شرایط بومی گزینی آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی 99

شرایط آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

جهت مشاوره در زمینه شرایط بومی گزینی آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله می توانید از شرایط بومی گزینی آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی 99 مطلع شوید. این شرایط در سال جاری و در آزمون استخدامی که در آبان ماه برگزار می شود اعمال خواهد شد. از نحوه اعمال و شرایط و ضوابط بومی گزینی آزمون استخدامی در این مقاله صحبت شده است. به این سوال که بومی گزینی چیست نیز در این مقاله پاسخ داده شده است.

شرط بومی گزینی در آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی 99

رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: هم اکنون ساز و کار لازم برای بومی گزینی هشتمین آزمون مشترک استخدامی در حال تدوین است و امکان ویرایش اطلاعات برای شرکت‌کنندگان در اولین فرصت فراهم خواهد شد.

مجلس در شانزدهم شهریورماه امسال شرایط بومی‌گزینی در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی را مصوب کرد و بر اساس قانون، به افرادی بومی شهرستان اطلاق می‌شود که یا محل تولدشان شهرستان مورد نظر بوده یا اینکه ساکن آن شهرستان با سابقه حداقل 10 سال سکونت باشند.

براساس این مصوبه مقرر شده است شورای توسعه مدیریت اولویت‌هایی را برای افراد در نظر بگیرد و هم اکنون فرایند تعیین این اولویت‌ها در حال انجام است و پس از نهایی شدن، فرصتی برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌شود تا اطلاعات خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ویرایش کنند.

بومی گزینی آزمون استخدامی چیست

این سوال که بومی گزینی آزمون استخدامی چیست را می توان این گونه پاسخ داد، اولویت قائل شدن برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان‌ها، بومی گزینی براساس قانون، به افرادی بومی شهرستان اطلاق می‌شود که یا محل تولدشان شهرستان مورد نظر بوده یا اینکه ساکن آن شهرستان با سابقه حداقل ۱۰ سال سکونت باشند. در امسال ۵۶۰ هزار نفر در هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ثبت نام کرده اند و رقابت این افراد براساس اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور، در آبان ماه در سراسر کشور انجام خواهد شد. بومی گزینی آزمون استخدامی در امسال اعمال خواهد شد . داوطلبان می توانند با توجه به این شرایط اطلاعات خود را ویرایش نمایند.

بومی گزینی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

شرایط بومی گزینی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری نیز اعمال خواهد شد. بومی گزینی به منظور اولویت قائل شدن برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان ها می باشد و افراد بومی آن منطقه در صورت سکونت به مدت 10 سال و یا متولد شدن در آن شهرستان می توانند بومی منطقه محسوب شده و از شرایط استخدامی استفاده نمایند. آزمون آموزش و پرورش با شرایط بومی گزینی برگزار خواهد شد.

بومی گزینی آزمون های استخدامی

شرایط بومی گزینی در آزمون استخدامی به منظور ماندگاری نیرو ها در شهرستان بومی آن ها می باشد و افراد دارای تعهد خدمت به سازمان محل زندگی و بومی خود می باشند. در سال های اخیر این فرایند بومی گزینی اعمال شده است و افراد تنها در صورت بومی شهرستان خود و داشتن شرایط بومی می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

فرم استشهاد محل سکونت جهت شرکت در آزمون استحدامی ذستگاه های اجرایی را می توانید در زیر مشاهده نمایید.

فرم استشهاد بومی گزینی دستگاه های اجرایی

  • داوطلبان باید به این موراد توجه نمایند که تکمیل این فرم برای تمامی داوطلبان بومی شهرستان که متقاضی استفاده از اولویت استخدام به لحاظ سکونت با سابقه حداقل 10 سال الزامی می باشد.

شرایط بومی بودن برای شرکت در آزمون استخدامی دستگاه اجرایی

با توجه به تعریف داوطلبان بومی شهرستانی مورد اشاره در ماده واحده قانون فوقالذکر، که داوطلب باید متولد یا ساکن با سابقه ده سال سکونت در همان شهرستان باشد، بومی بودن افراد از طریق ذیل احراز میگردد؛
شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.
تذکر: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سالهای مختلف، در صورت اختالف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد، مالک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت بموجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی )براساس فرم پیوست( ممهور به مهر نیروی انتظامی )پاسگاه یا کالنتری محل( در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره : داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا مالک محاسبه قرار گیرد.

حد نصاب نمره آزمون استخدامی دستگاه اجرایی برای افراد بومی

حد نصاب آزمون، کسب حداقل پنجاه درصد 50 % نمره مکتسبه نفر اول با ارزش وزنی چهل درصد 40 %برای حیطه عمومی و شصت درصد 60 % برای حیطه تخصصی در هر شغل- شهرستان در هر یک از دستگاههای اجرایی می باشد.

جمع بندی 

با مطالعه مقاله بالا از شرایط بومی گزینی در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش مطلع خواهید شد. بومی گزینی به منظور حفظ افراد در محل سکونت و یا محل بومی فرد می باشد. شما می توانید از مقاله بالا اطلاعات کامل و جامع مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط بومی گزینی آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید