شرایط انتخاب رشته ، رشته های شناور

دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور 1400

جهت مشاوره در زمینه شرایط انتخاب رشته ، رشته های شناور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از شرایط انتخاب رشته ، رشته های شناور در سال 99 مطلع میشوید. اطلاع از نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری و رشته های شناور برای انجام انتخاب رشته صحیح ضروری می باشد.

رشته شناور چیست

رشته های شناور شامل رشته هایی می باشد که فرد اگر در هر رشته ی نظری (ریاضی، تجربی، انسانی ) در دبیرستان تحصیل کرده باشد، می تواند این رشته ها را در دانشگاه برای ادامه تحصیل انتخاب کند.اکثر افرادی که در این رشته ها فعالیت می کنند افراد موفقی هستند.

رشته های شناور شامل رشته های:

  • اقتصاد ، حسابداری،  روانشناسی ، تربیت بدنی و مدیریت ها می باشد.
  • افراد موفق بسیاری در دنیا وجود دارند که در رشته های شناور تحصیل کرده اند.

معرفی رشته های شناور

همانطور که در بالا اشاره شد رشته های شناور دارای زیر شاخه هایی می باشد که در ادامه به توضیح هر کدام از آن ها می پردازیم.

رشته اقتصاد

رشته ی اقتصاد یکی از پر درآمد ترین رشته های جهان است و در بین افراد مشهور دنیا نیز دارای محبوبیت فراوانی می باشد.

رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی دارای شش شاخه شامل؛

  • اقتصاد نظری، بازرگانی، کشاورزی، پول و بانکداری، صنعتی و حمل و نقل است.

برای دانشجویان رشته اقتصاد مهم ترین چیز دانش ریاضیات می باشد. همچنین این دانشجویان باید در مباحث سیاسی اجتماعی و روانشناسی نیز مهارت و دانش داشته باشد زیرا رشته ی اقتصاد یک رشته از زنجیره ی علوم اجتماعی می باشد.

رشته تربیت بدنی

رشته ی تربیت بدنی یک رشته ی شناور است که با جسم و روان افراد سرو کار دارد در این رشته هدف پرورش جسم و به تبع آن پرورش روح و روان انسان می باشد.

کسانی که مایل به تحصیل در این رشته هستند باید بدانند که این رشته از آن دسته رشته هایی می باشد که باید استعداد در آن اولویت قراربگیرد.

برای مثال کسی که در زمینه ی ژیمناستیک یا کاراته استعداد و توانایی ندارد نمی تواند با این رشته ارتباط برقرار کند و همینطور شخص موفقی در این زمینه نخواهد شد.همینطور در تمامی رشته های دیگر این رشته استعداد درونی فرد حرف اول را در موفقیت در این رشته خواهد زد.

افرادی که این رشته را انتخاب می کنند علاوه بر استعداد در زمینه ی ورزشی و جسمی باید در زمینه ی پزشکی نیز اطلاعات کافی داشته باشند.

این افراد باید دارای دانش کافی از آناتومی بدن انسان داشته باشند تا بتوانند به راحتی با جسم ارتباط بر قرار کنند.

افراد دارای مدرک تحصیلی در این رشته می توانند در زمینه ی آموزشی و مربی گری فعالیت کنند.

رشته حسابداری

هدف از رشته حسابداری،  آموزش نیروی انسانی متخصص در جمع‌ آوری، طبقه‌ بندی، ثبت و خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشات مالی مطابق معیارهای از پیش تعیین شده از جمله استانداردها و اصول حسابداری می باشد.

افرادی که در این رشته تحصیل می کنند باید بدانند که این رشته در حال حاضر یکی از پر طرفدار ترین رشته های تحصیلی می باشد. زیرا نیاز جوامع بشری به حسابدار بسار زیاد است.

لازم به ذکر است که این توانایی، پشتکار و استعداد شما  است که می تواند آینده ی شغلیتان در این رشته را تضمین کند.

رشته روانشناسی

با توجه به پیچیدگی بشر و نیازطبیعی انسان به درک روح، علم روانشناسی می تواند راهنمای بشر امروزی شود. روانشناسی علم پیچیده ای است که می تواند در همه ی زمینه های زندگی انسان امروزی مفید واقع شود.

این رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای شاخه ها و زمینه های شغلی فراوانی می باشد اکثر فارغ التحصیلان این رشته در موسسات آموزشی یا آموزش و پرورش و … مشغول به کار می شوند.

شرایط انتخاب رشته ، رشته های شناور سال 99

واجدین شرایط انتخاب رشته از 20 مرداد برای انتخاب رشته کنکور 99 سراسری روزانه نوبت دوم شباه، پردیس خودگردان، پیام نور ، غیرانتفاعی و آزاد اقدام نمایند. رشته های شناور برای مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد به رشته هایی گفته می شود که برای تحصیل در آن رشته ها نیاز به مدرک تحصیلی پیشین مرتبط با همان رشته انتخابی را نخواهید داشت. با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، تمام داوطلبان کنکور 99 مجاز به انتخاب رشته می باشند. علاوه بر این بیش از 80 درصد از رشته های دانشگاهی بدون کنکور سراسری و براساس شرط معدل، پذیرش بدون کنکور دارند.

داوطلبان در زمان انتخاب رشته میتوانند نسبت به انتخاب کدرشته محل های انتخابی، اقدام نمایند. سایت انتخاب رشته دانشگاه سراسری Sanjesh.org و سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد azmoon.org است.

شرایط انتخاب رشته ، رشته های شناور

برای انجام انتخاب رشته کنکور 99 سراسری لازم است به سایت سنجش مراجعه کرده و از منوی سمت راست ، لینک سراسری را انتخاب کنید. سپس لینک انتخاب رشته را انتخاب نمایید. بعد از ورود به سامانه انتخاب رشته نیاز به داشتن اطلاعات ثبت نامی خواهید داشت. اطلاعات لازم برای انتخاب رشته کنکور شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی یا کد پیگیری ثبت نام است.

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ، هم زمان با دفترچه انتخاب رشته کنکور برای اولویت بندی انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان کنکور سراسری می توانند نسبت به انتخاب 150کدرشته محل از بین رشته محل های مندرج در دفرچه انتخاب رشته کنکور اقدام نمایند.

بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته، سایت یک کد رهگیری 15 رقمی به داوطلب ارائه میکند. داوطلب موظف است تا پایان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ، کد رهگیری را نزد خود نگه دارد.

جهت مشاوره در زمینه شرایط انتخاب رشته ، رشته های شناور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
2 دیدگاه برای “شرایط انتخاب رشته ، رشته های شناور”
  1. سلام من اگه بخوام از تجربی برم به رشته IT باید چی کار کنم

    • سلام دوست محترم برای چه مقطعی؟ کارشناسی؟ کاردانی؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید