شرایط استفاده از منشی برای داوطلبان معلول

شرایط استفاده از منشی برای داوطلبان معلول

جهت مشاوره در زمینه شرایط استفاده از منشی برای داوطلبان معلول

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بخشی از داوطلبان کنکور سراسری گروه های مختلف آزمایشی را معلولان عزیز تشکیل داده اند. بسیاری از داوطلبان معلول و خانواده های آنان به دنبال آگاهی از روند برگزاری کنکور سراسری معلولان حرکتی ، بینایی ، شنوایی و … می باشند. برای آگاهی از شرایط استفاده از منشی برای داوطلبان معلول در کنکور سراسری و بهترین دانشگاه ها برای معلولان در ایران این مقاله را تا آخر مطالعه نمایید.

 

داوطلبان معلول کنکور سراسری نیز باید روند ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را مانند سایر داوطلبان برای ورود و تحصیل به دانشپاه های دولتی و آزاد کشور طی نمایند. تفاوت های جزئی ای در روند پر کردن فرم ثبت نام کنکور این عزیزان و نحوه برگزاری آن وجود دارد که در ادامه به آن ها بضورت جامع پرداخته شه است.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

شرایط استفاده از منشی برای داوطلبان معلول

نحوه برگزاری کنکور سراسری معلولان

برگزاری کنکور سراسری معلولان تفاوتی با کنکور سراسری سایر افراد ندارد. تنها تفاوتی که در برگزاری کنکور سراسری معلولان با سایر داوطلبین شرکت کننده در کنکور سراسری وجود دارد مربوط به زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه های عمومی و دفترچه اختصاصی می باشد.

زمان پاسخگویی به سوالات کنکور سراسری برای معلولان باتوجه به نوع معلولیت آن ها متفاوت است. زمان پاسخگویی به سوالات کنکور سراسری معلولان به صورت زیر می باشد :

  • زمان پاسخگویی به سوالات ریاضیات ، فیزیک و شیمی برای معلولان تقریبا یک و نیم برابر و برای سایردروس سه و نیم برابر سایر داوطلبان کنکور سراسری می باشد.
  • سوالات دفترچه عمومی ( زبان انگلیسی ، ادبیات فارسی ، دینی ، عربی) کنکور سراسری برای نابینایان با استفاده از خط بریل در اختیار آن ها قرار می گیرد ولیکن در صورتی که روشندلان عزیز با خط بریل آشنایی نداشته باشند می توانند درخواست منشی داوطلبان معلول کنکور را در فرم  ثبت نام کنکور سراسری دهند.
  • داوطلبانی که با چرخ ویلچر باید در جلسه حضور پیدا نمایند در طبقه همکف آزمون کنکور خود را می دهند و همچنین معلولان حرکتی می توانند از منشی داوطلبان معلول کنکور برای پاسخ به سوالات کنکور سراسری خود کمک بخواهند.

شرایط استفاده از منشی برای داوطلبان معلول

ثبت نام معلولان در کنکور سراسری

از جمله سوالات معلولان و خانواده های عزیز آن ها مربوط به روند ثبت نام معلولان در کنکور سراسری می باشد. ثبت نام معلولان در کنکو سراسری مانند سایر داوطلبان کنکور سراسری می باشد. تنها تفاوت آن مربوط به پر کردن فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری می باشد که باید در آن نوع معلولیت داوطلب کنکور سراسری درج شود.

در قسمتی از فرم ثبت نام کنکور سراسری قسمتی برای درخواست  منشی داوطلبان معلول کنکور وجود دارد که معلولان می توانند این گزینه را تیک بزنند و اعلام نیاز برای وجود منشی برای داوطلبان معلول کنکوردر سر جلسه کنکور سراسری نمایند. گزینه تقاضای منشی برای داوطلبان معلول کنکور سراسری در قسمت شماره 30 همان طور که در تصویر مشخص شده است وجود دارد.

شرایط استفاده از منشی برای داوطلبان معلول

 

دانشگاه‌ها برای معلولان در ایران

داوطلبان معلول پیش از شرکت در کنکور سراسری و اعلام نتایج آن باید دقت داشته باشند که سعی کنند دانشگاه هایی را در لیست 150 تایی انتخاب رشته کنکور سراسری خود قرار دهند که امکان مناسب برای معلولان ایجاد کرده باشند. از جمله دانشگاه هایی که در سال های اخیر امکانات مناسبی برای داوطلبان معلول روشندل کنکور سراسری ایجاد کرده اند به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه های الزهرا (س)
  • دانشگاه سراسری تهران
  • دانشگاه سراسری شهید بهشتی
  •  دانشگاه سراسری شهید چمران اهواز
  • دانشگاه سراسری علامه طباطبایی

دانشگاه هایی که در بالا به آن ها اشاره شد ، پایگاه امکانات رایانه‌ای ویژه دانشجویان نابینا (روشندل) ایجاد کرده‌اند پس بهتر است روشندلان عزیر رشته هایی که در این دانشگاه ها تدریس می شوند را در الویت لیست انتخاب رشته کنکور سراسری خود قرار دهند.

  • داوطلبان دارای معلولیت (نابینا، ناشنوا، نیمه بینا، نیمه شنوا و معلول جسمی حرکتی) جزو منطقه ۳ محسوب می‌شوند.

جمع بندی

با توجه به اهمیت موضوع ثبت نام در کنکور سراسری این مقاله برای افزایش اطلاعات معلولان و خانواده های آن ها برای شرکت در کنکور سراسری معلولان ارائه شده است. همچنین می توانید لیستی از بهترین دانشگاه های ایران که امکانات خوبی برای تحصیل معلولان فراهم کرده اند را مشاهده نمایید.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای

درباره “ منشی برای داوطلبان معلول”باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

 

☻ با آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای معلولان عزیز.☻

 

 

جهت مشاوره در زمینه شرایط استفاده از منشی برای داوطلبان معلول

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید