شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس غیرمرتبط

دندانپزشرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس غیرمرتبطشکی

جهت مشاوره در زمینه شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس غیرمرتبط

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس غیرمرتبط برای کنکور 99 امکانپذیر شد. هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص تحصیل پزشکی با مدرک لیسانس شرح داد. تحصیل پزشکی با لیسانس غیرمرتبط در دانشگاه علوم پزشکی مجاز است. جزئیات کامل این خبر به اطلاع علاقمندان به تحصیل رشته های پزشکی می رسد:

شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس غیرمرتبط سال 99

خبر خوب برای علاقمندان به رشته پزشکی این است که شرکت در کنکور پزشکی بامدرک لیسانس غیرمرتبط سال 99 امکانپذیر شد. دانشگاه تهران تحصیل پزشکی با لیسانس غیرمرتبط در دانشگاه علوم پزشکی را مجاز اعلام کرد. در سال هایی که امتحان علوم پزشکی گرفته می شد، اغلب پذیرفته شدگان دارندگان مدرک پرستاری و مامایی بودند. دانشگاه علوم پزشکی تهران موافق این است که داوطلبان با مدرک لیسانس غیرمرتبط به پزشکی، نظیر رشته های برق، ادربیات، صنایع و … هم می توانند به ادامه تحصیل در رشته های پزشکی بپردازند.

 
آزمون لیسانس به پزشکی با مدرک لیسانس غیرمرتبط 
 
بعد از مصوبه مربوط به تحصیل پزشکی با لیسانس غیرمرتبط با پزشکی، مقرر شد که آزمون کتبی ورودی به پزشکی از دوره لیسانس شبیه آزمون بین المللی MCAT به اختصار Medical College Admission Test طراحی شود.
آزمون لیسانس به پزشکی، یک آزمون استاندارد و ابزاری برای سنجش ورودی به پزشکی است. از منابع این آزمون می توان به دروس بیولوژی، شیمی، فیزیک و ریاضی اشاره کرد. برای مشاوره در زمینه بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی میتوانید از طریق شماره تلفن های مندرج در همین صفحه با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید. 
اغلب داوطلبان دارای مدرک لیسانس غیرمرتبط به دلیل عدم آشنایی با منابع آزمون لیسانس به پزشکی، در این آزمون مورد پذیرش قرار نمی گیرند. بنابراین پیشنهاد می دهیم حتما برای انتخاب بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی ، با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.
شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس غیرمرتبط
 

در ادامه روند پذیرش لیسانس به پزشکی، پس از آزمون کتبی، دو برابر افراد مورد پذیرش وارد مصاحبه می شوند که در این بخش علاوه بر توانایی در زبان انگلیسی، ویژگی های شخصیتی متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد. انگیزه فرد را برای درس خواندن می فهمیم و مطمئن می شویم که این فرد واقعا به درد این رشته می خورد. ۵۰ درصد آزمون کتبی و ۵۰ درصد مرحله فراشناختی در ورود فرد تاثیرگذار است.

این فرهنگ باید در جامعه جا بیافتد که همه چیز در پزشکی خلاصه نمی شود، منتها همه چیز با آموزش هم حل نمی شود و در کنار آن سیاستگذار باید به سویه های دیگر موضوع هم توجه کند. وقتی ۶۰۰ هزار نفر متقاضی گروه پزشکی هستند علت اول آن شأن اجتماعی و شغل تضمین شده آن و درآمد افراد است.
وی خاطرنشان کرد: نکته جالب این است که در درون دانشگاه های علوم پزشکی نیز مشکلات اختلاف درآمد میان گروه پزشکی نیز مطرح است. در یک دانشکده پزشکی اختلاف درآمد شدید بین هیئت علمی گروه بالینی با هیئت علمی گروه علوم پایه وجود دارد که دانشگاه را آزار می دهد.

ظرفیت پذیرش پزشکی با مدرک لیسانس غیرمرتبط

فعلا ظرفیت پذیرش پزشکی از لیسانس را افزایش نخواهد داشت. معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد هر ساله ما ۱۰ تا ۱۱ نفر بیشتر پذیرش نمی کنیم. از ابتدا مقرر شده است که تنها ۱۰ نفر پذیرفته شوند اما در صورت همسان بودن یک نمره برای نفر یازدهم هم امکان ورود قائل می شویم. رقابت فوق العاده سنگینی در این نوع پذیرش وجود دارد.

به طور نمونه فردی که لیسانس پرستاری گرفته در دوره پرستاری درس هایی را خوانده که بچه های پزشکی نخوانده اند. این افراد مدیریت، حرف زدن با بیمار و خونگیری از بیماری دردمند خوانده اند. یا کسی که علوم آزمایشگاهی خوانده نحوه آزمایش های پایه را بلد است و نکته مهم اینجاست که بچه های پزشکی هیچ کدام این کارها را فرا نمی گیرند. از همین رو این افراد به دلیل دوره هایی که در لیسانس گذرانده اند به پزشکان خوب و با انگیزه ای بدل شده اند.

ارزیابی دانشجویان پزشکی با مدرک لیسانس غیرمرتبط

ارزیابی ها نشان داد این دانشجویان در امتحانات سراسری جامع علوم پایه و پیش کارورزی اصلا عقب تر از دیگر دانشجویان نیست. ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی تهران در دوره پذیرش پزشکی از لیسانس افزایش نمی یابد،زیرا این موضوع همیشه مورد بحث بوده که آیا نیازی نیست که ظرفیت پذیرش افزایش پیدا کند یا خیر. صلاح نیست که ظرفیت ورودی از کنکور  کاهش داشته باشد.

ظرفیت پذیرش پزشکی از طریق کنکور 99

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود و گرایش شدیدی که به پزشکی وجود دارد صلاح نیست که ظرفیت ورودی از کنکور را کاهش دهیم و به پذیرش از لیسانس اضافه کنیم. به همین دلیل سعی نکردیم که در ۱۰ سال گذشته این تعداد را ناگهان زیاد کنیم. پذیرش از لیسانس نسخه دانشگاه علوم پزشکی تهران است و ممکن است این نسخه در دانشگاه دیگری از کشور به گونه ای دیگر باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: این بحث هم مورد چالش است که آیا اگر راه را باز کنیم پذیرش از لیسانس برای پزشکی مفید است یا خیر. این موارد همگی در دست مطالعه است.

رشته های علوم پزشکی غیر از دکتری حرفه ای پزشکی

با توجه به جذابیت رشته های علوم پزشکی غیر از دکتری حرفه ای پزشکی و لزوم هدایت تحصیلی مناسب دانش آموزان باید گفت، رشته هایی غیر از پزشکی بالینی نیز جذابیت های لازم را دارند و باید دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه ها با آنها آشنا شوند. به عنوان معاون آموزشی دانشگاه وقتی مقاله ها و اختراعات دانشجویان فیزیوتراپی و بینایی سنجی و شنوایی سنجی و در مجموع گروه توانبخشی را می بینم متوجه جذابیت های قابل توجه این رشته ها می شوم.

موضوع پذیرش دانشجوی پزشکی از دوره لیسانس بیشتر مورد توجه واقع شده و این ارزیابی مثبت می تواند به گسترش آن در کشور با توجه به ملاحظاتی که گفته شد، کمک کند.

برای ثبت نام پزشکی با لیسانس غیرمرتبط و اطلاع از منابع آزمون پزشکی به لیسانس در سال 99 از طریق شماره تلفن های مندرج در همین صفحه، با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاوره در زمینه شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس غیرمرتبط

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
4 دیدگاه برای “شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس غیرمرتبط”
  1. سلام وقت بخیر. من کارشناسی دانشگاه روزانه خوندم و ارشد هم از دانشگاه روزانه محروم از تحصیل شدم. میتونم دوباره در کنکور سراسری تجربی شرکت کنم، و اگر در دوره روزانه پذیرفته بشم، باید شهریه پرداخت کنم؟ ممنون

    • سلام دوست محترم اگر مشکل نظام وظیفه ندارید بله می توانید شرکت نمایید

  2. سلام با لیسانس زبان میشه تو این ازمون شرکت کرد؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید