شهریه دانشگاه دولتی روزانه مغایر با قانون 98

شهریه دانشگاه دولتی روزانه مغایر با قانون

جهت مشاوره در زمینه شهریه دانشگاه دولتی روزانه مغایر با قانون 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 

شهریه دانشگاه دولتی روزانه مغایر با قانون در سال 98 اعلام شد. دریافت شهریه از دانشجویان مهمان دوره روزانه با قانون مغایرت دارد. به این دلیل اینکه تحصیل در دوره های دانشگاه های دولتی روزانه رایگان است و دانشجویان باید از بورسیه دولتی استفاده کنند، هیات عمومی دیوان عدالت اداری با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی دریافت شهریه توسط دانشگاه دولتی روزانه مغایر با قانون بوده و نیاز به دریافت مجوز دارد. در این مقاله از جزئیات کامل خبر ممنوعیت دریافت شهریه دانشگاه دولتی روزانه برای دانشجویان مهمان مطلع می شوید.

شهریه دانشگاه دولتی روزانه مغایر با قانون در سال 98 

پیرو رای صادر شده از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، پرداخت شهریه به دانشگاه دولتی روزانه مغایر با قانون می باشد. با ارجاع به مفاد رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مقرره ماده و تبصره های مربوط به آئین نامه مهمانی و انتقال دانشجویان مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری که متضمن جواز دریافت شهریه توسط دانشگاه های دولتی روزانه از دانشجویان مهمان دوره روزانه است، مغایر با قانون و خارج از حدود اختیارات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می باشد.

به استاد بندهای قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران، تحصیل در دوره های روزانه دانشگاه های دولتی برای دانشجویان رایگان است. همچنین با عنایت به اینکه پیرو حکم ماده 4 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب و ماده 60قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ، دریافت هرگونه هزینه تحت عنوان شهریه دانشگاه روزانه و دریافت وجه توسط دستگاه های اجرایی نیاز به حکم یا جواز قانونگذار دارد. 

دانشجویان دانشگاه دولتی روزانه می توانند برای ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه دولتی روزانه (مهمان دوره روزانه) و اطلاع از اخبار مربوط به قعطی شده عدم پرداخت شهریه و تحصیل رایگان، می توانند با سامانه صدای مشاور تماس حاصل فرمایند.

شهریه دانشگاه دولتی روزانه مغایر با قانون 98

 نقل و انتقالات دانشگاه دولتی روزانه 

ثبت نقل و انتقالات و درخواست مهمان دانشگاه دولتی روزانه در سال 98 از طریق سامانه ثبت نام انجام می شود. بنابراین ابتدا وارد سامانه ثبت نام و درخواست مهمان شده و انتقال خود را نهایی کنید. بعد از انجام ثبت، دانشگاه مبدا فرصت بررسی اطلاعات دانشجو و اعلام رای را خواهد داشت.

دانشگاه مقصد تا مرداد 98 فرصت بررصی درخواست متقاضیان را دارد. در صورتی که درخواست شما از سوی دانشگاه مبدا یا مقصد رد شد ، دلایل اعلام می شود. برای کسب اطلاع از شرایط آئین نامه درخواست میهمان و انتقال دانشگاه دولتی روزانه و ممنوعیت دریافت شهریه دانشگاه دولتی روزانه که مغایر با قانون در سال 98 است، با شماره تلفن های موجود در همین صفحه تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه شهریه دانشگاه دولتی روزانه مغایر با قانون 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
2 دیدگاه برای “شهریه دانشگاه دولتی روزانه مغایر با قانون 98”
  1. دانشجویان روزانه چون تعهد خدمت دارند در صورت انتقالی و مهمانی هم پرداخت شهریه آنها غیر قانونی است . متاسفانه دانشگاهها به این دانشجویان به عنوان منبع درامد نگاه میکنند .
    رای دیوان باید اشاره به جدیدترین آیین نامه که مصوب سال 92 و در ماده 17 آن به پرداخت کردن شهریه دانشجویان روزانه مهمانی و انتقالی اشاره کرده می پرداخت
    متاسفانه دانشگاههای استان مرکزی به این رای عمل نمیکنند چرا که آیین نامه سال 89 بعد از دو سال ابطال شده و در حال حاضر به ایین نامه سال 92 و ماده 17 آن عمل میکنند در ماده 17 اشاره به اخذ شهریه از دانشجویان روزانه مهمان و انتقالی شده است که در رای دیوان به آیین نامه جدید اشاره نشده است . لذا من فکر میکنم باید اصلاحیه زده شود . لطفا پیگیری فرمایید و انعکاس دهید البته رای عمومی دیوان باید قابل تعمیم باشد . اما وقتی نخواهند به رای عمل کنند بهانه زیاده

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید