شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور

شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور

جهت مشاوره در زمینه شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله می توانید از تمامی شرایط و ضوابط پذیرش ارشد بدون کنکور مطلع شوید. در سال جدید با توجه به شرایط کرونا در کشور و تصمیم سازمان سنجش ، ثبت نام در مقطع ارشد به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی برنامه ریزی شده است. این برنامه ریزی بعد از اعلام نتایج کارشناسی ارشد با آزمون اعلام می شود. بنا بر ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها و شرایط دیگر، پذیرش ارشد بدون کنکور انجام خواهد شد. در ادامه از تمامی شرایط ثبت نام و پذیرش ارشد بدون کنکور صحبت شده است با آگاهی از آن ها می توانید اقدام به ثبت نام نمایید.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا در کشور تصمیم گیری شده است. با توجه به نظر سخنگوی سازمان سنجش ودر کشور در امسال با توجه به شرایط کرونا در کشور در رشته هایی که ظرفیت خالی وجود دارد داوطلبان می توانند اقدام به ثبت نام ارشد بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می نمایند. در ادامه می توانید از دیگر شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور مطلع شوید.

شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط پذیرس ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد به شرح موارد زیر می باشد . داوطلبان می توانند ضمن دارا بودن این شرایط اقدام به ثبت نام در این دانشگاه و در مقطع ارشد به صورت بدون کنکور نمایند.

پذیرش ارشد بدون کنکور بعد از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد مشخص خواهد شد . افراد می توانند بر اساس ظرفیتی که در دانشگاه ها وجود دارد اقدام به پذیرش و ثبت نام نمایند. داوطلبان و متقاضیان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانند بر اساس ظرفیتی که اعلام خواهد شد اقدام به ثبت نام نمایند. سایت ثبت نام و اطلاع از دیگر شرایط ارشد بدون کنکور به نشانی azmoon.org می باشد. داوطلبان می توانند بعد از اعلام نتایج با آزمون در این سایت، شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور را مشاهده نموده و اقدام به ثبت نام نمایند.

برای اطلاع از دیگر شرایط ارشد بدون کنکور می توانید با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نموده  و از تمامی شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون و یا بر اساس سوابق تحصیلی مطلع شوید.

شما می توانید در صورت در دسترس نداشتن تلفن ثابت بسته های تماسی از سایت صدای مشاوران خریداری کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرایط پذیرش ارشد استعداد های درخشان

شرایط پذیرش ارشد استعداد های درخشان اندکی متفاوت است و داوطلبان می توانند با دارا بودن شرایط دانشجوی استعداد درخشان از مزایای آن استفاده نموده و در مقطع کارشاسی ارشد به صورت بدون کنکور پذیرش شود. از شرایط استعداد های درخشان می توان به کسب رتبه اول تا پانزدهم در مرحله نهایی المپیاد های علمی و دانشجویی اشاره کرد.

همچنین دانشجویان علوم انسانی باید دارای معدل 17 و دانشجویان رشته های دیگر باید دارای معدل 16 به بالا بوده تا بتوانند در مقطع ارشد به صورت بدون کنکور پذیرش شوند. دانشجویان ممتازی که در مدت زمان تحصیلی 8 ترم در مقطع کارشناسی دانش آموخته شده اند و یا پس از 6 نیمسال تحصیلی موفق به گذراندن 110 واحد درسی شده اند و جزو 15 درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم دوره خود از نظر میانگین کل محسوب می شوند.

  • داوطلبانی که دارای شرایط معادل سازی هستند از این شرایط مستثنا بوده و امکان پذیرش بدون کنکور برای آنان وجود نخواهد داشت. 

شرایط پذیرش ارشد با سوابق تحصیلی

همانطور که گفته شد شرایط پذیرش ارشد با سوابق تحصیلی در سال جدید متفاوت می باشد. با توجه به شرایط کرونا در حال حاضر شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی اعلام شده است. به گفته سازمان مربوطه دانشجویان می توانند بعد از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و مشخص شدن ظرفیت ها، اقدام به پذیرش ارشد بدون کنکور نمایند و در صورت وجود ظرفیت خالی برای پذیرش می توانند به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به ثبت نام در رشته و دانشگاه مورد نظر نمایند.

شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری

از دیگر شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پس از 6 ترم تحصیلی با گذراندن 110 واحد درسی، به لحاظ میانگین جزء 10 درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود باشند.
  • حداکثر پس از 8 نیمسال تحصیلی، فارغ التحصیل شوند.
  • پذیرش بدون آزمون فقط در همان سال فارغ التحصیلی و فقط برای یکبار امکان پذیر است.
  • در دانشگاه سراسری شرایط ویژه ای برای پذیرش ارشد بدون کنکور ارائه می شود. شما می توانید از تمامی شرایط و ضوابط ارشد بدون کنکور توسط مشاوران ما مطلع شوید.

جمع بندی

مقاله بالا توضیح کامل و جامعی از شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور در تمامی دانشگاه ها اعم از روزانه و آزاد و … می باشد با مطالعه آن می توانید تمامی شرایط و ضوابط مطلع شوید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید