سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost

سامانه ملی کارآموزی

جهت مشاوره در زمینه سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost برای آن دسته از دانشجویان طراحی و راه اندازی شده است که برای اخذ مدرک خود در دوره ها و مقاطع مخالف نیازمند طی کردن ساعات مشخصی به عنوان کارآموز و یا کارورز در موسسات مختلف و مرتبط می باشند. دانشجو می تواند برای اخذ کارآموزی در ارگان مربوطه از طریق سامانه ملی کارآموزی ثبت نام نموده و پس از دریافت پاسخ و موافقت از موسسه و دانشگاه، واحد های مربوط به کارآموزی و کارورزی خود را به اتمام برساند. در این مقاله از نحوه ثبت نام در سامانه ملی کارآموزی به نشانی karamouz.irost.org صحبت شده است.

سامانه ملی کارآموزی چیست

برای سهولت در کار دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی برای آن دسته از دانشجویان که نیاز به طی کردم واحد های کارورزی دارند، سامانه ای به نام سامانه ملی کارآموزی راه اندازی شده است و دانشجویان می توانند در این سامانه ثبت نام نموده تا واحد پذیرنده کارآموزی درخواست آنان را چک نماید و بتوانند واحد های کار آموزی خود را در این موسسات بگذرانند.

آدرس سایت ملی کار آموزی

آدرس سایت ملی کارآموزی به نشانی karamouz.irost.org می باشد و داوطلبان می توانند برای درخواست کارآموزی خود به این سامانه مراجعه کرده و نام نویسی خود را در این سایت انجام دهند. این سامانه خدمات متعددی را به دانشجویان ارائه می دهد.

با توجه به تعطیلی مراکز آموزش عالی و عدم حضور واحد پشتیبانی سامانه ملی کارآموزی، دانشجویان محترم می توانند پرسش های خود را از طریق کامنت در انتهای مقاله مطرح نمایید و یا درصورت وجود مشکل در هر یک از مراحل ثبت نام با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید.

مراحل ثبت نام در سامانه کارآموزی

در ابتدا دانشجو باید در سامانه ملی کارآموزی ثبت نام نماید. دانشجو مانند تصویر باید نسبت به پر کردن فرم ثبت نام اقدام نماید. اطلاعات فردی مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی و… در این فرم باید تکمیل شود تا بقیه مراحل ثبت نام نیز به درستی طی شود. در تصویر زیر می توانید فرم ثبت نام در کارورزی را مشاهده نمایید. دانشجیان می توانند برای ثبت نام به لینک مستقیم ثبت نام که در زیر قرار داده شده مراجعه نمایند و ثبت نام خود را انجام دهند.

لینک ثبت نام در سامانه ملی کارآموزی

سامانه ملی کارآموزی

مراحل بعدی بعد از انجام ثبت نام 

  • تایید کار آموز از سوی مسول دانشگاه
  • انتخاب محل کارآموزی توسط دانشجو
  • تاید کارآموز توسط واحد پذیرنده
  • پرداخت آنلاین
  • صدور معرفی نامه دانشگاه به واحد پذیرنده
  • شروع کارآموزی
  • پایان کارآموزی
  • تکمیل فرم نظرسنجی و بارگذاری گزارش های پایان دوره
  • صدور گواهی پایان دوره کارآموزی

سایر مراحل ثبت نام، درخواست جایابی و پذیرش در واحدهای پذیرنده از طریق سامانه ملی کار آموزی به نشانی karamouz.irost.org انجام خواهد گرفت.

پس از طی نمودن مراحل بالا دانشجو می تواند در ساعات تعیین شده توسط مسول کارآموزی دانشگاه، کارآموزی خود را انجام دهد و پس از پایان دوره کارآموزی از واحد محل اشتغال دانشجو، گواهی تکمیل دوره کارآموزی را به صورت آنلاین دریافت و برای دانشگاه ارسال نماید.

خطاهای سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost

بر اساس قوانین دولتی ابلاغ شده در خصوص مسدود شدن هرگونه پرداخت آنلاین در ایام تعطیلان، امکان پرداخت در سامانه ملی کارآموزی وجود ندارد، بنابراین صدور معرفی نامه دانشگاه نیز برای کارآموزان محترم پس از ایام تعطیلات فراهم خواهد شد.
یادآور می شود به دلیل وجود این مشکل، مهلت ثبت نام کارآموزان در ترم جاری افزوده خواهد شد.
از دیگر خطاهای سامانه ملی کارآموزی می توان عدم ارائه پشتیبانی در روزهای خاص اشاره کرد و با مسدود کردن پشتیبانی امکان دسترسی و رفع خطا برای دانشجو وجود نخواهد داشت.
جمع بندی 
در این مقاله آموختیم چگونه می توان از سامانه ملی کارآموزی استفاده کرد و نحوه ورود به این سایت با نشانی karamouz.irost.org را مطلع شدید. همچنین خطاهای پیش آمده در هنگام استفاده از سامانه کارآموزی و یا رفع خطاهای احتمالی در هنگام ثبت نام  سایت کارآموزی را مشاهده کرده اید. این مقاله برای دانشجویان نیازمند گذراندن کارآموزی و کارورزی می تواند مثر ثمر باشد.
با توجه به محدودیت پشتیبانی در سایت کارآموزی دانشجویان محترم کارآموز می توانند با سامانه صدای مشاوران تماس حاصل نمایند و در رابطه با خطای پیش آمده در سامانه ملی کارآموزی سوالات خود را مطرح نمایند تا مشاوران ما به بهترین شکل شما را راهنمایی نمایند. 

جهت مشاوره در زمینه سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
4 دیدگاه برای “سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost”
  1. سلام سامانه همیشه مشکل داره نمیشه وارد سامانه شد شماره تلفن پشتیبان پاسخگو نیست

  2. سلام من ترم تابستان واحد کاراموزی گذرانیدم ولی از شهریور که دوره ی کاراموزی تموم شده تو سامانه زیر ستون وضعیت من نوشته در انتظار صدور گواهی پایان دوره و هنوزم اونطوری هست. چیکار کنم

    • سلام دوست محترم از پشتیبان سایت مربوطه پیگیری نمایید

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید