زمان دریافت کارنامه سبز کنکور 98

کارنامه سبز کنکور

جهت مشاوره در زمینه زمان دریافت کارنامه سبز کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زمان دریافت کارنامه سبز کنکور 98 ، طبق روال سال های گذشته بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد . اعلام نتایج نهایی در شهریور ماه می باشد . بعد از اعلام نتایج نهایی معمولا در دهه سوم شهریور ماه یا اوایل مهر ماه کارنامه سبز یا همان کارنامه محرمانه منتشر می شود .

کارنامه سبز برای داوطلبانی که در اعلام نتایج نهایی پذیرفته نشدند ، کاربردی ندارد . اینگونه داوطلبان می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مجدد انتخاب رشته نمایند . و یا در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها شرکت نمایند . اما داوطلبینی که در اعلام نتایج نهایی در یکی از کد رشته محل های انتخابی پذیرفته شدند ، و از نتیجه پذیرش خود رضایت ندارند ، می توانند به کمک کارنامه سبز در انتخاب های بعد از کد رشته محل قبولی که دارای حد نصاب رتبه لازم هستند ، پذیرش بگیرند . 

محتویات کارنامه سبز کنکور سال 98 

در کارنامه سبز فرم انتخاب رشته داوطلب نمایش داده می شود . این فرم شامل پنج ستون می باشد . ستون اول ، ترتیب علاقه ، ستون دوم ، کد رشته انتخابی ، ستون سوم ، رتبه داوطلب ، ستون چهارم آخرین رتبه قبولی و ستون آخر ، نتیجه را نمایش می دهد . ستون مربوط به ترتیب علاقه ، چیدمان و اولویت بندی کد رشته محل های انتخابی داوطلب را نمایش می دهد . و ستون کد رشته های انتخابی ، کد مربوط به رشته محل انتخابی داوطلب را نمایش می دهد. ستون سوم ، رتبه داوطلب را در بین تمامی داوطلبینی که آن کد رشته محل را انتخاب کردند ، نمایش می دهد . ستون چهارم ، رتبه آخرین فرد پذیرش شده در آن کد رشته محل را نمایش می دهد . ستون آخر ، نتیجه در آن کد رشته محل مشخص شده است .

اگر رتبه داوطلب از رتبه آخرین فرد پذیرش شده کمتر باشد ، نشان دهنده پذیرش داوطلب در آن انتخاب می باشد . که با علامت ستاره مشخص می شود . بنابراین داوطلبی که کارنامه سبز خود را مشاهده می نماید ، ممکن است در چندین انتخاب علامت ستاره را مشاهده نماید . این بدان معناست که داوطلب در این چند انتخاب پذیرش شده است .

که بنا به اهمیت در اولویت بندی انتخاب ها ، در اولین کد رشته ای که رتبه داوطلب به نسبت سایر داوطلب ها کمتر بوده است ، همان انتخاب به عنوان نتیجه قبولی انتخاب رشته به داوطلب ارائه شده است . اگر داوطلبی علاقه مند به پذیرش گرفتن در انتخاب های بعد از انتخاب قبولی خود دارد ، اگر در ستون نتیجه مربوط به انتخاب مد نظر علامت ستاره را مشاهده می نماید ، یعنی در آن انتخاب رتبه لازم را دارد و می تواند در مهلت تعیین شده به سازمان سنجش در خواست جابه جایی به رشته محل مد نظر را بدهد . این درخواست از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش انجام می شود . 

توضیحات مربوط به ستون نتیجه در کارنامه سبز کنکور 98

 عدد یک نشان دهنده آن است که آن کد رشته جزو رشته های دارای شرایط خاص می باشد .
عدد دو یعنی در یک کد رشته محل برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شدید .
عدد سه بیانگر این مطلب است که داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی ، در سهميه مجاز ديگری به جز سهميه نهايی پذيرفته شده است .
عدد چهار یعنی وضعيت علمی و عمومی شما در رشته انتخابی توسط وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی است .
عدد پنج بیانگر این مطلب است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزينش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت معلم شهيد رجايی امتياز لازم را كسب نکرده و در اولويت جذب قرار نگرفته است اين داوطلبان حداكثر تا تاريخ  20 آبان ماه فرصت دارند تا درخواست بررسی مجدد پرونده را به هسته گزينش آموزش و پرورش استان سکونت خود ارائه کنند . بديهی است به درخواست هايی كه پس از تاريخ فوق ارسال شود ترتيب اثر داده نمی شود .
عدد هفت به معنی عدم کسب حد نصاب امتياز در مصاحبه تخصصی و يا عدم احراز شرايط ( سن ، معدل ، ويژگي هاي جسماني ، … و غيبت در مصاحبه ) می باشد .
عدد هشت به معنی قبولی در رشته های چند گروهی تک ظرفیتی دانشگاه فرهنگیان ویژه داوطلبان آزاد یا تربیت معلم سابق است  که در آن رشته ها پذیرش از گروه آزمایشی که داوطلب آن دارای نمره کل بیشتری بوده است صورت گرفته یا اینکه داوطلب ضوابط انتخاب این رشته را نداشته است .
عددنه بدین معنی است که وضعیت علمی و عمومی شما در یکی از دانشگاه های شاهد ، دانشگاه بقیه الله ( عج ) ، دکتری پیوسته بیوتکنولوژی ، بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی ، غیرانتفاعی رفاه و علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری در حال بررسی است .
علامت ستاره نشان می‌ دهد که داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است .

کاربرد کارنامه سبز کنکور 98 

داوطلبان پس از مشاهده نتیجه انتخاب رشته کنکور 98 ، در صورتی که رضایت از نتیجه قبولی ندارند و باتوجه به مندرجات کارنامه سبز می خواهند نتیجه قبولی را با سایر انتخاب هایی که بعد از نتیجه قبولی قرار دارد و دارای رتبه قبولی نیز می باشند جا به جا کنند ، می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش درخواست بررسی اشتباه در اولویت بندی انتخاب رشته کنکور را بدهند .

و داوطلبانی که در دانشگاه دولتی روزانه پذیرفته شدند و تمایل به ثبت نام و تشکیل پرونده در دانشگاه قبولی را ندارند . می توانند تقاضای رفع محرومیت از کنکور سال بعد را از طریق سایت سازمان سنجش ، سیستم پاسخگویی داشته باشند . تا برای شرکت در کنکور سال بعد و انتخاب رشته از دانشگاه دولتی روزانه محدودیتی نداشته باشند

جهت مشاوره در زمینه زمان دریافت کارنامه سبز کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید