مدارک لازم برای گذرنامه پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

سیم کارت عراقی برای زائران کربلا در اربعین 98

جهت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای گذرنامه پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از مدارک لازم برای گذرنامه پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ مطلع می شوید. برخی مدارک لازم برای صدور گذرنامه پیاده روی بین خانم ها و آقایان مشترک است. زائرین گرامی با در دست داشتن مدارک لازم برای گذرنامه اربعین، می توانند گذرنامه موقت دریافت نمایند.

مدارک لازم برای گذرنامه پیاده روی اربعین سال ۱۴۰۲

مدارک لازم برای گذرنامه پیاده روی اربعین سال ۱۴۰۲ ، شامل موارد زیر است:

مدارک مشترک خانم ها و آقایان برای دریافت گذرنامه

  • اصل شناسنامه و اصل کارت ملی به همراه تاییدیه ثبت احوال برای تمام متقاضیان
  • داشتن اصل آخرین گذرنامه دارای اعتبار
  • اجازه محضری برای افراد زیر 18 سال از سوی پدر و یا قیم قانونی الزامی می باشد. افراد زیر 18 سال با مراجعه به محضر و پرداخت 30 هزار تومان اجاره محضری بگیرند.
  • افراد بالای 15 سال ضمن حضور در دفتر باید شناسنامه عکس‌دار ارائه کنند.
  • افراد زیر 15 سال ضمن حضور در دفتر باید گواهی اشتغال به تحصیل، دفترچه بیمه و یا گذرنامه عکس‌دار ارائه نمایند.
  • افراد زیر 6 سال در دفاتر حاضر شوند و ارائه یک قطعه عکس الزامیست.
  • عکس بیومتریک (چهره و اثر انگشت)

نکته: برای عکس بیوتریک، آقایان بدون کلاه، عینک، کراوات، زیور آلات باشند و آرایش مو و محاسن باشند و پیشانی و گوش های آن ها مشخص باشد. همچنین رنگ لباس و زمینه آن یکسان نباشد.

خانم ها با حجاب کامل و بدون آرایش و بدون زیورآلات باشند. استفاده از روسری و یا مقنعه ساده و تیره و بیرون بودن گردی صورت الزامیست. دختران بالای 6 سال با حجاب کامل عکس خود را تهیه نمایند.

ثبت نام در سایت سماح برای دریافت گذرنامه اربعین الزامی می باشد، زائران گرامی می توانند برای ثبت نام در سایت سماح از طریق شماره تلفن های مندرج در همین صفحه با کارشناسان تماس بگیرند.

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در اطلاعیه‌ای شرایط پیش ثبت نام برای اعزام به پیاده روی اربعین را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به رغم زمان بسیار کوتاه باقی مانده تا ایام اربعین حسینی (ع)، تا این لحظه هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت مشتاقان ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نگردیده و دستورالعملی نیز برای صدور روادید ابلاغ نشده است؛ لذا با لحاظ فرصت اندک باقی مانده، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین در نظر دارد به منظور آمادگی‌های لازم، به صورت غیر حضوری موقتاً مبادرت به پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی (ع) با شرایط زیر کند:

نداشتن بیماری زمینه‌ای و تزریق هر دو دوز واکسن کرونا. (استعلام‌های لازم برای اخذ تأیید تزریق هر دو دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت به صورت سیستمی انجام خواهد شد.)

تأیید اطلاعات هویتی افراد با استعلام از سازمان ثبت احوال (مشخصات افراد در سامانه سماح نمایش داده می‌شود لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مشاهده گردید می‌بایست از طریق اداره ثبت احوال محل سکونت نسبت به اصلاح آن اقدام گردد.)

دقت در ثبت شماره صحیح گذرنامه و تاریخ انقضای آن، عدم توجه به آن موجب عدم صدور روادید می‌گردد لذا در ثبت شماره گذرنامه نهایت دقت به عمل آید. (گذرنامه می‌بایست حداقل دارای ۶ ماه اعتبار باشد.)

چنانچه تعداد افرادی که پیش ثبت نام کرده باشند بیش از ظرفیت تعیین شده توسط کشور عراق باشد، در این صورت متناسب با ظرفیت اختصاص یافته نسبت به انتخاب افراد تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد. (با این وصف تأکید می‌نمایند افرادی که قصد دارند با همدیگر اعزام شوند حتماً نسبت به ثبت نام گروهی و در قالب یک گروه اقدام کند.)

تأکید می‌کند پیش ثبت نام به صورت موقت بوده و قطعی نیست و ثبت نام قطعی زائرین منوط به مجوز و شرایط اعلامی دولت عراق خواهد بود.
پس از اعلام مجوز ثبت نام قطعی به افراد منتخب، متقاضیان می‌بایست مجدداً به سامانه سماح مراجعه کرده و نسبت تکمیل فرایند ثبت نام و پرداخت هزینه‌های مربوطه و ثبت نام قطعی اقدام کند.

تکمیل موارد ستاره دار در سامانه الزامی است.

با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی تشرف به عتبات عالیات جهت شرکت در مراسم اربعین صرفاً از طریق هوایی خواهد بود و داشتن گواهی نتیجه منفی آزمایش PCR برای مسافرت مورد نیاز است.

به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پیش ثبت نام صرفاً به صورت غیر حضوری خواهد بود.

مدارک لازم برای آقایان و دریافت گذرنامه 

  • ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت صرفاً هوشمند (کارت‌های قدیمی اعتبار ندارند) و یا موافقت‌نامه سازمان وظیفه عمومی برای مشمولان

توجه ۱: کسانی که اقدام به تعویض کارت پایان خدمت یا معافیت قدیمی به هوشمند کرده‌اند، بعد از گذشت ۲۴ ساعت از درخواست تعویض، می‌توانند با ارائه برگه ثبت درخواست تعویض کارت به افسران گذرنامه مستقر در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، درخواست صدور یا تعویض گذرنامه دهند.

توجه ۲: آقایان بالای ۵۰ سال احتیاج به ارائه کارت پایان خدمت ندارند.

  • آقایان دانشجو و یا دانش آموز برای خروج از کشور باید نامه از محل تحصیل خود دریافت کنند و آن را به سازمان وظیفه عمومی تحویل دهند.

مدارک لازم برای خانم ها و دریافت گذرنامه 

  • اجازه محضری برای بانوان متأهل از سوی همسر.

توجه ۱: خانم‌های متأهل باید به محضر مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ۳۰ هزار تومان می‌توانند اجازه محضری برای گذرنامه را دریافت کنند.

توجه ۲: بانوان مقیم خارج از کشور در صورتی که شوهر خارجی اختیار کرده باشند، نیازی به اجازه محضری همسر ندارند، همچنین اقامت با گذرنامه ایرانی قابل قبول است.

توجه ۳: بانوانی که همسر آن‌ها فوت کرده، باید اصل گواهی فوت همسر و یا اصل شناسنامه باطل شده همسر و بانوان مطلقه باید اصل طلاق‌نامه را ارائه کنند.

  • متقاضیان توجه کنند که اگر در خارج از کشور متولد شده‌اند ارائه مدرک نحوه ورود الزامی است، همچنین برای ابطال گذرنامه‌هایی که بالای یک سال اعتبار دارند، ارائه نامه از ادارات گذرنامه اجباری است.

 

از این رو افرادی که به دلایل گوناگون مانند زیارت، تفریح، کار، تحصیل و غیره قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، قبل از هر چیز باید نسبت به نام نویسی و دریافت پاسپورت اقدام نمایند. در حال حاضر، امکان ثبت نام و پیگیری گذرنامه با روش های اینترنتی هم فراهم شده است. بنابراین متقاضیان الزامی به مراجعات حضوری و اتلاف زمان و هزینه خود جهت انجام اقدامات مربوط به گذرنامه نخواهند داشت.

نحوه پیگیری گذرنامه

موضوع مهم بعدی که برای متقاضیان دریافت پاسپورت اهمیت دارد، نحوه پیگیری گذرنامه است. در واقع این افراد می خواهند بدانند که آیا پس از ثبت نام، امکان پیگیری گذرنامه  وجود دارد یا خیر. در صورتی که شرایط لازم برای پیگیری و مشاهده وضعیت ثبت و صدور پاسپورت فراهم است، این فرایند به چه صورت انجام می گیرد. در این مورد باید بگوییم که امکان پیگیری پاسپورت هم با روش های مختلف حضوری و آنلاین فراهم شده تا کاربران پس از ثبت نام گذرنامه، امکان کسب اطلاعات لازم را در مورد آن داشته باشند. این شرایط هم برای پاسپورت های بین المللی و هم گذرنامه های موقت و زیارتی ویژه اربعین فراهم است.

1. پیگیری گذرنامه از طریق اپلیکیشن پلیس من

یکی از ساده ترین روش های موجود جهت بررسی آخرین وضعیت پاسپورت، استفاده از اپلیکیشن پلیس من می باشد. این برنامه موبایلی پلیس امکان دسترسی به خدمات متعددی از جمله استعلام و پرداخت خلافی خودرو، استعلام وضعیت گذرنامه موقت  یا دائم و موارد این چنینی دیگر را به صورت آنلاین فراهم ساخته است. از این رو افرادی که جهت دریافت پاسپورت ثبت نام کرده و اقدامات لازم را انجام داده اند، با ورود به این برنامه می توانند پیگیری های لازم را انجام دهند.

 

2.پیگیری پاسپورت از طریق پست جمهوری اسلامی

 پس از این که پاسپورت شما توسط پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا صادر و چاپ می گردد، در اختیار شرکت پست قرار می گیرد. پس یکی دیگر از راه های پیگیری گذرنامه، کسب اطلاعات لازم از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران است. بدین منظور هم می توانید به سایت پست وارد شده یا پیگیری های لازم را با مراجعه حضوری به شعب این سازمان انجام دهید. استعلام وضعیت گذرنامه از طریق ورود به سایت این شرکت به نشانی اینترنتی post.ir ساده تر بوده و از طریق گزینه «رهگیری مرسولات سازمانی» در این سامانه امکان پذیر است.

3.مراجعه حضوری به شعب پلیس +۱۰

افرادی که به هر دلیل موفق به استعلام وضعیت پاسپورت خود با روش های قبل نشوند، می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ ثبت نام گذرنامه خود را پیگیری نمایند. این روش بسیار ساده بوده و با ارائه کارت ملی، آخرین اطلاعات مربوط به گذرنامه در اختیارتان قرار می گیرد.

ثبت نام گذرنامه اینترنتی چگونه است؟

گذرنامه یا پاسپورت یکی از مهم ترین مدارک بین المللی افراد محسوب می شود که برای خروج از مرزهای کشور خود و سفر به سایر کشورها، به آن احتیاج دارند. افرادی که قصد خروج از کشور با دلایل گوناگون اعم از کاری، تفریحی، زیارتی، علمی، تحصیلی و غیره را داشته باشند، قبل از هر چیز باید نسبت به ثبت نام گذرنامه اقدام کرده و این مدرک مهم را دریافت نمایند. در سال های گذشته نام نویسی برای اخذ پاسپورت تنها به شکل حضوری و با مراجعه به شعب پلیس +۱۰ امکان پذیر بود. اما اکنون شرایط تغییر کرده و به منظور تسهیل شرایط برای متقاضیان، امکان ثبت نام اینترنتی گذرنامه هم فراهم گردیده است. بسته به نوع پاسپورت، دو روش زیر جهت ثبت نام اینترنتی وجود دارد:

نام نویسی از طریق سایت epolice.ir

در صورت که تمایل به دریافت پاسپورت بین المللی یا موقت اربعین داشته باشید، می توانید از طریق این سامانه درخواست تان را ثبت کرده و اطلاعات لازم را وارد کنید. البته جهت این امر لازم است قبلا به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و احراز هویت تان را جهت ثبت نام پاسپورت بین الملل یا گذرنامه موقت انجام داده باشید. با هر بار احراز هویت در دفاتر پلیس +۱۰، تا سه سال امکان ثبت نام غیر حضوری پاسپورت در این سامانه برای شما فراهم خواهد بود.

 

ثبت نام از طریق سایت پلیس من

این سامانه جهت نام نویسی آنلاین نوع جدیدی از گذرنامه یعنی پاسپورت زیارتی در نظر گرفته شده که تنها برای زیارت عتبات عالیات مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که گذرنامه خود را صرفا جهت زیارت عتبات و عالیات لازم داشته باشند، می توانند با مراجعه به سایت پلیس من اقدامات لازم را انجام دهند. ثبت نام گذرنامه از نوع زیارتی دارای اعتبار ۵ ساله بوده، نیاز به پرداخت هزینه کم تری داشته و در زمان کوتاه تری صادر می شود.

گذرنامه موقت برای سفر به اربعین

طی سال های اخیر، افراد زیادی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کرده و بدین منظور اقدام به دریافت پاسپورت می کنند. با توجه به این که تنها هدف این افراد از دریافت گذرنامه شرکت در راهپیمایی اربعین است، نوع جدید از پاسپورت با عنوان گذرنامه موقت برای آن ها صادر می شود. این گذرنامه ها تنها یک سال اعتبار داشته و دارای محدودیت مکانی و زمانی هستند. به عبارت دیگر، امکان استفاده از آن ها تنها در ایام اربعین و برای سفر به عتبات عالیات در کشور عراق وجود دارد. منتهی هزینه آن ها یک دهم هزینه دریافت پاسپورت بین الملل بوده و در زمان کوتاه تری به دست زائران خواهند رسید. از این رو گزینه ای کامل مناسب برای افرادی محسوب می شوند که تنها به قصد شرکت در پیاده روی اربعین حسینی قصد اخذ پاسپورت را داشته باشند.

 

اخذ گذرنامه موقت به صورت آنلاین

افرادی که تمایل به دریافت پاسپورت های موقت ویژه اربعین داشته باشند، می توانند با دو روش مختلف ثبت نام شان را انجام دهند. این موارد شامل استفاده از سایت اینترنتی تعیین شده بدین منظور و روش حضوری می باشد. سایت در نظر گرفته شده جهت ثبت نام گذرنامه های موقت، سامانه اینترنتی epolice.ir می باشد. از این رو متقاضیان باید به سایت مذکور وارد شده و از همان صفحه اصلی، گزینه «درخواست صدور برگه تردد اربعین» را انتخاب نمایند. به این ترتیب،‌ وارد مراحل ثبت نام این نوع پاسپورت گردیده و می توانید درخواست تان را به صورت غیر حضوری، ثبت کنید.

دریافت پاسپورت به صورت حضوری

روش بعدی که جهت دریافت گذرنامه موقت وجود دارد، مراجعه حضوری به شعب پلیس +۱۰ می باشد. متقاضیانی که به هر دلیل امکان استفاده از سامانه مذکور را نداشته باشند، با مراجعه به دفاتر پلیس امکان ثبت درخواست حضوری جهت اخذ پاسپورت های موقت ویژه اربعین را خواهند داشت. در این روش هم پس از ثبت درخواست و ارائه مدارک لازم، پاسپورت موقت برای شما صادر شده و حداقل طی ۲۴ ساعت به دست تان خواهد رسید.

همانطور که دیدید در این مطلب به بررسی گذرنامه و امور مربوط به آن پرداختیم. در صورتی که نکته و یا سوالی در این زمینه داشتید با کارشناسان همراه مشاور تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای گذرنامه پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید