قانون جدید کسری خدمت ایثارگران ۱۴۰۲

قانون جدید کسری خدمت ایثارگران

جهت مشاوره در زمینه قانون جدید کسری خدمت ایثارگران ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

قانون جدید کسری خدمت ایثارگران برای سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد. در این مقاله از جزئیات کامل قانون جدید کسری خدمت ایثارگران مطلع می شوید. ابطال قانون احتساب خدمت داوطلبانه حضور در جبهه کارکنان وظیفه و پایور اعلام شد. خبر دیوان عدالت اداری درمورد قانون احتساب حضور در جبهه کارکنان وظیفه و پایور منتشر شد. دیوان عدالت اداری قانون احتساب سه چهارم خدمت کارکنان وظیفه و پایور (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی) در مناطق جنگی به عنوان خدمت داوطلبانه را باطل کرد. ریاست اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره زمان کسری خدمت سربازی ایثارگری و جانبازی توضیحاتی داد. مشمولان خدمت سربازی می توانند درصورت وجود هرگونه ابهام و سوال در زمینه قوانین کسر خدمت در سال ، از طریق شماره تلفن های مندرج در همین صفحه با سامانه صدای مشاور تماس بگیرند. کارشناسان نظام وظیفه این سامانه پاسخگوی تمامی سوالات داوطلبان خواهند بود.

قانون جدید کسری خدمت ایثارگران در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳

پیرو قانون جدید کسری خدمت ایثارگران در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، احتساب سه چهارم خدمت کارکنان وظیفه و پایور (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی) در مناطق جنگی به عنوان خدمت دواطلبانه باطل شده است. به این صورت که تسهیلات ایثارگری کارکنان با استفاده از آن مشروط به داشتن حضور داوطلبانه در جنگ است، برای این افراد حذف می شود.

لازم به ذکر است که با ابطال اين قانون استفاده از سهميه رزمندگان توسط خانواده اين ايثارگران در كنكور يا آزمون وكلا كه مشروط به چند ماه حضور داوطلبانه در جبهه است غير ممكن است. با توجه به نزديک شدن زمان ثبت نام در كنكور99 و رفع دغدغه ايثارگران كاركنان وظيفه و پايور، ديوان عدالت اداري اين قانون را به حالت قبل برگرداند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد، ملاک برای اعمال کسر خدمت سربازی ایثارگری برای سربازان تنها حضور در جبهه آن هم در زمان جنگ و همچنین حضور در مناطق جنگی است.

قانون جدید کسری خدمت ایثارگران

اخیرا سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح، درمورد کسر خدمت سربازی ایثارگری اعلام کرد، به ازای هر ماه جبهه یا هر درصد جانبازی، 12 روز از مدت خدمت سربازی هر سرباز کسر خواهد شد. مشمولانی که از تاریخ 27 مرداد 67 یا همان تاریخ پایان جنگ در برخی از شهر‌های استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه حضور داشتند، 80 درصد سابقه ایشان محاسبه خواهد شد. افرادی که از سال 59تا تاریخ 27 مرداد67 در مناطق جنگی حضور داشته اند، 100درصد سابقه آنها برای کسر خدمت محاسبه خواهد شد.

قانون کسر خدمت فقط برای یک فرزند از یک خانواده اعلام شده و اگر برادر یک سرباز مشمول، مدتی از این کسری استفاده کرده باشد، آن سرباز دیگرامکان استفاده از قانون کسر خدمت را ندارد.

فرزندان چند قلو می توانند قانون کسر خدمت را بین خودشان تقسیم کنند. یعنی اگر یک برادر نصفی از مدت زمان کسر خدمت پدرش را استفاده کرده باشد، برادر دوقلوی دیگر می تواند نصف دیگر را برای کسر خدمت خود استفاده نماید.

مشمولان خدمت سربازی می توانند درصورت وجود هرگونه ابهام و سوال در زمینه قوانین کسر خدمت در سال 98 ، از طریق شماره تلفن های مندرج در همین صفحه با سامانه صدای مشاور تماس بگیرند. کارشناسان نظام وظیفه این سامانه پاسخگوی تمامی سوالات داوطلبان خواهند بود.

جهت مشاوره در زمینه قانون جدید کسری خدمت ایثارگران ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
1 دیدگاه برای “قانون جدید کسری خدمت ایثارگران ۱۴۰۲”
  1. سلام پدرم در سال 67تا69در منطقه عملیاتی شهرستان دزفول خدمت کرده آیا کسری خدمت تعلق میگیره یا نه؟!

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید