فرمول محاسبه درصد ایثارگری در کنکور ۱۴۰۲

فرمول محاسبه درصد ایثارگری در کنکور

جهت مشاوره در زمینه فرمول محاسبه درصد ایثارگری در کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

فرمول محاسبه درصد ایثارگری در کنکور یک روش برای کسانی است که دارای سهمیه ایثارگری می باشند و تمایل دارند که با استفاده از سهمیه خود در دانشگاه های بهتر و رشته های مناسب تر پذیرش شوند. در این مقاله فرمول محاسبه درصد ایثارگری و روش اعمال آن را برای شما آورده ایم.

https://www.instagram.com/moshaver_24/

 درصد ایثارگری در کنکور چگونه محاسبه می شود

به این سوال که درصد ایثارگری در کنکور چگونه محاسبه می شود و فرمول محاسبه درصد ایثارگری کدام است می توان اینگونه پاسخ داد که؛ برای هر داوطلب بر اساس نوع ایثارگری چندین سهمیه وجود دارد. محاسبه سهمیه ایثارگری برای داوطلبان با دارا بودن شرایط زیر اعمال می شود.

  • خانواده شهدا ( همسر فرزند شهدا و مفقود الاثر )
  • آزادگان ( همسر و فرزندان آن ها )
  • جانبازان با 25 درصد جانبازی و بالاتر ( جانبازان و همسر و فرزندان آن ها )
  •  جانبازان با 25 درصد جانبازی و پایین تر ( جانبازان و همسر و فرزندان آن ها )

نحوه اعمال سهمیه و محاسبه درصد ایثارگری در کنکور برای داوطلبان با هر یک از سهمیه های فوق متفاوت می باشد . داوطلبان با داشتن شرایط همسر و فرزندی برای استفاده از سهمیه شهدا،  آزاداگان، جانبازان بالای 25 درصد، زیر 25 درصد و 5 درصد می توانند از درصد سهمیه ایثارگری استفاده نمایند و با ارائه مدارک این سهمیه برای آن ها اعمال خواهد شد.

داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که فرمول محاسبه درصد ایثارگری در کنکور به این صورت است که با یکدیگر مقایسه می شوند و در گروه خود بررسی خواهند شد.

بنیاد جانبازان برای رفاه حال دانش آموزان و متقاضان خانواده شهید و ایثارگر این سهمیه را قرار داده و از سال های پیش در کشور اعمال می شود.

تاثیر سهمیه ایثارگری 25 درصد درکنکور ۱۴۰۲

 یکی از روش های فرمول محاسبه درصد ایثارگری تاثیر سهمیه ایثارگری  25 درصدی در کنکور  می باشد که بسیار حائز اهمیت است و داوطلبان با داشتن سهمیه 25 درصدی می توانند با رتبه بیشتر در دانشگاه دلخواه پذیرش شوند. این سهمیه برای داوطلبان با درصد جانبازی و ایثاگری 25 درصد و بالاتر ( همسر و فرزندان آن ها ) خاواده شهدا ( همسر و فرزند شهید ) مفقود الاثر ( همسر و فرزند ) و آزادگان ( همسر و فرزند آن ها ) می باشد. فرمول محاسبه درصد ایثارگریبه این صورت است که این سهمیه 25 درصد ظرفیت کد رشته محل انتخابی را به خود اختصاص می دهد. در واقع 25 درصد ظرفیت هر دانشگاه به این دسته از داوطلبان اختصاص دارد. این فرایند با توجه به ظرفیت رشته انتخابی و کسب حد نصاب نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد اعمال می شود.

ظرفیت اختصاص داده شده به هر کد رشته 25%
نمره حد نصاب با توجه به آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد 70%

تاثیر سهمیه ایثارگری 5 درصد درکنکور ۱۴۰۲

در این قسمت به بررسی تاثیر سهمیه ایثارگری 5 درصد در کنکور می پردازیم. سهمیه 5 درصد برای داوطلبان با سهمیه جانبازای زیر 25 و همسر و فرزندان آن ها و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

در سهمیه ایثارگری 5 درصدی، 5 درصد از ظرفیت رشته در هر رشته محل ( در صورت داشتن ظرفیت در آن رشته )  به داوطلبان دارای این سهمیه اختصاص می یابد. کسب حد نصاب 75 درصد نمره اخرین فرد قبولی در سهمیه ازاد برای داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی لازم می باشد.

داوطلبان می توانند برای آگاه ببشتر از فرمول محاسبه درصد ایثارگری روی لینک زیر کلیک کرده و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را دانلود نمایند.همچنین می توانید از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org را در زمان انتشار، دانلود نمایید. در صورت وجود سوال در این زمینه و برای آگاهی از فرمول محاسبه درصد ایثارگری خود می توانند با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایند.

ظرفیت اختصاص داده شده به هر کد رشته  % 5
نمره حد نصاب با توجه به آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد  % 75

آخرین رتبه قبولی با سهمیه ایثارگری

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد، ایثارگران با درصد سهمیه ایثارگری 25 درصد و بالاتر، کسب حد نصاب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حد نصاب نمره رزمندگان 75 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل ضروری بوده و رتبه قبولی با سهمیه ایثارگری محسوب می شود. برای اطلاع از فرمول محاسبه درصد ایثارگری در کنکور ۱۴۰۲ توجه به جدول زیر می تواند برای شما مفید باشد.

 آخرین رتبه قبولی پزشکی سهمیه ایثارگران 5 درصدی روزانه 

رتبه درسهمیه 5 درصدی رتبه کشوری دانشگاه محل قبولی
707 5185 دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
692 5082 دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
655 4801 دانشگاه علوم پزشکی جهرم
557 4026 دانشگاه علوم پزشکی فسا
251 1948
        دانشگاه علوم پزشکی یزد

 داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگری می باشند برای موفقیت در انتخاب رشته و آگاهی از فرمول محاسبه درصد ایثارگری، می توانند با مجموعه صدای مشاوران تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از مشاوران این مجموعه دریافت نمایند

جهت مشاوره در زمینه فرمول محاسبه درصد ایثارگری در کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
16 دیدگاه برای “فرمول محاسبه درصد ایثارگری در کنکور ۱۴۰۲”
  1. با سلام
    من پدرم 15 درصد جانبازی داد و یکبار هم برای ارشد امتحان دادم و از سهمیه استفاده کردم الان میتونم برای کارشناسی هم استفاده کنم؟ ممنون میشم جواب سوالم رو بدین

    • سلام دوست محترم ایا شما قبلا در مقطع کارشناسی از سهمیه استفاده کرده اید؟

  2. سلام
    پدر من کارت ایثار داره و ۲۰ ماه خدمت سربازی در منطقه جنگی رو داره اما داوطلابانه نبوده و سرباز بوده میخواستم ببینم میتونم از این برای کنکور استفاده کنم ؟؟؟

  3. سلام
    من سهمیه پنج درصدی دارم . یه عده میگفتن ممکنه تعداد نفرات در سهمیه پنج درصدی بیشتر از سرکت کنندان بدون سهمیه باشه و رتبه به جای این ک کم بشه زیاد تر بشه … همچین چیزی ممکنه؟ ینی ممکنه من سهمیه رو اعمال کنم و به ضررم بشه؟

  4. سلام و خداقوت بهتون. ببخشید اگر کسی با سهمیه 5٪ یه رشته شبانه قبول شده باشه اما بعد ثبت نام انصراف داده باشه، میتونه در کنکور 1400 از سهمیه ش مجددا استفاده کنه برای دوره های روزانه؟ ممنون میشم جواب بدید خیلی ضروریه.

    • سلام دوست محترم در دفترچه ثبت نام امسسال کامل توضیح داده شده

  5. سلام من پدرم کارمند سپاه بوده و اسارت کشیده به تازگی کارت گرفته الان توی کارت فقط اعداد و حروف هست برای کد حالا نمیدونم برای ویرایش ارشد چجوری استفاده کنم 12 رقم نیست و نمیدونم برای مشاوره درست چکار کنم

  6. سلام پدر من 6 ماه جبهه داره ولی ننوشته داوطلبانه یا نه. میخواستم بدونم توی آزمون های مختلف بهم سهمیه 5 درصد تعلق میگیره یا باید 3/4 این 6 ماه حساب بشه یعنی 4 ماه و نمیتونم استفاده کنم؟

  7. سلام وقت بخیر. پدر من جانباز ۳۵درصد هستن و 47ماه سابقه جبهه دارن که از این مدت ۲۷ماه اسیر بودن
    میخواستم بدونم من میتونم تو آزمون بچه های جانباز ۷۰درصد شرکت کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

  8. این جمله معنیش چیه ؟ حدنصاب نمره برای این داوطلبان 75 درصد نمره گزینش ازاد در رشته محل مورد نظر است . من متوجه نمیشم

  9. سلام
    من چجوری میتونم درصد تعلق گرفته به پدرم که ۲۵ ماه جبهه بوده رو بفهمم

  10. سلام وقت بخیر
    پدرم 11 ماه در جبهه بودن که 8 ماه رو بعنوان داوطلبانه واسشون لحاظ کردن، آیا من میتونم از سهمیه 5% استفاده کنم؟ با اعمال اون سهمیه دیگه نمیتونم از سهمیه منطقه 2 هم استفاده کنم؟

  11. نحوه محاسبه سهمیه ۵ درصد در کنکور چطوریه؟؟ یکی از مشاورا بهم گفتن که رتبه کلی تقسیم بر ۵ میشه و هر عددی بدست آمد با گروه بچه هایی که سهمیه ۵ درصد دارن مقایسه میشی… یعنی دو بار سهمیه رتبت کم میکنه

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید