زمان برگزاری امتحانات نهایی دی ماه 99

زمان برگزاری امتحانات نهایی دی ماه 99

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری امتحانات نهایی دی ماه 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور سوالات بسیاری درباره نحوه و زمان برگزاری امتحانات نهایی دی ماه ۹۹ وجود دارد. از جمله این سوالات می‌توان به حضور یا غیر حضوری بودن امتحانات اشاره کرد. در حال حاضر نهایی دی ماه ۹۹ مشخص شده است. در ادامه می توانید درباره نحوه برگزاری امتحانات دی ماه اطلاعات کافی به دست آورید.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

نحوه برگزاری امتحان نهایی دی ماه 99

در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا درس های دانش آموزان از طریق برنامه شاد به آن ها ارائه می شود. سوالی که در ذهن بسیاری از دانش آموزان و والدین آن ها بوجود آمده است درباره نحوه برگزاری امتحانات دی ماه سال جاری می باشد. بسیاری از شهر های کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و امکان برگزاری امتحانات دی ماه در دی ماه سالی جاری برای دانش آموزان وجود ندارد.

با توجه به اخبار متعددی که در چند وقت اخیر اعلام شده است در نهایت خبر نهایی از سمت رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اعلام شد. طبق این خبر برگزاری امتحانات برای همه مقاطع بجز پایه های تحصیلی نهم و دوازدهم به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهد شد .

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اعلام کرده است که نحوه برگزاری امتحانات دی ماه به صورت الکترونیکی می باشد. برگزاری امتحانات دی ماه  سوالات و پاسخ برگ ها هر دو به صورت الکترونیکی ارسال خواهد شد و پس از آن نتایج امتحانات نهایی مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.
امکان تاخیر در برگزاری امتحانات دی ماه وجود نخواهد داشت.

ساکی با اشاره به طرح جامع برگزاری الکترونیکی امتحانات افزود: در این طرح ارسال سؤالات و تصحیح پاسخ برگ‌ها به‌صورت الکترونیکی بوده و پس‌ازآن نتایج امتحانات نهایی مورد تحلیل قرار می‌گیرد. سپس بازخورد نتایج و تحلیل‌ها، جهت تشکیل کمیته بهبود کیفیت برای اصلاح برنامه‌ها و فرایندهابه سیاست‌گذاران، برنامه ریزان و مدیران آموزش‌وپرورش ارائه می‌شود. همچنین سؤالات امتحانات نهایی به‌منظور بهره‌برداری در طراحی سؤالات استاندارد و اصلاح محتوای آموزشی و روش‌های تدریس تحلیل می‌شود.

صرفه‌جویی در زمان، نیروی انسانی و هزینه‌های برگزاری امتحانات نهایی داخل و خارج کشور و نیز ارتقاء امنیت و صیانت از سؤالات با استفاده از روش ارسال الکترونیکی سؤالات از ستاد به حوزه‌های اجرای امتحانات در سراسر کشور و مدارس ایرانی خارج از کشور و طراحی نمون برگ‌های گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی، مدارس استثنایی و دیپلم افتخاری ایثارگران و دانش‌آموزان تطبیقی خارج از کشور با اعمال ضریب امنیتی تنها با تلاش همکاران این مرکز امکان‌پذیر شده است.

نکات مهم در رابطه با امتحانات دی ماه 99 :

  • نحوه برگزاری امتحانات دی ماه  به صورت الکترونیکی است.
  • ارسال الکترونیکی سوالات باعث صرفه‌جویی هزینه‌های برگزاری امتحانات نهایی و ارتقا امنیت شده است.
  • برگزاری آزمون‌های خرداد پایه نهم و دوازدهم به طور حضوری خواهد بود.
  • اگر آموزش‌ها به صورتی باشد که تا خرداد سال آینده شرایط قرمز باشد و آموزش مجازی را داشته باشیم به جز پایه نهم و دوازدهم سایر پایه‌های تحصیلی آزمون غیر حضوری دارند که ضوابطی برای چگونگی برگزاری آن در نظر گرفته شده و اعلام خواهد شد.
  • برنامه‌ریزی و طراحی سؤالات امتحانی ۵۷۹ عنوان درسی برای امتحانات نهایی داخل کشور در نوبت‌های خرداد، شهریور و دی‌ماه ۱۳۹۹
  • برنامه‌ریزی و طراحی سؤالات امتحانی یک هزار و ۶۷۱ عنوان درسی برای امتحانات خارج کشور در نوبت‌های خرداد، شهریور و دی‌ماه 99

زمان برگزاری امتحانات نوبت اول دی ۹۹ – ۱۴۰

در حال حاضر ویروس کرونا در کشور گشترش یافته است و وضعیت بسیاری از شهر ها در حالت قرمز قرار دارد. با توجه به این اتفاقات امکان برگزاری امتحانات دی ماه به صورت حضوری وجود ندارد. طبق خبر های اعلام شده برگزاری امتحانات دی ماه سال 99 برای تمام پایه ها به جز پایه های تحصیلی نهم و دوازدهم به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهد شد .

زمان برگزاری این امتحانات تغییر نخواهد کرد و به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری امتحانات نهایی دی ماه 99

برگزاری امتحانات در برنامه شاد

در حال حاضر امتحانات در برنامه شاد به صورت معلم محور برگزار می شود. برنامه شاد در راستای ارائه خدمات آموزشی در دوران شیوع ویروس کرونا از سمت آموزش و پروش ایجاد شده است. ارزشیابی تحصیلی در پایه دوازدهم به دلیل نهایی و سراسری بودن آزمون هایشان، از طریق “آزمون” صورت می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری امتحانات در برنامه شاد مقاله  “چگونه در برنامه شاد امتحان دهیم” را مطالعه نمایید.

رضا صابری‌تولایی روز چهارشنبه اعلام کرده است : ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان بخاطر شرایط خاص جاری و محدودیتهای ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا، با توجه به نظارت مستمر آموزشی و مدیریت معلمان بر نحوه مشارکت و تحصیل دانش‌آموزان، برای امسال “معلم‌محور” تعیین شده است.

وی به مستثنی بودن پایه دوازدهم از این امر اشاره و بیان کرد: ارزشیابی امسال دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در پایه دوازدهم به دلیل نهایی و سراسری بودن آزمون هایشان، از طریق “آزمون” صورت می‌گیرد.

جمع بندی مقاله

با توجه به صحبت های اخیر امتحانات دی ماه سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت الکترونیکی خواهد بود. هم سوالات و هم پاسخ برگ ها به صورتالکترونیکی ارسال خواهند شد. برگزاری امتحانات دی ماه سال 99 برای تمام پایه ها به جز پایه های تحصیلی نهم و دوازدهم به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهد شد . ارزشیابی تحصیلی در پایه دوازدهم به دلیل نهایی و سراسری بودن آزمون هایشان، از طریق “آزمون” صورت خواهد گرفت.

اگر سوال پاسخ داده نشده ای در ذهنتان باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری امتحانات نهایی دی ماه 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید