شرایط استخدام دولتی سال 99

استخدام های دولتی سال 99

جهت مشاوره در زمینه شرایط استخدام دولتی سال 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط استخدام دولتی سال 99 توسط رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام شد. وی با اشاره به اعلام نیاز دستگاه های اجرایی برای ناستخدام نیروی انسانی پیش بینی کرد امسال ۴۰ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدام شوند. در این مقاله قوانین استخدام دولتی سال 99 که توسط انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام شد را به اطلاع می رسانیم.

استخدام به معنای قراردادی برای انجام کار است که میان کارفرما و کارمند عقد شده و فرد استخدام شده در ازای دریافت حقوق و مزایای مشخص، خدمات مورد انتظار کارفرما را برآورده می کند. در صورتی که کارفرما دولت باشد، امنیت شغلی و دستمزد بالاتر خواهد رفت و دولت موظف به تامین نیرو و تامین دستمزد است. در این شرایط استخدام دولتی صورت گرفته و امنیت شغلی کارمندان بالاتر خواهد رفت.

براساس قانون به کارگیری نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی استخدام دولتی سال 99 صرفا با مجوز سازمان اداری و استخدامی و با تایید سازمان برنامه و بودجه برای تامین مالی آن انجام خواهد پذیرفت.

استخدام‌ دولتی طی سال‌های اخیر همواره به دلایل مختلف از جمله بار مالی و همچنین توجه به کوچک‌سازی دولت و ممانعت از گسترش آن مورد توجه بوده است؛ به طوری که نسبت به گذشته محدود شده و تنها تحت ضوابط تعیین شده در قانون و با انجام آزمون‌های استخدامی انجام می‌شود.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاع دقیق از زمان برگزاری آزمون های استخدام دولتی سال 99 هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و این اطلاعات را از مشاورین سایت صدای مشاوران کسب نمایید.

استخدام های دولتی سال 99

استخدام دولتی سال 99 مانند سال های گذشته در سراسر کشوذ و با آژمون کتبی و در بسیاری موارد مصاحبه حضوری، جهت تامین نیاز دولت به نیروی انسانی و در ارگان های مختلف برگزار می گردد. بر اساس آنچه که در قانون بودجه امسال تعیین و اخیرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، استخدام دولتی و به کارگیری نیروی انسانی به هر شکل و عنوان در مشاغل و فعالیت دستگاه‌های اجرایی از محل هرگونه اعتباری تنها با مجوز سازمان اداری و استخدامی و با اخذ تاییدیه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پیش‌بینی بار مالی در قانون انجام می‌شود.

رعایت قوانین استخدام از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری استخدام‌ها منوط به حرکت در چارچوب این ضوابط است.
همچنین در مورد به کارگیری افراد جدید به صورت حق التدریس و با عناوین مشابه به هر شکل توسط وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استان‌های آن ممنوع اعلام شده است.

از سال‌های گذشته با توجه به اختلاف‌نظرهایی که در رابطه با استخدام‌های  دولتی و یا تبدیل وضعیت کارکنان از دولت دهم وجود داشت، هرگونه اقدامی مشروط شد؛ به گونه‌ای که در آن زمان براساس ماده (۵۱) قانون برنامه پنجم توسعه هرگونه استخدام رسمی و پیمانی در دستگاه‌های اجرایی را ممنوع بود، اما در تبصره‌ای تاکید شده بود که در بودجه‌های سنواتی امکان استخدام با شرط رعایت بند (ب) ماده (۲۴)قانون مدیریت خدمات کشوری قابل انجام بود.

در عین حال اگر دستگاه مشغول به کار حاکمیتی است، با خروج دو درصد نیروها دریک سال نیروی جدید را جذب کند، از سوی دیگر در مشاغل غیر حاکمیتی نیز به ازای خروج سه نفر نیرو دستگاه می تواند یک نیروی جدید استخدام کند. بر این اساس مبنای بکارگیری نیروی جدید در دستگاه ‌اجرایی همین قانون قرار گرفت.

انواع آزمون استخدام دولتی سال 99

آزمون استخدام دولتی سال 99 دو نوع است. این آزمون در واقع در دو مرحله اجرا می گردد. در مرحله اول آزمون عمومی برگزار می گرد. در مرحله دوم آزمون تخصصی برای استخدام دولتی در سال 99 برگزار می گردد. در صورت قبولی در هر دو مرحله متقاضی قادر به پذیرش توسط سازمان دولتی مربوطه می گردد. برای ثبت نام در این آزمون ها باید به سامانه سنجش کشور به نشانی samjesh.org مراجعه نمایید.

منابع آزمون استخدام دولتی سال 99

همانطور که در بخش های بالاتر برای شما توضیح دادیم آزمون های استخدام یه دو نوع عمومی و تخصصی تقسیم بندی می شود. منابع آزمون استخدام عمومی برای همه متقاضیان مشترک است. منابع آزمون استخدام تخصصی نیز برای هریک از سازمان ها متفاوت است.

منابع آزمون استخدام  عمومي 

آزمون اولیه را آزمون عمومی می نامند. می توانید منابع آزمون استخدام عمومی را در بخش زیر مشاهده نمایید. برای قبولی در آزمون استخدام عمومی باید از طریق مطالعه منابع ذیل و کسب مهارت در زمینه های مربوطه و سپس ثبت نام در آزمون استخدام عمومی اقدام نمایید.

  1. فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)
  2. رياضي مقدماتی و آمار
  3. زبان و ادبيات فارسي
  4. معارف اسلامی
  5. زبان عمومی انگليسي
  6. هوش و توانمنديهاي عمومي

 

مدارک مورد نیاز آزمون استخدام سازمان های دولتی سال 99

در این بخش باید به مدارک مورد نیاز آزمون استخدام سازمانهای دولتی سال 99 توجه نمایید. پذیرفته شدگان آزمون استخدام  باید نسبت به تکمیل مدارک خود با توجه به لیست ذیل اقدام نمایند. کلیه مدارک ذکر شده در تصویر پایین به طور حتم باید توسط پذیرفته شدگان نهایی، به اداره کل توسعه مدیریت و منابع تحویل داده شوند.

شرایط آزمون استخدام دولتی سال 99

با توجه به این موضوع که آزمون در دو مرحله انجام می پذیرد. شرایط آزمون استخدام دولتی سال 99 به دو حالت عمومی و اختصاصی طبقه بندی می شوند. در ادامه مطلب می توانید شرایط عمومی آزمون را مطالعه نمایید. برای هر یک از آزمون های اختصاصی می توانید به مقالات مرتبط در همین حوزه در سایت مراجعه نمایید. شایان ذکر است که تماس با مشاورین ماهر ما پاسخگوی تمامی نیاز های شما خواهد بود.

شرايط عمومي داوطلبان آزمون استخدام سازمان های دولتی سال 99

  • داشتن تابعیت ایران؛
  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
  • انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
  • داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند؛
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
  • نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛
  • عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذی صلاح؛
  • داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای باز خرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
  • به استناد ماده ( 94 ) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنان که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرايی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا می باشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی ساير دستگاه های اجرايی باشند.

تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در

زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون می باشد.

  • داشتن حداقل بیست ( 20 ) سال تمام و حداکثر بیست و پنج ( 25 ) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی سال30 ) برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و پنج ( 35 ) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر )چهل ( 40 ) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل پنج ( 45 ) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری.
  • تبصره 1: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

    تبصره 2: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذی ربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

    •  پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
    • داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
    • میزان مدت خدمت ضرورت؛
    • داوطلباني که به صورت غیررسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آنها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند،. نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آنها از تاریخ 22/11/ 1357 به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آن ها.
    • ملاك عمل در خصوص تاريخ فراغت از تحصيل، تاريخ فارغ التحصيلي مندرج در متن گواهينامه موقت يا دانشنامه، و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت (تاريخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت، كارت پايان خدمت) و همچنين در خصوص معافيت دائم (تاريخ مندرج در قسمت صدور كارت معافيت دائم)، آخرين روز ثبت نام امتحان مشترك فراگير 1399/06/29 مي باشد؛
    • ملاك عمل براي محاسبه سن افراد، اولين روز ثبت نام امتحان مشترك فراگير   1399/06/20 می باشد.

شرایط اختصاصی آزمون استخدام سازمان های دولتی سال 99

شرایط عمومی آمون را در بخش بالا به شما توضیح دادیم. باید خاطر نشان کنیم شرایط اختصاصی آزمون استخدام دولتی سال 99 برای هر یک از سازمان ها متفاوت است.

مطالب مرتبط

استخدام سازمان محیط زیست سال 99

شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش سال 99

نتایج کنکور ۹۹

 

جهت مشاوره در زمینه شرایط استخدام دولتی سال 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
4 دیدگاه برای “شرایط استخدام دولتی سال 99”
  1. سلام
    سی سال سن دارم
    زن و بچه دارم
    طبق قانون معافیت از خدمت سه برادری شدم
    جهت استخدام راننده پایه یکم مراحل پزشکی رو طی میکنم
    طبق نظر پزشک واریکوسل گرید سه دارم
    ایا رد میشم؟؟؟

    • سلام دوست محترم شما باید تمام مراحل پزشکی رو باموفیت پشت سربگذارید

  2. سلام
    من دانشجو کارشناسی مهندسی معماری هستم .باتوجه به اینکه هنوز مدرک لیسانس رو دریافت نکردم ایا میتونم در ازمون استخدامی شهرداری شرکت کنم؟؟؟با مدرک دیپلمم میتونم؟

    • سلام دوست محترم منتظر اعلام شرایط زمان فارغ التحصیلی در اطلاعیه باشید

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید