شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه 98 – 99

تعداد واحد مجاز اخذ واحد در پیش دانشگاهی شهریور ماه 98

جهت مشاوره در زمینه شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه 98 – 99 ، بدین صورت است ، داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 97 در رشته های متمرکز و یا نیمه متمرکز دانشگاه های روزانه پذیرفته شده باشند . در صورتی که در آزمون سراسری سال 98 ، ثبت نام و شرکت کرده باشند ، در زمان انتخاب رشته فقط می توانند از دانشگاه های غیر روزانه ، یعی دانشگاه های نوبت دوم ، غیر انتفاعی و پیام نور ،دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان و دوره های مجازی دانشگاه ها انتخاب رشته نمایند .

برای این منظور باید فرم انصراف از دانشگاه روزانه که در صفحه 65 دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور 98 قراردارد را تکمیل کنند . و تا تاریخ 97/12/25 انصراف از تحصیل خود را به صورت قطعی اعلام نمایند . و در فرم ثبت نام کنکور سراسری ، بند 32 فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور را علامت گذاری کنند . 

شرایط شرکت در کنکور دانشجویان غیر روزانه دانشگاه ها سال 98 – 99

دانشجویان دانشگاه های شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس های خودگردان و دانشگاه های نیمه حضوری و مجازی که قصد شرکت در کنکور سراسری سال 98 را دارند ، می توانند بدون اینکه از دانشگاه محل تحصیل فعلی خود انصراف دهند ، در کنکور سراسری شرکت نمایند . در صورتیکه بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته ، بخواهند در دانشگاه قبول شده ثبت نام نمایند می توانند قبل از ثبت نام به دانشگاه قبلی خود مراجعه نمایند و از ادامه تحصیل در دانشگاه قبلی انصراف دهند و فرم انصراف از تحصیل را به دانشگاه قبول شده تحویل دهند. دانشجویان مقطع کاردانی دانشگاه ها در صورتیکه تا تاریخ 31 شهریور 98 فارغ التحصیل شوند می توانند بدون انصراف از تحصیل در کنکور سراسری شرکت نمایند .  

شرایط شرکت در کنکور فارغ التحصیلان کارشناسی سال 98 – 99

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در صورت داشتن شرایطی که در ادامه ذکر می شود ، می توانند با شرکت در کنکور سراسری ادامه تحصیل دهند. فارغ التحصیلان رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت  که دارای طرح اجباری هستند ، در صورتی که طرح خود را تا پایان شهریور ماه سال 98 با پایان بهمن ماه سال 98 به اتمام رسانند ، می توانند در کنکور 98 شرکت نمایند .اما در صورت قبولی در رشته های پزشکی ، دندا پزشکی و داروسازی ، می توانند طرح خود را بعد از اتمام تحصیل با مقطع جدید بگذرانند . 

شرایط شرکت در کنکور فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته یا ناپیوسته و دکتری عمومی سال 98 

فارغ التحصیلان مقاطع ارشد ناپیوسته و پیوسته همه رشته های تحصیلی و دکتری عمومی پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی و دامپزشکی ، در صورتیکه قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان را انجام دادند و تعهد به دستگاه های اجرایی ، تعهدات سهمیه بومی و یا تعهدات سهمیه مناطق محروم را ندارند ، همچنین منعی از نظر نظام وظیفه نداشته باشند میتواند در آزمون سراسری شرکت نمایند و در مقاطع دکتری عمومی رشته های پزشکی ، داروسازی و دندا پزشکی تحصیل نمایند . در مورد هزینه تحصیل پذیرفته شدگان دور های روزانه در رشته های نامبرده ، بعد از تصمیمات دیوان عدالت اداری از طریق سایت سازمان سجش اطلاع رسانی خواهد شد . در صورت هرگونه سوال در مورد شرکت مجدد در کنکور سراسری می توانید از طریق سیستم پاسخ گویی سایت سازمان سنجش برای مطرح کردن سوال خود اقدام نمایید . 

 

 

جهت مشاوره در زمینه شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
2 دیدگاه برای “شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه 98 – 99”
  1. با عرض سلام و احترام
    ممنون از پست های بسیار خوبتون
    می خواستم بپرسم بنده الان دانشجوی ترم ۳ کارشناسی ارشد دوره روزانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم کارشناسی هم دوره روزانه همین دانشگاه بودم و قصد شرکت در آزمون سراسری تجربی ۹۹ را دارم لذا از تحصیل انصراف دادم و وضعیت تحصیلی بنده در پورتال آموزشی انصرافی ثبت شده است.
    اما به بنده گفته شد برای تکمیل مراحل انصراف از تحصیل باید تسویه حساب انجام دهم و هزینه ای حدود ۸ ملیون تومان پرداخت کنم تا انصراف از تحصیلم قطعی شود.
    اما الان با جستجو در اینترنت به این مطلب برخوردم که:
    دانشجویان دانشگاه دولتی که بلافاصله پس از انصراف قصد ادامه تحصیل در دوره روزانه را دارند، مشمول پرداخت جریمه ی انصراف نمی شوند.
    با توحه به اینکه دانشجویان دوره ی روزانه پس از انصراف باید ابتدا کنکور بدهند و بعد انتخاب رشته کنند و بعد ببینند که دوره ی روزانه قبول می شوند یا خیر، آیا این به این معناست که اعلام انصراف از تحصیل برای شرکت در کنکور کارشناسی کافی است و مراحل تسویه حساب در صورت لزوم پس از دادن کنکور و اعلام نتایج می تواند صورت بگیرد؟ یا معنای دیگری مد نظر است؟
    خیلی خیلی ممنون بابت وقتی که می گذارید.

    • سلام دوست محترم درمورد این موضوع قانون ثابتی وجودنداره بهترشما بااموردانش اموختگان وزارت علوم ارتباط باشید.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید