شرایط ورود به ظرفیت مازاد چیست؟

شرایط ورود به ظرفیت مازاد

جهت مشاوره در زمینه شرایط ورود به ظرفیت مازاد چیست؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ورود به ظرفیت مازاد چیست و چه کسانی می توانند در ظرفیت مازاد دانشگاه ها تحصیل کنند؟ هزینه تحصیل در این دانشگاه ها به چه شکل محاسبه خواهد شد اعتبار مدرک دانشجویان مازاد ظرفیت به چه شکل خواهد بود؟  اینها همه سوالاتی هستند که داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ علی الخصوص برای رشته های پزشکی ، داروسازی و دندانپزشکی در ذهن دارند. در این مقاله سعی می کنیم به تک تک این سوالات پاسخ دهیم. با  با صدای مشاوران همراه شوید.

همچنین شما هر روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب می توانید با مشاورین سایت صدای مشاوران تماس گرفته و تک‌ تک سوالات خود را در مورد شرایط ورود به ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین میزان شهریه و نحوه ثبت نام آنها را از مشاورین  مجرب سایت بپرسید.

بر اساس مصوبات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه های سراسری و روزانه های که پردیس خودگردان یا همان پردیس بین الملل ندارند می توانند دانشجوی ظرفیت مازاد را پذیرش نمایند. توضیحات این شیوه  تحصیل دقیقا مانند تحصیل در پردیس های خودگردان میباشد. ظرفیت مازاد بیشتر برای دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح است که پردیس خودگردان نداشته و هزینه ای را برای تحصیل دانشجویان از آنها دریافت می نمایند. این هزینه را هیئت امنایی دانشگاه مورد نظر تعیین می کنند.  همچنین با توجه به هزینه ای که دانشجویان پرداخت می کنند امکانات رفاهی مناسبی را نیز معمولاً دریافت می‌کنند. محل تشکیل کلاس دانشجویان مازاد ظرفیت را دانشگاه تعیین می نماید. نقل و انتقالات در این دانشگاه ها با رعایت ضوابط بلامانع می باشد.

 هزینه های تحصیل در ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی

 هزینه های تحصیل در ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی همان طور که گفته شد توسط هیئت امنای دانشگاه تعیین می شود.  به عنوان مثال اگر دانشگاهی ۵۰ نفر  در رشته پزشکی ظرفیت پذیرش دارند  می‌تواند ۷۰ نفر را پذیرش نمایند. و از ۲۰ نفر باقیمانده هزینه تحصیل را اخذ نماید.

 این هزینه ها را می توانید در وب سایت رسمی دانشگاه های مورد نظر مشاهده نمایید و پیشنهاد می کنیم حتما قبل از انتخاب این رشته ها هزینه های دانشگاه را با دقت بررسی نمایید و در صورت توانایی مالی این رشته ها را انتخاب نمایید.

 این هزینه ها برای رشته های پزشکی عمومی و داروسازی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان برای یک سال تحصیلی بوده و برای دانشجویان رشته های دندانپزشکی نزدیک به ۲۲ میلیون تومان می شود.

 البته تاکید می‌کنیم که این این هزینه ها به صورت تقریبی بوده و برای اطلاع از هزینه های دقیق می بایست با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر از این هزینه ها پیش از ثبت نام کسب اطلاع کنید..

اعتبار مدرک دانشجویان مازاد ظرفیت

دانشجویان مازاد ظرفیت بخشی از دانشجویان دانشگاه های سراسری روزانه می باشند. و تنها تفاوت آنها در میزان شهریه است که از دانشجویان اخذ می شود. زمانی که شما انتخاب رشته خود را انجام می دهید متوجه می شوید که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مشخصات رشته و دانشگاه مورد نظر ذکر شده است. به همین دلیل تمامی اساتید شما از دانشگاه سراسری مادر می باشند. به همین جهت کیفیت تحصیلی و اعتبار مدرک دانشجویان مازاد ظرفیت شبیه به همان دانشگاه  سراسری است.

به لحاظ امکانات رفاهی هم با توجه به میزان شهریه نسبتا بالایی که از دانشجویان اخذ می نمایند به تبع امکانات مناسبی نیز در اختیار آنها قرار می دهند.

البته نام دانشجویان مازاد در مدرک فارغ التحصیلی آن ها ذکر خواهد شد.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ورود به ظرفیت مازاد چیست؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید