ظرفیت پذیرش آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 99 – 1400

ظرفیت پذیرش آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 99 - 1400

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 99 – 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله ظرفیت پذیرش آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 99 – 1400 و همچنین ضوابط و شرایط پذیرش دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ظرفیت پذیرش آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم

آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم هر ساله به صورت هماهنگ در سطح کشور و در ابتدای تابستان برگزار می‌شود.
این آزمون را می‌توان آزمون سنجش استعداد خلاقیت و هوش دانش آموزان نامگذاری کرد. قبولی دانش آموزان در این آزمون تنها بر حسب نتیجه این آزمون مشخص خواهد شد.
اعلام نتایج این آزمون نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام آزمون سنجش استعداد و هوش تیزهوشان اعلام می شود.
زمان اعلام این نتایج معمولا در نیمه اول شهریور ماه می باشد.
پس از اعلام نتایج آزمون ، پذیرفته شدگان می توانند جهت ثبت نام به مدرسه مربوطه مراجعه نمایند.
توجه: بر اساس دفترچه ثبت نام آزمون مدارس استعدادهای درخشان هیچ نیست ذخیره‌ای برای قبول شدگان اعلام نخواهد شد.

ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 99 – 1400

  1. ظرفیت پذیرش دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان در هر شهرستان با در نظر گرفتن مناطق تحت پوشش و بر اساس پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان و با تایید سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تعیین شده است. که در هنگام ثبت‌نام الکترونیکی از طریق سامانه ثبت نام به اطلاع داوطلبان می رسد.
  2. پذیرش دانش آموزان شرکت کننده در آزمون برای ورود به دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان ، صرفا بر اساس نتیجه سنجش داوطلبان و برای دوره دوم استعدادهای درخشان و بر اساس رتبه مبتنی بر امتیاز کل آزمون ورودی خواهد بود.
  3. با توجه به ضوابط خاص نقل و انتقال در مدارس استعدادهای درخشان لازم است داوطلبان دبیرستانهای استعدادهای درخشان موردنظرشان را با توجه به محل سکونت خود در سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ و با عنایت به منطقه ناحیه آموزش و پرورش محل استقرار مدارس استعدادهای درخشان انتخاب کند.
  4. در شهرستان هایی که دارای چند دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان هستند داوطلبان می توانند حداکثر ۳ دبیرستان دوره اول استعدادهای در خشان هر سه در یک شهرستان واحد و در شهرستان‌های که دارای چند دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان هستند داوطلبان در انتخاب مدرسه خود در سطح شهرستان اختیار کامل دارند و هر داوطلب می‌تواند حداکثر ۳ دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان را به ترتیب اولویت در برگ تقاضا نامه خود انتخاب نمایید ضمن داوطلبان آزمون ورودی دوره دوم متوسطه در اولویت های انتخابی خود در زمان ثبت نام در آزمون صرفا مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی هستند.

 اگر به دنبال اطلاعات تخصصی و مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم هستید ؛ می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاورین مرکز صدای مشاوران تماس گرفته و از آخرین اخبار مطلع شوید.

ظرفیت پذیرش آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 99 - 1400

نکات مهم جهت ظرفیت پذیرش آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 99 – 1400

توجه:

حوزه امتحانی داوطلبان سنجش هفتم ، با آزمون ورودی پایه دهم بر اساس منطقه آموزشی محل تحصیل سال تحصیلی 98 – 99 آنها تعیین خواهد شد .

در شهرهایی که دارای چند ناحیه و منطقه می‌باشند ضروری است داوطلبان نسبت به انتخاب دبیرستان های مورد نظر در نواحی و مناطق همجوار اقدام نمایند زمان بعد از قبولی داوطلب در منطقه مورد تقاضا و انتقال به سایر مناطق ممنوع می باشد.

توجه:

در صورت انتخاب مدارس دوره اول متوسطه شهرهای مختلف یک استان در اولویت های سه گانه فقط شهر و مجلس هایی که به عنوان اولویت اول انتخاب شده است ملاک پذیرش و عدم پذیرش داوطلب خواهد بود.

توجه :

سنجش داوطلبان مدارس ایرانی خارج از کشور صرفاً در حوزه های سنجش که مرکز امور بین‌الملل مشخص می نماید انجام خواهد شد در صورت انتخاب مدارس دوره دوم متوسطه شهرهای مختلف استان یا رشته‌های تحصیلی متفاوت در اولویت های سه گانه فقط شهر مدرسه و رشته به عنوان اولویت اول انتخاب شده است ملاک قبولی یا عدم قبولی داوطلب خواهد بود.

توجه :

پذیرش نهایی دانش آموز در دبیرستان های دوره دوم استعداد های درخشان برای رشته های تحصیلی علوم تجربی ریاضی فیزیک ادبیات و علوم انسانی و سمپاد مهارتی منوط به کسب شرایط احراز رشته مطابق آیین‌نامه هدایت تحصیلی است ضمن تغییر رشته پذیرفته شدگان در دبیرستان های دوره دوم استعدادهای درخشان در سال اول پذیرش ممنوع بوده و در سال بعد علاوه بر کسب حداقل امتیاز قبولی رشته مورد نظر در آزمون ورودی دارا بودن شرایط و ضوابط تغییر رشته تحصیلی الزامی است.

توجه :

در صورت عدم احراز شرایط ثبت نام در رشته تحصیلی مورد تقاضای دانش آموز مطابق ضوابط هدایت تحصیلی قبولی داوطلب در آزمون لغو بی اثر خواهد بود

توجه :

در مواردی که تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون متقاضی یک رشته تحصیلی در هر یک از دبیرستان های دوره دوم استعداد های درخشان کمتر از حد نصاب مورد نیاز بوده یا نمرات آنان کمتر از حد قابل قبول باشد تشخیص سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اسامی قبول شدگان رشته تحصیلی در مدرسه مذکور کمتر از ظرفیت اعلام شده تعیین و با هماهنگی استان را در نظر گرفتن سایر شرایط حداکثر معادل ظرفیت کاسته شده از آن رشته به ظرفیت پذیرش رشته های دیگر افزوده خواهد شد.

 

 

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 99 – 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید