شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور

ارشد فراگیر پیام نور

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور ، به این صورت است که متقاضیان ثبت نام علاوه بر شرایط عمومی مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش دوره های فراگیر تحصیلات تکمیلی لازم است شرایط اختصاصی را داشته باشند . از جمله شرایط اختصاصی داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته و بالاتر و یا دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی می باشد

 که در انتخاب هریک از رشته های مندرج در دفترچه محدودیتی ندارند. به استثنای رشته مهندسی معماری و طراحی شهری . باتوجه به عدم امکان برگزاری آزمون پروژه عملی طراحی ( اسکیس طراحی شهری ) ، گزینش دانشجو برای دوره کارشناسی ارشد طراحی شهری ، تنها از فارغ التحصیلان کارشناسی رشته شهرسازی یا معماری و ( کارشناسی ناپیوسته شهرسازی یا معماری – که کاردانی شهرسازی یا معماری دارند ) صورت میگیرد .

و همچنین برای رشته کارشناسی ارشد مهندسی معماری ، فارغ التحصیلان کارشناسی رشته معماری و ( کارشناسی ناپیوسته معماری – که کاردانی معماری دارند ) می توانند شرکت کنند.

متقاضیانی که رشته کارشناسی آن ها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی همنام و مشابه نباشد ، موظفند علاوه بر واحد های مصوب مقطع کارشناسی ارشد ، حد اکثر 12 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند . 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور 

دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد از دو طریق پذیرش دارد . یک روش از طریق ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و انتخاب گزینه علاقه مندی به دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی و خرید سریال ثبت نام مربوطه .

و روش دوم از طریق دوره های فراگیر . دانشگاه پیام نور مطابق سال های اخیر در نیم سال اول از طریق آزمون کارشناسی ارشد سراسری پذیرش دارد . و در نیم سال دوم از طریق دوره های فرگیر دانشجو می پذیرد . زمان ثبت نام برای ورودی بهمن ماه مطابق سال گذشته اوخر مهر ماه تا اوایل آبان بوده است . ثبت نام بصورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سجش انجام می شود .

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور 

در زمان ثبت نام ، دفترچه راهنمای پذیرش دوره های فراگیر تحصیلات تکمیلی ( نوبت بیستم ) ، بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . متقاضیان قبل از ثبت نام و خرید کارت اعتباری ، لازم است دفترچه راهنما را دانلود نمایند .

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، مدارک لازم برای ثبت نام ، جداول رشته های امتحانی و همچنین رشته محل های ارائه شده را مشاهده نمایند . همچنین منابع آزمون در داخل دفترچه راهنما ذکر شده است . هر داوطلب می تواند یک کد رشته امتحانی را در 20 رشته محل ارائه دهنده آن رشته ثبت نام نماید . اولویت بندی این 20 کد رشته ، بر اساس علاقه مندی متقاضیان بایستی مرتب شود . 

نحوه پذیرش دانشجو و تاریخ اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور 

متقاضیانی که در دوره های فراگیر شرکت می کنند ، نمره نهایی آن ها به این صورت است که 80 درصد میانگین دروس حاصل از آزمون و 20 درصد میانگین معدل مدرک کارشناسی می باشد . برای هر یک از رشته های امتحانی ، منابع در داخل دفترچه تعریف شده است .

داوطلبان اگر در هریک از درس هایی که جز منابع آزمون هستند حداقل 12 از 20 نمره را دریافت کنند و یا میانگین نمرات در درس ها 14 از 20 شود یعنی شرایط پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد فراگیر را دارند .

حال باتوجه به ظرفیت کد رشته محل های انتخابی داوطلبان و نمره تراز علمی داوطلبان در مقایسه با تراز سایر داوطلبانی که در آن کد رشته محل انتخاب رشته نمودند ، نتایج اعلام خواهد شد .

اعلام نتایج از طریق سایت سازمان سنجش ، در دهه اول بهمن ماه ، طبق سال گذشته اعلام خواهد شد .  

 

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید