شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان پردیس شهید مطهری

دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان پردیس شهید مطهری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان پردیس شهید مطهری زاهدان در این مقاله به صورت کامل شرح داده خواهد شد. دانشگاه های فرهنگیان یا همان مراکز تربیت معلم سابق همواره یکی از مهم ترین و اصلی ترین انتخاب های پیش رو برای دانش آموزانی است که علاقمند به شغل معلمی بوده و می خواهند از بازار کار مناسب پس از اتمام تحصیل خود اطمینان داشته باشند. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از مزایای بسیار خوبی برخوردار بوده و در واقع همان بدو ورود به دانشگاه به استخدام وزارت آموزش و پرورش در می آیند.

ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان پردیس شهید مطهری

 دانشگاه فرهنگیان هر ساله برای تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز خود در همه استان ها اقدام به جذب دانشجو می نماید. جذب دانشجویان به صورت دو مرحله ای بوده و پس از قبولی در آزمون داوطلب می بایست در مصاحبه حضوری و معاینات پزشکی نیز شرکت نمایند. تنها راه ورود به این دانشگاه شرکت در کنکور سراسری و کسب حداقل تراز لازم برای ورود به مصاحبه می باشد. پس از اینکه داوطلب مجاز به انتخاب رشته شد، می‌تواند دانشگاه فرهنگیان شهر یا استان محل سکونت خود را انتخاب نمایید.

 از آنجا که این دانشگاه شرط بومی گزینی را برای پذیرش داوطلبان مد نظر قرار می‌دهد، لازم است داوطلبین توجه داشته باشند که تنها داوطلبان بومی می توانند در دانشگاه های فرهنگیان به تحصیل بپردازند.

در ادامه مقاله آدرس سایت اینترنتی ایران محل دانشگاه واقع در شهر زاهدان می‌باشد نیز معرفی شده است.

داوطلبین گرامی می توانند هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با شماره های تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و به صورت تلفنی از جزئیات ثبت نام دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان پردیس شهید مطهری زاهدان توسط  مشاورین سایت صدای مشاوران کسب اطلاع نمایند.

مزایای دانشگاه فرهنگیان

  1. دانشجویان از همان ابتدای پذیرش در دانشگاه استخدام دولتی می شوند.
  2. دانشجو از همان ابتدای شروع و ثبت نام در دانشگاه (در دوره ۴ ساله دانشجویی) حقوق ثابت می‌گیرد.
  3. ۴ ساله مدت تحصیل در دانشگاه در سنوات خدمتی آن‌ها محاسبه می‌شود به این صورت که این ۴ سال جز سابقه کار آن‌ها محسوب می‌شود.
  4. دانشجو معلمان از ترم ۴ شروع به تدریس در مدارس به صورت کاروزی می‌کنند.
  5. دانشجویان پسر قبول شده در دانشگاه فرهنگیان خدمت سربازی ندارند و فقط باید دوره آموزشی را بگذرانند.
  6. دانشجویان همچنین از بیمه بازنشستگی و سلامت نیز برخوردار می‌شوند.

نکات مهم

  • تعویض سهمیه اسـتان محـل خـدمت قبـل از شـروع بـه کار و ایفـای تعهـد، تحـت هـر شـرایط اعـم از تأهـل، تجرد، بعـد مسـافت، تکفل،سرپرسـتی خـانواده، فـوت والـدین و… ممنـوع است.
  • درصـورت عـدم نیـاز در محـل عنوان شده در دفترچـه آزمـون، اداره کـل آمـوزش‌ و پـرورش اسـتان تصمیم گیرنده محـل خدمت فرد مذکور درســطح اســتان خواهــد بــود.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان زاهدان

برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان زاهدان شما می بایست در کنکور سراسری شرکت نموده و  انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را برای این دانشگاه انجام دهید. پس از پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری شما می توانید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.

داوطلبان می بایست پیش از تصمیم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان، از دارا بود شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در این دانشگاه کسب اطمینان نمایید.

دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان نیز مانند سایر دانشگاه‌ها قوانین و ضوابط خاصی برای پذیرش دانشجویان دارد.  شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان زاهدان  به صورت عمومی شامل موارد زیر می باشد.

  • تابعیت داشتن جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد بـه دیـن اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله.
  • عدم سابقه محکومیت جزایی یا کیفری داوطلب.
  • عدم اعتیاد بـه مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور.
  • دارا بودن گواهینامه پایان دوره پیش‌ دانشگاهی داوطلبان نظام آموزشی قدیم یا متوسطه دوم نظام آموزشی جدید.
برای اطلاع از شیوه نامه تسهیلات دانشگاه فرهنگیان زاهدان و نحوه استفاده از آن می توانید با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبین شامل موارد زیر می باشد. لازم است داوطلبان در صورت دارا بودن همه این شرایط اقدام به انتخاب رشته نمایند.

  1. کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر در کنکور سراسری جهت مجاز شدن برای انتخاب رشته.
    برای اطلاع از رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان لینک زیر ا مشاهده فرمایید.
    رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان
  2. نداشتن هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت “دائم یا موقت” به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از آغاز تا پایان دوره تحصیل در دانشگاه
  3. در پذیرش سال 99 دانشگاه فرهنگیان، شرط معدل برداشته شده و داوطلبان با داشتن هر معدلی می توانند در این دانشگاه مورد پذیرش قرار بگیرند.
  4. طبق ماده 42 و 43 قانون مدیریت خدمات کشوری، داشتن حداکثر سن 24سال تمام در ابتدای ورود به دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان الزامی است.
  • محاسبه سن داوطلبین بر اساس مندرجات اصـل شناسنامه‌ای است که با توجه به آن در کنکور سراسری ثبت ‌نام می‌کنند بنابراین تغییراتی که پس از ثبـت‌ نام در آزمون، در مدارک هویتی، به ویژه تاریخ تولد داوطلب به وجود آمده باشد دارای اعتبار نیست و در صورت پذیرفته‌ شدن در آزمون در هر مرحله‌ای، قبولی وی ملغی خواهد شد.
  • انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب برای کنکور سراسری افزوده نمی‌شود.
  • حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید باهنر تحت هیچ شرایطی تغییـر نخواهد داشت.

سایت اینترنتی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان به نشانی shmz.cfu.ac.ir در دسترس داوطلبان می باشد. شما می توانید تمامی اطلاعیه های مربوط به دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان را در این پایگاه اینترنتی مشاهده نمایید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

چنانچه در یک سال تحصیلی به هر دلیلی از جمله قبول شدن تعداد افراد لازم در مصاحبه حضوری یا عدم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان توسط داوطلبین ، این دانشگاه اقدام به تکمیل ظرفیت های خالی در دانشگاه می نماید.  در صورتی که دانشگاه ها لازم ببینند اطلاعیه هایی را در این خصوص منتشر می‌نمایند. بر این اساس داوطلبینی که واجد شرایط ثبت نام در این دانشگاه باشند و نمره نهایی بالاتر از ۶۵۰۰ کسب نموده باشند می توانند در بهمن ماه هر سال نسبت به ثبت‌نام و تکمیل انتخاب رشته (حداکثر ۲۰ کد رشته محل) اقدام نمایند.

 قابل ذکر است تمامی شرایط این دانشجویان مشابه دانشجویان عادی میباشد. شرایط و قوانین ثبت نام برای دانشجویان تکمیل ظرفیت هیچ تفاوتی با سایرین نمی کند. برای اطلاع دقیق تر از جزئیات تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می توانید لینک مقاله زیر را مشاهده نمایید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان  سیستان و بلوچستان مهمترین کار پس از آزمون سراسری برای ورود به این مجموعه می باشد. همانطور که ذکر شد و دانشگاه فرهنگیان برای تامین کادر انسانی خود از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجویان می کند.  انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا اواخر مرداد ماه انجام می شود ولی در سال جدید با توجه به شرایط کرونا در کشور و به تعویق افتادن کنکور سراسری انتخاب رشته در مهر ماه انجام می شود و جواب نهایی کنکور در آبان ماه انجام می گیرد. داوطلبان می بایست اقدام به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نمایند.
لازم است داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند  این دانشگاه و رشته مورد نظر را در انتخاب اول خود قرار داده زیرا اگر در انتخاب های بعدی باشند و داوطلب در رشته های اولیه  قبول شود ، دیگر به مصاحبه جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان دعوت نخواهد شد.

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

گروه آزمایشی ریاضی
آموزش و پرورش کودکان استثنایی ، آموزش ریاضی ، آموزش فیزیک ، آموزش ابتدایی ، آموزش تربیت بدنی
گروه آزمایشی علوم تجربی
دبیری شیمی، دبیری زیست شناسی، آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی، آموزش تربیت بدنی
گروه آزمایشی علوم انسانی
آموزش زبان و ادبيات فارسي، دبيری الهيات و معارف اسلامي، دبیری تاريخ ، دبیری زبان و ادبيات عربي، دبیری علوم اجتماعي، راهنمایی و مشاوره، آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی، آموزش جغرافیا، آموزش تربیت بدنی
گروه آزمایشی هنر
آموزش ارتباط تصویری
گروه آزمایشی زبان
تربیت دبیر زبان انگلیسی

رشته‌های فوق رشته هایی هستند که در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه های فرهنگیان ارائه می شوند و در واقع موردنیاز وزارت آموزش و پرورش می باشند. اما ممکن است بنابر نیاز استان تعدادی از این رشته ها کم یا زیاد شوند. برای اطلاعات دقیق می توانید با مشاورین ما تماس گرفته و یا لیست کامل رشته های هر دانشگاه را در دفترچه انتخاب رشته همان سال مشاهده نمایید.

دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری به صورت اطلاعیه در سایت اینترنتی این دانشگاه به نشانی shmz.cfu.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد. اما با توجه به تجربه سال های گذشته ثبت نام عموما در هفته اول مهر ماه انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان می بایست فرایند ثبت نام خود زمانبندی دقیق مراحل آن را را مطابق با اطلاعیه های سازمان سنجش و سایت رسمی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان انجام دهند. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت تلفنی با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و اطلاعات لازم را از مشاورین سایت صدای مشاور آن کسب نمایید.

مدارک ثبت نام دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

مدارک  ثبت نام  دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان به شرح ذیل می باشد. پذیرفته شدگان با در دست داشتن مدارک زیر، در زمان مقرر به دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان به آدرس: سیستان و بلوچستان – زاهدان – بلوار جانبازان – خیابان تربیت – دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان پردیس شهید مطهری مراجعه نمایند.

  1. تعهد نداشتن مدرک بالاتر از دیپلم
  2. اصل مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی با مهر و امضا مدیر مرکز پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی(نظام آموزشی قدیم)
  3. اصل مدرک پایان دوره دیپلم متوسطه نظام آموزشی با مهر و امضای مدیر دبیرستان با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک(نظام آموزشی قدیم)
  4. اصل کارنامه تحصیلی دیپلم نظام آموزشی ترمی واحدی/ سالی واحدی با امضا و مهر دبیرستان یا اداره کل آموزش و پرورش(نظام آموزشی قدیم)
  5. اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی با امضا و مهر دبیرستان یا اداره کل آموزش و پرورش(نظام آموزشی قدیم
  6. اصل مدرک گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه با مهر و امضا مدیر دبیرستان(نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳
  7. اصل شناسنامه به انضمام دو نسخه تصویر از نما و صفحات آن مخصوصا توضیحات شناسنامه
  8. اصل کارت ملی به انضمام دو نسخه تصویر پشت و روی آن
  9. ۱۲ قطعه عکس تمام رخ سه در چهار تهیه شده در سال جاری
  10. مدارک ایثارگری داوطلب و یا خانواده ایشان
  11. اصل فرم انصراف از تحصیل برای دانشجویان انصراف از دانشگاه های دیگر

مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

  1. پرینت قبولی و کارنامه سازمان سنجش
  2. پرینت ثبت نام غیرحضوری داوطلب
  3. اصل فرم موافقت نامه بی قید و شرط با ادامه تحصیل کارکنان از ادارات آموزش وپرورش محل خدمت خود.
  4. حکم کارگزینی (سال 99) مبنی بر استخدام رسمی یا پیمانی با مهرزنده آموزش وپرورش
  5. فرم 502 کارگزینی (به تاریخ آبان 99) با مهرزنده آموزش وپرورش
  6. کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای داوطلبین مشمول خدمت سربازی
  7. اصل وکپی مدرک کارشناسی که در آن معدل ذکر شده باشد و کپی برابراصل مدرک کاردانی جهت دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته که در آن معدل ذکر شده باشد.
  8. تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مدرک کارشناسی و تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مدرک کاردانی برای دارندگان کارشناسی ناپیوسته برای راهنمایی در رابطه با دریافت تاییدیه تحصیلی می توانید این مقاله را مطالعه نمایید. نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی + راهنمای جامع دریافت تاییدیه تحصیلی.
  9. گواهی معدل برای آن دسته از پذیرفته شدگانی که به هر دلیل قادر به ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی خود نمی باشند.
  10. اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه محل اخذ کارشناسی برای پذیرفته شدگانی که از امتیاز رتبه اول خود استفاده کرده اند .
  11. کپی تعهد محضری
  12. 6 قطعه عکس 4*3
  13. دو سری کپی شناسنامه به همراه اصل آن و همینطور اصل وکپی کارت ملی ( دوسری )
  14. پرینت از فرم تکمیل شده اطلاعات جامع دانشجو.

تذکرات مهم

  • در صورت عدم ارائه هریک از مدارک خواسته شده پذیرش انجام نخواهد شد
  • پس از ثبت نام اولیه به ترتیب  موارد اعلام شده در فرم مراحل را پیگیری نمایید.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان شامل موارد زیر است.

  1. ارسال فرم شماره 1 به مرکز گزینش استان. ( هر استان دارای یک هسته گزینش می باشد.)
  2. جهت دریافت فرم شماره یک و  اطلاع از آدرس پستی هسته گزینش استان خود ، می توانید با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.
  3. مدارک لازم برای مراجعه به پردیس استان و انجام مصاحبه حضوری.
    داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در این صفحه تماس بگیرند.
  4. تهیه فیش بابت پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
  5. آمادگی علمی و معنوی برای مصاحبه

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان به شرح زیر می باشد.

  • ظاهر و نوع پوشش
    بنابراین سعی کنید با ظاهری آراسته و پوششی مناسب در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این استان حاضر شوید.
    برای اشتغال در شغل دبیری در کشور ایران لازم است پوششی مورد تایید جمهوری اسلامی داشته باشید.
  • قدرت فن بیان
    همانطور که می دانید این خصوصیت از معیارهای معلم نشان دهنده توانایی درد تدریس است، بنابراین سعی کنید در حین صحبت با مصاحبه کنندگان زیاده گویی نکنید، فکر کنید و صحبت کنید به نحوه جمله بندی خود توجه داشته باشید محکم، رسا و گویا صحبت کنید.
  • مسائل عقیدتی
    در رابطه با احکام دین، نماز جمعه، مرجع تقلید و روخوانی قرآن و … سوالات علمی در رابطه با رشته انتخابی تان پرسیده می شود.
  • ضمن اینکه هدف و انگیزه از انتخاب رشته مور علاقه تان هم موضوعی است که برای مصاحبه کنندگان بسیار مهم است.
  • در صورت دارا بودن مدارکی از جمله عضو شورا بودن، بسیج، عضو یا همکاری در انتخابات یا انجمن اسلامی در جلسه مصاحبه، امتیاز محسوب خواهد شد.
  • تسلط بر مسائل سیاسی و احکام مورد نیاز می باشد.
  • در این مصاحبه سوالات روانشناسی نیز از داوطلبان پرسیده می شود تا انگیزه و هدف آنان از انتخاب شغل معلمی را بررسی نمایند.
  •  در تمام مراحل گزینش و انجام مصاحبه اصل بر صداقت داوطلب می باشد و در صورت اثبات خلاف آن داوطلب از پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باز خواهد ماند.

جمع بندی

مقاله فوق توضیحاتی در رابطه با ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان پردیس شهید مطهری می باشد. پذیرفته شدگان در این دانشگاه باید به نکاتی که در این مقاله قرار داده شده است توجه نمایند و به طور کامل آن ها را مطالعه نمایند. با توجه به دو مرحله ای بودن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می توانید نکات مورد نیاز برای قبولی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان را در مقاله بالا مشاهده نمایید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان پردیس شهید مطهری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید