرار مي گيرند)

3- مراجعه به قسمت خريد کارت اعتباري در منوي کارت اعتباري و خريد آنلاين كارت اعتباري ( هزينه ثبت نام ) به مبلغ 150000 ريال ( پانزده هزار تومان براي حرفه هاي گروه فني ( صنعت و كشاورزي)و مبلغ 100/00 در حرفه هاي گروه خدمات

4- مراجعه به قسمت ثبت نام در آزمون در منوي ثبت نام و انتخاب گروه آزموني مورد نظر (يکي از گروه هاي آزموني ادواري يا صنعت ساختمان يا تفاهم نامه را انتخاب نماييد)

5- طي مراحل ثبت نام با درج شماره پرونده و شناسه پرداخت مندرج در كارت اعتباري تهيه شده

6- تکمیل فرم ثبت نام در سایت مذکور با دقت و رعايت اصل صداقت ( مسئولیت صحت کلیه مندرجات تکمیل شده به عهده متقاضی می باشد. لازم به ذكر است در هرمرحله از مراحل آزمون تا زمان اخذ گواهينامه مهارت درصورتي كه خلاف اظهارات متقاضی ٬ محرز شود ثبت نام كان لم يكن خواهد شد ).

7- عکس متقاضیان برای ثبت نام باید تمام رخ ٬ پرسنلی و مربوط به سال جاری و با رعایت شئونات کامل اسلامی بوده و حجم تصویر ارسالی نباید بيشتر از 70 کیلو بایت باشد.

8- در پایان مراحل ثبت نام به متقاضیان کد رهگیری داده خواهد شد که این موضوع منحصرا نشانگر تایید پایان مراحل ثبت نام یک داوطلب است و داوطلب وظیفه دارد شناسه پرداخت و شماره پرونده ثبت نامی خود را حفظ و نگهداری نماید.

9- قبول شدگان آزمون كتبي بامراجعه به سایت ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای محل آزمون خود٬ بايد براساس برنامه اعلامي نسبت به تشكيل پرونده وحضور در جلسه آزمون عملي اقدام نمايند.

نکته مهم

داوطلبان توجه داشته باشند که تاریخ و زمان دقیق اعلام نتایج آزمون ادواری را می توانند از طریق لینک زیر ملاحظه نمایند.

تاریخ و زمان دقیق اعلام نتایج آزمون ادواری

داوطلبان آزمون ادواری می توانند از طریق تماس با تلفن ثابت  ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹ با کارشناسان تماس حاصل فرمایند تا ثبت نام در آزمون ادواری را برای ایشان انجام داده و یا به رفع هرگونه سوال و ابهام درمورد شرایط و مدارک ثبت نام بپردازند.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام آزمون ادواری/ ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون ادواری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید