لیست بیماری های معافیت پزشکی چشم 98 – 99

معافیت پزشکی

جهت مشاوره در زمینه لیست بیماری های معافیت پزشکی چشم 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در مورد لیست بیماری های معافیت پزشکی چشم 98 – 99 ، می توان معافیت از خدمت سربازی را در مورد بیماری های هیپرمتروپی با سیکلوپلژی کامل ، میوپی با سیکلوپلژی کامل ، آستیگماتیسم ، فقدان یک چشم ، ناخنک ، لک مرکزی قرنیه و … به صورت معافیت دائم و موقت در ادامه توضیح داد . مشمولانی که می خواهند تقاضای معافیت پزشکی دهند ، قدم اولیه بایستی به دفتر پلیس + 10 مراجعه نمایند . اوراق مربوط به معافیت پزشکی را تکمیل نمایند . به پزشکان که از طریق پلیس + 10 معرفی می گردد مراجعه نمایند . واکسیناسیون را انجام دهند . و مدارک تکمیل شده را به دفاتر مربوطه تحویل نمایند .

در مورد معافیت پزشکی ، شورای پزشکی اظهارنظر می کند . و مشمول به رای شورای عالی پزشکی نمی تواند اعتراض نماید . رای شورای عالی ، قطعی و لازم الاجراست . همه بیماری های مربوط به چشم و عوارض بینایی قابل بررسی در حین تحصیل نیستند . برای بیماری های چشم که در حین تحصیل قابل بررسی باشند می توان به سایت نظام وظیفه قسمت رقوانین و مقررات لینک معافیت پزشکی مراجعه نمود .  مقطع تحصیلی ، مدرک تحصیلی در صدور معافیت دائم و موقت پزشکی در مورد تعدادی از بیماری های چشم تاثیر گذار است . 

معافیت پزشکی چشم  در مورد بیماری هیپرمتروپی با سیکلوپلژی کامل سال 98 

هیپرمتروپی به معنای دوربینی چشم می باشد و میوپی به معنای نزدیک بینی است . اگر هیپرمتروپی برای یک چشم بیش از 6 دیوپتر باشد ، معافیت دائم دارد . اما مشمولینی که هیپرمتروپی بیش از 8 را داشته باشند و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر باشند ، معافیت دائم دارد .

اگر هیپر متروپی برای هریک از چشم ها بین 3 تا 6 دیوپتر باشد ، معاف از خدمات رزمی دارد . اما برای هیپرمتروپی بین 3 تا 8 دیوپتر هر یک از چشم ها برای مدرک کارشناسی و بالاتر معاف از رزم دارد . اگر هیپرمتروپی و میوپی با آستیگماتیسم همراه باشد در محاسبه ، مجموع آن ها در یک چشم در نظر گرفته می شود .

معافیت پزشکی چشم در مورد بیماری میوپی با سیکلوپلژی کامل سال 98 

میوپی به معنی نزدیک بینی می باشد . اگر میوپی برای یک چشم بیش از 6 دیوپتر باشد ، معافیت دائم دارد . و اگر میوپی بیش از 8 دیوپتر باشد یرای یک چشم و  شخص دارای مدرک کارشناسی و بالاتر باشد ، معافیت دائم دارد . اگر میوپی از 3 تا 6 دیوپتر برای هریک از چشم ها باشد ، معاف از خدمات رزمی دارد .

برای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر برای هریک از چشم ها ، میوپی از 3 تا 8 دیوپتر معاف از خدمات رزمی می باشد . اگر هیپر متروپی و میوپی با آستیگماتیسم همراه باشد ، در محاسبه ، مجموع آنها در یک چشم در نظر گرفته می شود . 

معافیت پزشکی چشم در مورد بیماری آستیگماتیسم ساده ، مرکب یا مخلوط با سیکلوپلژی کامل  سال 98

اگر چشم را یک عدسی کروی در نظر بگیریم . اگر این عدسی از حالت کروی خارج شود و حالت بیضوی پیدا کند . در این صورت دارای دو کانون خطی به جای یک کانون نقطه ای خواهند شد . در این صورت تصاویر چه نزدیک باشد و چه دور ، تار می شوند .

بنابراین کسانی که چشم های آستیگماتیسم دارند ، اشیای دور و نزدیک را تار می بینند . که علت آن غالبا نامنظمی شکل و انحنای قرنیه است . و گاهی علت آن نامنظمی شکل و انحنای لنز که در پشت عنبیه قرار دارد می باشد . آستیگماتیسم به 3 شکل وجود دارد ، آستیگمات ساده ، مرکب و مخلوط .

اگر مجموع دیوپتر آستیگمات ساده ، مرکب یا مخلوط برای یک چشم بالای 5 باشد معافیت دائم دارد . برای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر که می خواهند معافیت دائم بگیرند ، بایستی مجموع دیوپتر آستیگمات ساد ، مرکب و مخلوط بالای 7 باشد .

و آستیگمات ساده ، مرکب  یا مخلوط از 3 تا 5 دیوپتر هریک از چشم ها معاف از خدمات رزم دارد . برای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر ، آستیگماتیسم ساه ، مرکب یا مخلوط از 3 تا 7 دیوپتر هر یک از چشم ها ، معافیت از رزم دارد . 

معافیت پزشکی چشم در مورد بیماری ناخنک پیشرفته سال 98

ناخنک پیشرفته که تا مرکز قرنیه پیشرفت نموده باشد و با چشم غیر مسلح دیده شود . اگر در دو چشم با اختلال در میدان بینایی همراه باشد معافیت دائم دارد . و برای مدرک کارشناسی و بالاتر معاف از خدمات رزمی دارد . اگر ناخنک پیشرفته در یک چشم باشد ، معاف از خدمات رزمی دارد .  

در مورد معافیت پزشکی چشم و عوارض بینایی می توانید به سایت نظام وظیفه به نشانی vazifeh . police .ir مراجعه نمایید از قسمت قوانین و مقرارت لینک معافیت های پزشکی ، سایر معافیت های مربوط به بیماری چشم را مشاهده نمایید . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جهت مشاوره در زمینه لیست بیماری های معافیت پزشکی چشم 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید