شرایط خروج خودرو‌ی شخصی در ایام اربعین 1401

شرایط خروج خودرو‌ی شخصی در ایام اربعین 98

جهت مشاوره در زمینه شرایط خروج خودرو‌ی شخصی در ایام اربعین 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط خروج خودرو‌ی شخصی در ایام اربعین 1401 به اطلاع عموم می رسد. نحوه خروج خودرو‌های شخصی در اربعین سال 1401 مشخص شد. می توانید برای صدور مجور خروج موقت با کمتر 20 هزار تومان اقدام نمایید. شرح کامل خبر در این مقاله اطلاع رسانی شده است.

شرایط خروج خودرو‌ی شخصی در ایام اربعین 1401

اگر قصد استفاده از خودروی شخصی در ایام اربعین را دارید، شرایط و نحوه خروج خودروی شخصی در ایام اربعین را به دقت مطالعه نمایید.

ستاد مرکزی اربعین حسینی تأکید کرد: انتقال زائران اربعین با اتوبوس و خودروی شخصی ایرانی به داخل عراق در ایام اربعین (از ۵ لغایت ۲۳ ماه صفر) ممنوع خواهد بود.

ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حمل‌ونقل مسافران (کابوتاژ) با اتوبوس و خودروی شخصی به کشور عراق در ایام اربعین (از پنجم لغایت 23 ماه صفر) ممنوع خواهد بود.

متن اطلاعیه شماره 4 به این شرح است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

“انا من حسین”

در راستای ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به زوار در ایام اربعین و تلاش عملی با بهره‌گیری از امکانات موجود و تجارب قبلی با هدف تحقق سفری ایمن برای متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین، به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل‌بیت (علیهم السلام) می‌رساند با توجه به ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی برای زوار اربعین و امعان نظر به محدودیت‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اهمیت تردد ایمن زوار به‌لحاظ شرایط زیرساختی و همچنین محورهای مواصلاتی آن سوی مرز، حمل‌ونقل مسافران (کابوتاژ) با اتوبوس و خودروی شخصی به کشور عراق در ایام اربعین (از پنجم لغایت 23 ماه صفر) ممنوع خواهد بود.

هرگونه تبلیغات افراد حقیقی و حقوقی درباره پیش‌بینی سرویس‌دهی مستقیم به زوار در ایام اربعین از طریق زمینی با اتوبوس یکسره از شهرهای ایران تا نجف یا کربلا و بالعکس، خارج از تدابیر این ستاد است و توجه تمامی متقاضیان این سفر به ممنوعیت کابوتاژ خودرویی به‌منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده بعدی، مورد تأکید است.

انتقال بموقع اقلام مواکب توسط تریلرها و کامیون‌ها، تردد وسایط نقلیه امدادی و آمبولانس‌ها و همچنین اتوبوس‌های کمکی درون‌شهری که برابر برنامه‌ریزی انجام‌شده برای ارائه خدمت به زوار در آن سوی مرز مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ در موعد مقرر و تحت محوریت کمیته‌های ذی‌ربط و ستادهای استانی و هماهنگی با ستاد عراق انجام خواهد شد.

کاپوتاژ اتوبوس‌ها در اربعین ۱۴۰۱ لغو شد

اربعین امسال وضعیت کاپوتاژ خودرو‌های شخصی هنوز مشخص نیست. البته با توجه به پیش بینی تشرف ۵ میلیون ایرانی در اربعین ظرفیت اتوبوس‌ها در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ اتوبوسی کاپوتاژ نمی‌شود.

همچنان وضعیت کاپوتاژ خودرو‌های شخصی و اتوبوس‌ها مشخص نیست و طرف عراقی به درخواست ایران در این رابطه پاسخی نداده است.

امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به ایجاد ظرفیت‌هایی برای کاپوتاژ خودرو‌های شخصی برای سفر عراق در ایام اربعین، اظهار کرد: درخواستی برای صدور مجوز‌های لازم برای کاپوتاژ خودرو‌های شخصی به طرف عراقی داده شده است، اما هنوز وضعیت سفر اربعین با خودرو‌های شخصی مشخص نیست.

وی افزود: با توجه به ظرفیت عراق و جاده‌های این کشور، شاید تعداد محدودی از ماشین‌ها امکان کاپوتاژ داشته باشند. اما ما تلاش می‌کنیم برای سهولت تردد زائران این موضوع را پیگیری کنیم.

کوثری گفت: امسال موضوع کاپوتاژ اتوبوس‌ها مطرح نیست و در نظر نداریم مجوزی هم برای کاپوتاژ اتوبوس‌ها صادر شود. چرا که باید از ظرفیت اتوبوس‌ها در داخل کشور و تردد زائران به مرز‌ها استفاده شود. بنابراین، مذاکرات ما فقط برای کاپوتاژ خودرو‌های شخصی است و امسال اتوبوس‌های حامل زائران امکان عبور از مرز‌ها را ندارند.

زائران عزیز که قصد استفاده از خودروی شخصی در پیاده روی اربعین حسینی را دارند، می توانند برای کسب راهنمایی ، از طریق شماره تلفن های مندرج در همین صفحه با کارشناسان تماس بگیرند.

جهت مشاوره در زمینه شرایط خروج خودرو‌ی شخصی در ایام اربعین 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید