شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بندرعباس

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله به معرفی شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا بندرعباس می پردازد. شما پس از مطالعه این مقاله می‌توانید ضمن آشنایی کامل با دانشگاه فرهنگیان بندرعباس، از شرایط عمومی و اختصاصی ورود به این دانشگاه، مزایای دانشگاه فرهنگیان، زمان ثبت نام حضوری مرکز شهید فاطمه الزهرا بندرعباس، مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، تکمیل ظرفیت این دانشگاه و همچنین مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و نکاتی جهت موفقیت در مصاحبه آگاه شوید.

دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس را می توان یکی از بهترین و مجهزترین دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور نام نهاد که هر ساله تعداد قابل توجهی از نیاز اداره آموزش و پرورش استان هرمزگان را به معلمان تامین نماید. در واقع دانشگاه فرهنگیان وظیفه تعلیم و تربیت نسل آینده معلمان جامعه را بر عهده دارد.

دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور برای پذیرش دانشجویان خود پس از کنکور سراسری مصاحبه حضوری را برگزار می نمایند که در آن اطلاعات علمی و عقیدتی داوطلبین را محک می‌زنند. به همین جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان به صورت نیمه متمرکز می باشد.

بومی گزینی در پذیرش دانشگاه فرهنگیان

یکی از شروط اصلی پذیرش در این دانشگاه شرط بومی گزینی است و به همین دلیل داوطلبانی که استان هرمزگان سکونت دارند شانس بسیار بالاتری نسبت به سایر داوطلبین جهت قبولی در این دانشگاه دارند. اقبال روز افزون دانش آموزان به این دانشگاه ها به دلیل شرایط ویژه‌ای است این دانشگاه برای دانشجویان فراهم می آورد که مهم ترین آن ها را در متن مقاله آوردیم.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سال جدید در دانشگاه فرهنگیان فاطمه زهرا بندر عباس می توانید با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نموده و اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایید.

 معرفی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس

بندرعباس مرکز استان هرمزگان یکی از شهرهای مهم ایران به لحاظ اقتصادی و جابجایی کالاها می باشد. بندرعباس در جنوب کشور واقع شده و دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. این شهر در حدود ۵۵۰ هزار نفر جمعیت داشته و مردم به زبان فارسی با گویش بندری صحبت می‌کنند. بندرعباس به لحاظ دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در زمره شهرهای معنی کشور دسته بندی شده و با دارا بودن حداقل ۱۵ مرکز آموزش عالی به یک قطب علمی – دانشگاهی در جنوب کشور تبدیل شده است.

دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس در هر سال چیزی حدود ۲۰۰ دانشجوی دختر را برای تربیت و توانمندسازی نسل آینده معلمین استان پذیرش می نماید.

این دانشگاه دارای امکاناتی مانند خوابگاه دانشجویی، کتابخانه مجهز، سایت اینترنتی، سلف سرویس، سالن های ورزشی، سالن اجتماعات، مسجد و سایر ملزومات رفاهی زندگی دانشجویی است. همچنین عملیات ساخت خوابگاهی ۷۰۰ نفره و ساختمان آموزشی ۲۵ کلاسه جهت رفاه بیشتر دانشجویان در حال انجام است.

رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس شامل ریاضیات، زیست شناسی، الهیات، علوم اجتماعی، مشاوره ، آموزش ابتدایی و جغرافیا می باشد.
داوطلبان لازم است توجه داشته باشند که تحصیلات در این مرکز آموزشی به صورت تمام وقت بوده و کلاس‌های درس از روز شنبه تا چهارشنبه تشکیل خواهند شد.

بندرعباس

مزایای دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان برای ترغیب دانشجویان و رفاه حال آنها شرایط  و مزایای ویژه ای را در نظر گرفته که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

  1. دانشجویان از همان ابتدای پذیرش در دانشگاه استخدام دولتی می شوند.
  2. دانشجو از همان ابتدای شروع و ثبت نام در دانشگاه (در دوره ۴ ساله دانشجویی) حقوق ثابت می‌گیرد.
  3. ۴ ساله مدت تحصیل در دانشگاه در سنوات خدمتی آن‌ها محاسبه می‌شود به این صورت که این ۴ سال جز سابقه کار آن‌ها محسوب می‌شود.
  4. دانشجو معلمان از ترم ۴ شروع به تدریس در مدارس به صورت کاروزی می‌کنند.
  5. دانشجویان پسر قبول شده در دانشگاه فرهنگیان خدمت سربازی ندارند و فقط باید دوره آموزشی را بگذرانند.
  6. دانشجویان همچنین از بیمه بازنشستگی و سلامت نیز برخوردار می‌شوند.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا بندرعباس

همانطور که ذکر شد برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا بندرعباس شما می بایست در کنکور سراسری شرکت نموده و  انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را برای این دانشگاه انجام دهید. پس از پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری شما می توانید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.

داوطلبان می بایست پیش از تصمیم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس، از دارا بود شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در این دانشگاه کسب اطمینان نمایید.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان بندرعباس به صورت عمومی شامل موارد زیر است.

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد بـه دیـن اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله.
  • عدم سابقه محکومیت جزایی یا کیفری.
  • عدم اعتیاد بـه مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور.
  • دارا بودن گواهینامه پایان دوره پیش‌ دانشگاهی داوطلبان نظام آموزشی قدیم یا متوسطه دوم نظام آموزشی جدید.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبین شامل موارد زیر می باشد. لازم است داوطلبان در صورت دارا بودن همه این شرایط اقدام به انتخاب رشته نمایند.

  1. کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر در کنکور سراسری جهت مجاز شدن برای انتخاب رشته.
    برای اطلاع از رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان لینک زیر ا مشاهده فرمایید.
    رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان
  2. نداشتن هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت “دائم یا موقت” به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از آغاز تا پایان دوره تحصیل در دانشگاه
  3. در پذیرش سال 99 دانشگاه فرهنگیان، شرط معدل برداشته شده و داوطلبان با داشتن هر معدلی می توانند در این دانشگاه مورد پذیرش قرار بگیرند.
  4. داشتن حداکثر سن 24سال تمام در ابتدای ورود به دانشگاه فرهنگیان بندرعباس الزامی است.
  • محاسبه سن داوطلبین بر اساس مندرجات اصـل شناسنامه‌ای است که با توجه به آن در کنکور سراسری ثبت ‌نام می‌کنند، بنابراین تغییراتی که پس از ثبـت‌ نام در آزمون، در مدارک هویتی، به ویژه تاریخ تولد داوطلب به وجود آمده باشد دارای اعتبار نیست و در صورت پذیرفته‌ شدن در آزمون در هر مرحله‌ای، قبولی وی ملغی خواهد شد.
  • انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب برای کنکور سراسری افزوده نمی‌شود.
  • حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تحت هیچ شرایطی تغییـر نخواهد داشت.

سایت اینترنتی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس به نشانی sbh.cfu.ac.ir در دسترس داوطلبان می باشد. شما می توانید تمامی اطلاعیه های مربوط به دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس را در این پایگاه اینترنتی مشاهده نمایید.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان بندرعباس

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس مهمترین کار پس از آزمون سراسری برای ورود به این مجموعه می باشد. همانطور که ذکر شد و دانشگاه فرهنگیان برای تامین کادر انسانی خود از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجویان می کند.  انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا اواخر مرداد ماه انجام شده و داوطلبان می بایست اقدام به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نمایند.
لازم است داوطلبانی که میخواهند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند  این دانشگاه و رشته مورد نظر را در انتخاب اول خود قرار داده زیرا اگر در انتخاب های بعدی باشند و داوطلب در رشته های اولیه  قبول شود ، دیگر به مصاحبه جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان دعوت نخواهد شد.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس

مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس شامل موارد زیر است.

  1. ارسال فرم شماره 1 به مرکز گزینش استان. ( هر استان دارای یک هسته گزینش می باشد.)
  2. جهت دریافت فرم شماره یک و  اطلاع از آدرس پستی هسته گزینش استان خود ، می توانید با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.
  3. مدارک لازم برای مراجعه به پردیس استان و انجام مصاحبه حضوری.
    داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در این صفحه تماس بگیرند.
  4. تهیه فیش بابت پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
  5. آمادگی علمی و معنوی برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بندرعباس

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان بندرعباس

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان بندرعباس به شرح زیر می باشد.

  • ظاهر و نوع پوشش داوطلب
    بنابراین سعی کنید با ظاهری آراسته و پوششی مناسب در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این استان حاضر شوید.
    برای اشتغال در شغل دبیری در کشور ایران لازم است پوششی مورد تایید جمهوری اسلامی داشته باشید.
  • قدرت فن بیان داوطلب
    همانطور که می دانید این خصوصیت از معیارهای معلم نشان دهنده توانایی درد تدریس است، بنابراین سعی کنید در حین صحبت با مصاحبه کنندگان زیاده گویی نکنید، فکر کنید و صحبت کنید به نحوه جمله بندی خود توجه داشته باشید محکم، رسا و گویا صحبت کنید.
  • مسائل عقیدتی
    در رابطه با احکام دین، نماز جمعه، مرجع تقلید و روخوانی قرآن و … سوالات علمی در رابطه با رشته انتخابی تان پرسیده می شود.
  • ضمن اینکه هدف و انگیزه از انتخاب رشته مور علاقه تان هم موضوعی است که برای مصاحبه کنندگان بسیار مهم است.
  • در صورت دارا بودن مدارکی از جمله عضو شورا بودن، بسیج، عضو یا همکاری در انتخابات یا انجمن اسلامی در جلسه مصاحبه، امتیاز محسوب خواهد شد.
  • تسلط بر مسائل سیاسی و احکام مورد نیاز می باشد.
  • سوالات روانشناسی از شما پرسیده می شود تا مشخص شود هدف شما از داشتن شغل دبیری در بندرعباس چیست؟

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

چنانچه در یک سال تحصیلی به هر دلیلی از جمله قبول شدن تعداد افراد لازم در مصاحبه حضوری یا عدم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان بندرعباس توسط داوطلبین ، این دانشگاه اقدام به تکمیل ظرفیت های خالی در دانشگاه می نماید.  در صورتی که دانشگاه ها لازم ببینند اطلاعیه هایی را در این خصوص منتشر می‌نمایند. بر این اساس داوطلبینی که واجد شرایط ثبت نام در این دانشگاه باشند و نمره نهایی بالاتر از ۶۵۰۰ کسب نموده باشند می توانند در بهمن ماه هر سال نسبت به ثبت‌نام و تکمیل انتخاب رشته (حداکثر ۲۰ کد رشته محل) اقدام نمایند.

 قابل ذکر است تمامی شرایط این دانشجویان مشابه دانشجویان عادی میباشد. شرایط و قوانین ثبت نام برای دانشجویان تکمیل ظرفیت هیچ تفاوتی با سایرین نمی کند. برای اطلاع دقیق تر از جزئیات تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می توانید لینک مقاله زیر را مشاهده نمایید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس

مدارک ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بندرعباس

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی بندرعباس بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری به صورت اطلاعیه در سایت اینترنتی این دانشگاه به نشانی sbh.cfu.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد. اما با توجه به تجربه سال های گذشته ثبت نام عموما در هفته اول مهر ماه انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بندرعباس می بایست فرایند ثبت نام خود زمانبندی دقیق مراحل آن را را مطابق با اطلاعیه های سازمان سنجش و سایت رسمی دانشگاه فرهنگیان بندرعباس انجام دهند. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت تلفنی با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و اطلاعات لازم را از مشاورین سایت صدای مشاور آن کسب نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس به شرح ذیل می باشد. پذیرفته شدگان با در دست داشتن مدارک زیر، در زمان مقرر به دانشگاه فرهنگیان بندرعباس به آدرس: بندرعباس – گلشهر جنوبی – رسالت جنوبی – خیابان حکمت – پردیس فاطمه الزهرا  مراجعه نمایند.

  1. اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات 4 سری
  2. اصل کارت ملی و کپی 4 سری
  3. اصل گواهینامه دوره متوسطه یا گواهینامه موقت دیپلم و کپی 3 سری
  4. اصل گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا گواهینامه موقت پیش دانشگاهی  و کپی 3 سری
  5. پرینت قبولی از سایت سازمان سنجش
  6. پرینت کارنامه قبولی سازمان سنجش
  7. فرم شماره 3 جهت تایید تاریخ فارغ التحصیلی پیش دانشگاهی از دبیرستان که دوره پیش دانشگاهی را گذرانده اید.
  8. رسید درخواست تاییدیه تحصیلی (دیپلم – پیش دانشگاهی ) از دفاتر پیش خوان دولت
  9. دوازده (12) قطعه عکس 4*3
  10. پوشه سفید 1 عدد
  11. گیره 1 عدد

جمع بندی

مقاله فوق در رابطه با شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس می باشد. لذا شما می توانید تمامی مطالب مورد نیاز در این رابطه را از این مقاله دریافت نموده و مطالعه نمایید. داوطلبان در صورت ثبت نام می توانند در زمان مقرر شده یا به صورت حضوری یا غیر حضوری ( بستگی به اعلام دانشگاه مورد نظر ) در این دانشگاه ثبت نام نمایند. در مقاله بالا سایت ثبت نام دانشگاه پردیس فاطمه زهرا بندر عباس را می توانید مشاهده نمایید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا بندرعباس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید