برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد؟

برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد؟

جهت مشاوره در زمینه برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شاید بتوان گفت رشته پزشکی پرطرفدارترین رشته در گروه علوم تجربی است. بسیاری از دانش آموزان رویای پزشک شدن را در سر می پرورانند و آرزوی خیلی از خانواده ها پزشک شدن فرزندشان است. واقعیت این است که قبولی در رشته پزشکی کار راحتی نیست. کسی که پزشک شدن برایش فقط رویا نیست بلکه هدفش تحصیل در این رشته است؛ باید تمام تمرکز و تلاش خود را وقف این مسیر نماید. برنامه ریزی درست، مشاوره دقیق، صبر، مطالعه و تلاش فراوان فرد میتواند نتیجه شیرین قبولی پزشکی را برایش رقم بزند. هرچند مسیر همواری پیش رو نیست اما بزرگی می گوید بیشتر رویاها با شک از بین رفته اند نه شکست! پس به خودتان و رویاهایتان ایمان داشته باشید. حتی کسانی هستند که در سنین بالا تلاش خود را برای پزشکی شروع می کنند و موفق هم می شوند. پس قبولی در رشته پزشکی در سن بالا هم امکان پذیر است و اراده شما اولین و مهمترین شرط موفقیت در این مسیر خواهد بود.

برای قبولی در رشته پزشکی چه رتبه ای لازم است؟

برای قبولی در رشته پزشکی در کشور باید به رتبه های زیر 1600 فکر کنید. بدیهی است که رتبه های برتر کنکور اکثرا به پزشکی روی می آورند پس رقابت در این رشته کار افراد با انگیزه ای است که برای هدفشان مبارزه می کنند.

ضرایب دروس کنکور برای رشته پزشکی

هرچند در کنکور تجربی دروس زیست شناسی و شیمی از اهمیت بالاتری برخوردارند اما نباید از دروس ریاضی و فیزیک هم غافل شد زیرا با توجه به ضرایبشان در کنکور، برای کسب نتیجه بهتر بسیار موثر است.

پزشکی در زیرگروه 1 رشته تجربی قرار دارد که ضرایب دروس آن به شرح زیر است :

درس تخصصی ضریب
زمین شناسی 0
ریاضیات 2
زیست شناسی ۴
فیزیک 2
شیمی 3
دروس عمومی ضریب
زبان و ادبیات فارسی ۴
فرهنگ و معارف اسلامی ۳
زبان عربی ۲
زبان انگلیسی ۲

بازار کار پزشکی

پزشکی جزو رشته هایی است درآمد بالایی در همه جای دنیا علی الخصوص در ایران دارد. در واقع رنج و تلاشی که برای قبولی و تحصیل در رشته پزشکی می کشید، علاوه بر شخصیت اجتماعی و شغل ارزشمند و نوع دوستانه، رفاه مادی را نیز به دنبال دارد. کمتر پزشکی را بیابید که خانه و اتومبیل خوب و زندگی راحتی نداشته باشد. پس در زمینه بازار کار چه در ایران و چه خارج از کشور جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و زحمت هایتان به هدر نخواهد رفت.

چگونه در رشته پزشکی قبول شویم؟

بعد از تصمیم قاطع برای قبول شدن در رشته پزشکی، شاید مهمترین سوال این باشد که چگونه باید در رشته پزشکی قبول شد؟ همان طور که گفته شد تلاش و پشتکار و اراده قوی مهمترین شرط است اما باید دانست در چه مسیری قرار است قدم بگذاریم. اگر راه را درست نشناسیم و برنامه ریزی و مطالعه و ارزیابی را در چارچوب درستش انجام ندهیم، ممکن است با وجود تلاش زیاد به نتیجه مطلوب نرسیم. در واقع باید بدانیم برای قبولی در رشته پزشکی چگونه درس بخوانیم تا زحماتمان به هدر نرود. این امر علاوه بر فکر و بررسی به استفاده از تجربه های دیگران و مشورت با افراد آگاه امکان پذیر است.

از فرصت هایتان استفاده کنید. گاهی چند ساعت منتظر یک معلم خوب یا فرد با تجربه بودن ارزش آن را دارد تا یک راهنمایی درست و ارزشمند بدست آورید. خودتان را محدود نکنید اگر حس می کنید روشی خاص یا برنام ریزی غیر از روشهای دیگران به شما در رسیدن به هدف کمک می کند از انتخاب آن نترسید. البته بهتر است قبل از عمل کردن با یک فرد با تجربه مشورت نمایید. البته این بدان معنی نیست که روشهای تجربه شده را نادیده بگیرید. خیلی هم وسواس به خرج ندهید. اگر توانایی انجام این کار را درخود می بینید کار درست را شروع کنید. منتظر زمان خاصی هم نباشید. اگر قرار باشد تنها در زمانهایی که حس و حال خوبی دارید کار کنید؛ نمی توانید کار زیادی در زندگی انجام دهید. اگر تصمیمتان جدی است از هم اکنون پیشوند دکتر را برای اسمتان تصور کنید.

آینده از آن شماست …

جهت مشاوره در زمینه برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید